راجر کاستل، خالق پوستر فیلم آرواره‌ها در 92 سالگی درگذشت

منبع: فیگار

1

1402/8/25

17:00


راجر کاستل سازنده پوستر معروف فیلم آرواره‌ها، به دلیل ناراحتی قلب و کلیه در یک مرکز مراقبت‌های ویژه در ووستر، ماساچوست، درگذشت.

راجر کاستل، خالق پوستر فیلم آرواره‌ها در 92 سالگی درگذشت

راجر کاستل سازنده پوستر معروف فیلم آرواره‌ها، به دلیل ناراحتی قلب و کلیه در یک مرکز مراقبت‌های ویژه در ووستر، ماساچوست، درگذشت.

به گزارش فیگار و به نقل از هالیوود ریپورتر؛ روجر کاستل، هنرمندی که نقاشی او از یک کوسه و شناگر برای جلد نسخه کاغذی کتاب «گیر و جذب» نوشته پیتر بنچلی، به عنوان پوستر معروف فیلم کلاسیک استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۷۵ استفاده شد، در 92 سالگی درگذشت. درگذشت Roger Kastel به دلیل ناراحتی قلب و کلیه در یک مرکز مراقبت‌های ویژه در ووستر، اتفاق افتاد و این موضوع توسط همسرش تایید شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مرگ راجر کاستل

فیلم آرواره‌ها برای اولین بار توسط «دابل دی» در فوریه 1974 با جلد وحشتناک آن توسط هنرمند «پل بیکن» منتشر شد. کاستل برای نقاشی رنگ روغن خود این تصویر را تغییر داد و پس از بازدید از موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک برای عکاسی از ماهی، کوسه را دندان‌دارتر و تهدیدکننده‌تر کرد. او خاطره‌ای در مورد ساخت این پوستر تعرفل کرده بود و گفت:

“گفتم، آیا نمایشگاه کوسه در ساختمان دارید؟ کارمند گفت: بله داریم، اما همه آنها پایین بودند. همه کوسه ها روی سه پایه خوابیده بودند و من دوربینم را با خودم داشتم. من می‌دانستم که کوسه را در چه موقعیتی می‌خواهم و کوسه سفید بزرگی را مد نظر داشتم. من از آن عکس گرفتم به این ترتیب موفق شدم تا پوستر را به این شکل بسازم.”

راجر کاستل

کاستل که در 11 ژوئن 1931 (21 خرداد 1310) در وایت پلینز نیویورک به دنیا آمد، در کودکی، همسایه هنرمند مشهور کتاب‌های مصور «تام هیکی» بود. او در دوران دبیرستان و پس از خدمت در نیروی دریایی ایالات متحده در طول جنگ کره، در لیگ دانشجویان هنر در منهتن تحصیل کرد. کاستل اولین جلد کتاب خود را در دهه 1960 منتشر کرد و در زمانی که دهه 70 در اوج بود، او برای هر انتشاراتی بزرگ در نیویورک کار می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مرگ راجر کاستل چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: هالیوود ریپورتر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو