سنت های عجیب کشورهای مختلف دنیا که از آن ها بی خبر بودید

سنت های عجیب کشورهای مختلف دنیا که از آن ها بی خبر بودید


منبع: روزیاتو

5

1402/8/24

20:00


سنت های عجیب کشورهای مختلف دنیا که از آن ها بی خبر بودید

سنت های عجیب کشورهای مختلف دنیا که از آن ها بی خبر بودید

اگر اهل سفر باشید، شوک های فرهنگی را تجربه کرده اید، وقتی که با آداب و رسومی کاملاً متفاوت از محل زندگی خودتان رو به رو می شویم، چرا که هر جایی فرهنگ مخصوص به خود را دارد. با این حال، آداب و رسوم هر کسور می تواند چیزهای ارزشمندیی درباره ی مردم و فرهنگ یک منطقه به ما بیاموزد.

۱- در هند خبری از دستمال توالت نیست

بسیاری از گردشگرانی که به هند سفر می کنند از فهمیدن اینکه در آنجا به ندرت می توان در دستشویی ها دستمال توالت پیدا کرد، شگفت زده می شوند. در حقیقت هندی ها برای شستشوی خود بعد از دستشویی کردن، از یک سطل کوچک استفاده می کنند که همیشه در کنار توالت قرار دارد.

۲- در اندونزی بعد از ازدواج به دستشویی نمی روند

در یکی از قبایل اندونزی به نام «تیدانگ»، عروس و داماد پس از برگزاری مراسم ازدواج به مدت ۳ روز اجازه ی رفتن به دستشویی ندارند. چون مردم این قبیله اعتقاد دارند دستشویی رفتن تازه عروس و داماد برایشان بدشانسی می آورد. در این مدت خانواده های عروس و داماد مراقب شان هستند تا مبادا از این سنت سرپیچی کنند و تنها مقدار اندکی آب و غذا به آن ها می دهند تا نیازی به دستشویی رفتن پیدا نکنند.

۳- در کنیا با تف کردن با هم سلام و احوالپرسی می کنند

در حالی که در بسیاری از فرهنگ ها تف کردن کاری ناپسند و به دور از ادب شمرده می شود، در یکی از قبایل کنیا به نام «ماسای» با این کار با یکدیگر سلام و احوالپرسی و ابراز احترام می کنند. مردم این قبیله پیش از دست دادن، داخل دست هایشان تف می کنند. آن ها این کار را حتی با بچه های تازه به دنیا یا عروس های خود هم می کنند تا برایشان خوش شانسی آورد.

۴- در مکزیک هرگز رز زرد هدیه نمی دهند

گل رز در همه جای دنیا هدیه ای هالی برای نشان دادن احساس خود به یکدیگر است. با این حال، بعضی رنگ های گل رز در بعضی کشورها از معنای بخصوصی برخوردار است. مثلاً در مکزیک بهتر است هرگز برای هدیه دادن به سراغ رز زرد نروید و از همان رز قرمز استفاده کنید، چرا که در فرهنگ این کشور، رز زرد به معنای مرگ است.

۵- در آلمان پیش از ازدواج ظرف می شکنند

آلمانی ها چند هفته پیش از برگزاری مراسم ازدواج، رسم ویژه ای دارند که بر اساس آن، مهمانان عروس و داماد در بیرون خانه ی زوج آینده ظرف می شکنند. بعد از آن، عروس و داماد باید ظرف های شکسته را جمع کنند، کاری که به اعتقاد آلمانی ها، هم برای زوج خوش شانسی می آورد و هم آن ها را تشویق به کار تیمی در زندگی مشترک شان می کند.

۶- در دانمارک به مجردها دارچین می پاشند

در دانمارک رسمی هست که از قرن شانزدهم تاکنون کماکان پابرجا است. در این کشور اگر کسی در روز نولدش مجرد باشد، دوستانش او را غرق در دارچین می کنند. این رسم اشاره ای است که تاجران دانمارکی ادویه که اغلب به دلیل سفرهای مداوم شان، فرصت ازدواج کردن نداشتند.

۷- در ونزوئلا دیر سر قرار می روند

در ونزوئلا، چه یک جلسه ی کاری باشد و چه یک مهمانی، رسیدن افراد دیرتر از زمان تعیین شده، امری رایج است. ونزوئلایی ها در زمینه ی تجارت علاقه ای به شناب و عجله ندارند و در مورد مراسم های بزرگ اجتماعی هم دیر رسیدن تصور می کنند با دیر کردن تصویر خوبی از خود می سازند.

۸- در برزیل اجازه می دهند مورچه ها گازشان بگیرند

در یکی از قبایل برزیل به نام «ساتره ماوه»، وقتی پسری به ۱۸ سالگی می رسد، باید دستشکشی مملوء از مورچه های گلوله زن به دست کند و همزمان یک رقص سنتی انجام دهد. این مراسم بسیار چالشی است، چرا که مورچه های گلوله زن یکی از دردناک ترین گزش های دنیا را دارند.

۹- در جزیره ی وانواتو برای آنکه محصولات کشاورزی خوبی داشته باشند، از بانجی جامپینگ می پرند

در جزیره ی وانواتو سنتی هست که توسط مردان و با این هدف انجام می شود که مطمئن شوند محصولات کشاورزی خوبی نصیب شان خواهد. آن ها در حالی که تنها شاخه های پیچک به دور مچ پاهایشان پیچیده شده، از برج های بلند چوبی به پایین می پرند. به اعتقاد مردم وانواو اگر بتوانند فرود خوبی داشته باشند، این کار باعث افزایش سلامت جسمی آن ها و جذب شانس در طی فصل برداشت محصولات کشاورزی می شود.

منبع: brightside

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو