از لوسترهای کلاسیک تا نئوکلاسیک و مدرن؛ کدامیک انتخاب شماست؟

منبع: تالاب

4

1402/8/24

12:30


یکی از اصلی‌ترین عناصر هر خانه نور است. مخصوصا برای ما ایرانی‌ها که به نوعی […]

از لوسترهای کلاسیک تا نئوکلاسیک و مدرن؛ کدامیک انتخاب شماست؟

یکی از اصلی‌ترین عناصر هر خانه نور است. مخصوصا برای ما ایرانی‌ها که به نوعی نور برایمان مفهمومی فراتر از این‌ها دارد و همیشه در روحیاتمان تاثیر مستقیم داشته‌است. گاهی این نور از منابع طبیعی تامین می‌شود و در بسیاری از اوقات شبانه روز از منابع مصنوعی. با توجه به این موضوع انتخاب چراغ مناسب، شکیل و در عین حال کاربردی برای فضاهای مختلف خانه یا محل کار ما از جمله سالن پذیرایی، آشپزخانه، اتاق جلسات، اتاق خواب و … دارای اهمییت بسیاری زیادی می‌باشد.

 

لوسترها انواع مختلفی دارند  و از انواع مختلف سبک‌های آن می‌توان به کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن نام برد. شما با توجه به نیاز خود و همچنین سبک دکوراسیون محیط مورد نظرتون می‌تونید در وب‌سایت گنیجنه انتخاب بهتر و دقیق‌‍تری داشته باشید.

 

لوسترهای کلاسیک؛ همراه قدیمی خانه‌ها

 

شاید اولین مواجه‌های ما با لوسترها، لوسترهاییست که امروز در دسته‌ی کلاسیک قرار می‌گیرند. لوسترهای کلاسیک با نام‌های سلطنتی یا آنتیک هم شناخته می‌شوند و معمولا در ساخت آن‌ها شیشه‌های کریستالی بزرگ و کوچک استفاده شده است. با رد شدن نور از میان این تکه‌های شیشه‌ایی محیط شما درخشان و روشن‌ترخواهد شد و همچنین رسمیت و زیبایی زیادی به فضای شما می‌دهند.

 

لوسترهای کلاسیک با توجه به ابعاد و طراحی خود می‌توانند نورانی بخش بزرگترین محیط‌ها مثل سالن‌های پذیرایی، تالارها و همچنین محیط‌هایی مثل اتاق خواب باشند. نورافشان‌های کلاسیک عمدتا برای هرمحیطی مناسب می‌باشند.  شما می‌توانید لوسترهای کلاسیک را آویزان از سقف منازل، موزه‌ها، قصرها و هتل‌ها ببینید در هرحالیکه دارای زیبایی خاص و منحصر به فرد خود باشند.

 

لوسترکلاسیک؛ رسمی و زینتی

لوسترهای نئو کلاسیک؛ هم‌نشینی سنت و مدرنیته

لوسترهای نئو کلاسیک تزئینات پر زرق و برق نوع  کلاسیک آن را ندارند. از طرفی تلفیق طراحی این لوسترها با لوسترهای مدرن باعث شده که دارای حجم و ابعاد کوچکتری داشته‌باشد. اما این موارد باعث نشده که این نوع طرح کلاسیک خود را به کلی از دست بدهد. لازم به ذکر است نئوکلاسیک در واقع یک سبک است در طراحی دکوراسیون که در آن المان‌های به کار گرفته شده در عین سادگی بسیار شکیل و زیبا هستند. همچنین تلفیق در این سبک که پیش‌تر هم به آن اشاره شد باعث شده که طرفدارن بیشتری داشته‌ و برای زندگی امروزی انتخاب مناسب‌تری باشد. اگر شما داری سلایق خاص هستید و علاقه‌مند باشید که مدرنیته و سنت را در کنارهم به کار بگیرید لوسترهای نئوکلاسیک برای شما انتخاب مناسبی خواهند بود. مجموعه‌ی لوسترگنجینه در کنار شما خواهد بود تا بهترین انتخاب و تجربه را در خرید لوستر داشته باشید.

 

 

لوسترهای مدرن؛ انتخاب عاشقان مینیمالیست.

با تغییر سلیقه دنیا به سمت سبک‌های مدرن و علاقه‌ی بیشتر مردم به سبک‌های ساده و میمنیمال طراحی لوسترها و چراغ آویزها هم به این سمت رفته است. با توجه به محدود شدن فضای زندگی شهری نیز شاید این لوسترها به دلیل سادگی و کم حجم بودن خود انتخاب بهتری برای خانه‌های ما باشند و لوسترهای مدرن می‌توانند با متریال‌های متفاوت تولید شوند و در واقع در ساخت چراغ آویز یک متریال خاص در نظر گرفته نشود. به عنوان مثال این لوسترها می‌توانند در انواع مختلف:

 

  • لوستر مدرن چوبی
  • لوستر مدرن فلزی
  • لوستر مدرن کریستالی

و یا حتی به صورت تلفیقی از تمامی متریال‌های نام برده شده باشند. به عنوان مثال ترکیب چوب و فلز از جذاب‌ترین سبک‌های دکوراسیون می‌باشد و به راحتی با فضاهای گوناگون هماهنگ می‌شود و زیبایی خاص خود را به محیط می‌بخشد.

 

تا اینجا با انواع مختلف سبک‌های طراحی لوستر آشنا شده‌ایم در ادامه نیز به بررسی چراغ‌آویزهای مناسب برای فضاهای مختلف خواهیم پرداخت.

 

انتخاب لوستر برای خانه، کدام لوستر مناسب‌تر است؟

ما در محیط‌های مختلف خانه با توجه به کاربرد محیط و متراژ مکانی که در اختیار داریم نیازمند انتخاب چراغ آویز مناسب هستیم. ما گاهی می‌خواهیم لوستر خود را برای استفاده در سالن پذیرایی گاهی برای آشپزخانه و یا برای استفاده در اتاق خواب به کار بگیریم. مجموعه لوستر گنجینه با بیش از 35 سال تجربه در این زمینه گنجینه‌ایی از بهترین‌ها را پیش روی شما خواهد گذاشت تا مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

 

انتخاب لوستر؛ انتخاب لوستر برای پذیرایی

در انتخاب چراغ آویز همواره باید به چند مورد توجه کافی داشت، مواردی مانند:

  • متراژ
  • ارتفاع سقف
  • نوع دکوراسیون داخلی

اگر سالن پذیرایی شما دارای متراژ بالا و همچنین ارتفاع سقف زیاد نیست لوسترهای کلاسیک یا سلطنتی برای شما انتخاب خیلی مناسبی نخواهند بود. شما باید به سراغ آویز مدرن و نئوکلاسیک بروید چرا که منطقی نیست در فضایی کوچک حجم زیادی از محیط را به چراغ آویز خود اختصاص دهید. اما اگر دارای فضایی با متراژ بالا و سقف بلند هستید شما می‌توانید لوسترهای بزرگ و شاخه‌دار را انتخاب کنید حتی گاهی انتخاب چند چراغ آویز نیز برای یک اتاق می‌تواند به جذابیت محیط بیافزاید. از دیگر نکات مهم انتخاب لوستر برای پذیرایی، نیاز به پر نور و درخشان بودن آن است. به نوع دکوراسیون محیط خود نیز توجه کنید طبیعتا با مبلمان سلطنتی و فرش سنتی آویزهای مدرن و نئوکلاسیک خیلی هم‌خوانی ندارد. در مقابل نیز اگر عمده‌ی مبلمان منزل شما مدرن و مینیمال است انتخاب لوسترهای کلاسیک برای شما انتخاب مناسبی نخواهد بود. شما حتی باید به نوع پارچه و رنگ پرده‌ی خود نیز دقت کنید. اگر محیط شما را رنگ‌های گرم و گوناگون پر کرده‌اند باز باید به سراغ سبک‌های نئوکلاسیک بروید و در مقابل اگر رنگ‌هایی مثل سفید دیوارهای شما را پوشش می‌دهد یا طرح کاغذدیواری‌های  سلطنتی و رسمی است لوسترهای کلاسیک انتخاب بهتری برای شما هستند.

 

انتخاب لوستر؛ لوستر آشپزخانه

بسیاری از افراد آشپزخانه را قلب خانه می‌دانند و قطعا نور پردازی و زیباسازی این محیط از مهم‌ترین نیازهای هر خانه است. رسیدگی به آشپزخانه در واقع توجه به نیازهای خود انسان است. چرا که ما خودمان فقط به آشپزخانه می‌رویم و معمولا در آشپزخانه کار می‌کنیم پس باید به این محیط حساس باشیم. به طور کلی آویزهای مناسب آشپزخانه باید دارای تعداد شاخه و لامپ کمتری باشند. برای انتخاب این مورد نیز مجددا باید به نوع دکوراسیون آشپزخانه، رنگ و سبک کابینت‌های خود دقت کنید. اگر کابینت‌های شما دارای سبک کلاسیک هستند لوستر کلاسیک و اگر دارای سبک مدرن هستند نوع  مدرن آن را انتخاب نمایید. لوسترهای نئو کلاسیک نیز با توجه به سبک تلفیقی بعضی از آشپزخانه‌ها میتوانند انتخاب بسیار مناسبی باشند.

لوسترآشپزخانه؛ انتخاب نورِقلب خانه

 

سخن پایانی

انتخاب چراغ آویز مناسب با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین نیازهای خانه‌های ما را تامین‌ می‌کند دارای اهمییت بسیار زیادی است. نور مناسب به دکوراسیون خانه ما رنگ می‌بخشد و زیبایی آن را تمام می‌کند. وب سایت گنجینه لوستر هرآنچه را که شما برای انتخابِ بهتر لوستر نیاز دارید در اختیار شما می‌گذارد و تجربه‌ی خریدی لذت بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو