معرفی فیلم مهاجمان صندوق گمشده 1981 | فیلمی کلاسیک و پرستاره

معرفی فیلم مهاجمان صندوق گمشده 1981 | فیلمی کلاسیک و پرستاره


منبع: پلازا

1

1402/9/13

12:23


معرفی فیلم مهاجمان صندوق گمشده 1981 | فیلمی کلاسیک و پرستاره

فیلم مهاجمان صندوق گمشده یک فیلم اکشن و ماجراجویی آمریکایی محصول ۱۹۸۱ است. برای آشنایی بیشتر با فیلم Raiders of the Lost Ark 1981 تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فیلم سینمایی مهاجمان صندوق گمشده 1981 به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) و نویسندگی لارنس کاسدان (Lawrence Kasdan) است که بر اساس داستانی از جورج لوکاس (George Lucas) و فیلیپ کافمن (Philip Kaufman) ساخته شده است. مدت زمان فیلم مهاجمان صندوق گمشده 1 ساعت و 55 دقیقه می‌باشد و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. لوکاس فیلم مهاجمان صندوق گمشده را در اوایل دهه 1970 تصور کرد. او که به دنبال مدرنیزه کردن فیلم‌های سریالی اوایل قرن بیستم بود، این ایده را با کافمن، که کشتی را به عنوان هدف فیلم پیشنهاد کرد، توسعه داد. ژانر فیلم Raiders of the Lost Ark 1981 اکشن و ماجراجویی است. لوکاس در نهایت بر روی ساخت فیلم جنگ ستارگان در سال 1977 تمرکز کرد. توسعه بازی Raiders of the Lost Ark در همان سال از سر گرفته شد، زمانی که او این ایده را با اسپیلبرگ در میان گذاشت که چند ماه بعد به پروژه پیوست. در این مقاله از پلازا قصد داریم تا به معرفی Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark 1981 بپردازیم.

فهرست مطالب:

داستان فیلم مهاجمان صندوق گمشده

فیلم Raiders of the Lost Ark 1981

خلاصه فیلم مهاجمان صندوق گمشده به این صورت است که داستان این فیلم در سال 1936 اتفاق می‌افتد، هریسون فورد (Harrison Ford) در نقش ایندیانا جونز (Indiana Jones)، باستان شناس جهانگردی که با نیروهای آلمان نازی برای بازیابی کشتی گمشده عهد که گفته می‌شود ارتش را شکست ناپذیر می‌کند، به رقابت می‌پردازد. جونز که با عشق سابق خود، ماریون ریونوود (Marion Ravenwood) همکاری می‌کند، به رقابت می‌پردازد تا باستان‌شناس رقیب دکتر رنه بلوک را از هدایت نازی‌ها به سمت کشتی و قدرت آن باز دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید تریلر فیلم Raiders of the Lost Ark 1981 را مشاهده نمایید.

بازیگران فیلم مهاجمان صندوق گمشده

هنرپیشه های فیلم مهاجمان صندوق گمشده

جورج لوکاس فیلم Raiders of the Lost Ark 1981 را در سال 1973، اندکی پس از پایان فیلم کمدی American Graffiti (1973) تصور کرد. یک پوستر فیلم قدیمی از یک شخصیت قهرمان که از اسبی به کامیون می‌پرد، لوکاس را به یاد فیلم‌های سریالی اوایل قرن بیستم می‌اندازد که او در جوانی از آن لذت می‌برد، مانند باک راجرز (1939)، لشکر مبارز زورو (1939)، درهم شکستن جاسوس (1942) و دان وینسلو از نیروی دریایی (1942). او می‌خواست یک فیلم با الگوبرداری از آن سریال‌ها بسازد و ماجراهای ایندیانا اسمیت را طراحی کرد که در آن یک باستان‌شناس ماجراجو به نام سگ مالاموت آلاسکایی او نامگذاری شد. تقریباً در همان زمان، لوکاس در تلاش برای اقتباس از سریال اپرای فضایی فلش گوردون (1936) بود، اما نتوانست حقوق آن را به دست آورد. او پروژه ایندیانا اسمیت را کنار گذاشت تا بر خلق اپرای فضایی خود، جنگ ستارگان (1977) تمرکز کند. در ادامه با هنرپیشه های فیلم مهاجمان صندوق گمشده آشنا خواهید شد.

هریسون فورد در نقش ایندیانا جونز

معرفی Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark 1981

هریسون فورد متولد ۱۳ ژوئیه ۱۹۴۲ برابر با 23 خرداد 1321 یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. او مردی برجسته در فیلم‌های ژانرهای مختلف بوده است و به عنوان نماد فرهنگی آمریکا در نظر گرفته می‌شود. فیلم‌های او بیش از 5.4 میلیارد دلار در آمریکای شمالی و بیش از 9.3 میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروش داشته‌اند که او را به هفتمین بازیگر پردرآمد در آمریکای شمالی تبدیل کرده است. او جوایز مختلفی از جمله جایزه دستاورد زندگی AFI در سال 2000، جایزه سیسیل بی دمیل در سال 2002، سزار افتخاری در سال 2010 و نخل طلای افتخاری در سال 2023 علاوه بر نامزدی جایزه اسکار دریافت کرده است.

کارن آلن در نقش ماریون ریونوود

بررسی فیلم ایندیانا جونز و مهاجمین صندوقچه گمشده

کارن جین آلن (Karen Allen) متولد ۵ اکتبر ۱۹۵۱ برابر با 12 مهر 1330 یک هنرپیشه سینما و صحنه اهل آمریکا است. پس از ساخت اولین فیلم خود در خانه حیوانات (1978)، او ماریون ریونوود را در مقابل هریسون فورد در فیلم مهاجمان صندوق گمشده به تصویر کشید. او همچنین در فیلم‌های Starman (1984) و Scrooged (1988) ایفای نقش کرد. کارهای صحنه‌ای او شامل اجراهایی در برادوی بوده است و او هم تولیدات صحنه و هم فیلم را کارگردانی کرده است.

آلن در کارولتون، ایلینوی، در خانواده روث پاتریشیا (با نام خانوادگی هاول)، استاد دانشگاه و کارول تامپسون آلن، مامور اف بی آی به دنیا آمد. او اصالتاً انگلیسی، ایرلندی، اسکاتلندی و ولزی دارد. شغل پدرش خانواده را مجبور به کوچ می‌کرد. آلن در سال 1987 گفت: تقریبا هر سال در حال حرکت بزرگ شدم و بنابراین همیشه بچه جدید مدرسه بودم و به نوعی همیشه از داشتن هیچ گونه دوستی پایدار محروم بودم.

پل فریمن در نقش رنه بلوک

ژانر فیلم Raiders of the Lost Ark 1981

پل فریمن (Paul Freeman) متولد 18 ژانویه 1943 برابر با 28 دی 1321 یک هنرپیشه اهل انگلیس است که در تئاتر، تلویزیون و سینما ظاهر شده است. در بریتانیا، او بیشتر برای بازی در سریال عاشقانه تلویزیونی رویاهای دیروز (1987) در نقش مارتین دانیلز شناخته می‌شود. در سطح بین‌المللی، او به‌خاطر بازی در نقش باستان‌شناس رقیب رنه بلوک در فیلم Raiders of the Lost Ark 1981، بارون شراب شراب گوستاو ریبمن در فصل 4 سریال فالکون کرست (1984-1985)، ایوان اوز ابرشرور در Mighty Morphin Power Rangers شناخته می‌شود.

لس آنجلس تایمز در سال 1995 با اشاره به کار تئاتر گسترده فریمن، او را به عنوان یکی از بهترین بازیگران بریتانیایی، آموزش دیده کلاسیک، با سابقه کار در کمپانی رویال شکسپیر و تئاتر ملی توصیف کرد.

رونالد لیسی در نقش سرگرد آرنولد توت

مدت زمان فیلم مهاجمان صندوق گمشده

رونالد ویلیام لیسی (Ronald Lacey) متولد ۲۸ سپتامبر ۱۹۳۵ برابر با 6 مهر 1317 درگذشته در تاریخ  ۱۵ مه ۱۹۹۱ برابر با 25 اردیبهشت 1370 یک هنرپیشه اهل انگلیس بود. او در یک دوره 30 ساله بازی‌های تلویزیونی و سینمایی متعددی انجام داد. نقش‌های او شامل هریس در فرنی (1977)، فرانکی در کمدی باد اسپنسر چارلستون (1978)، مامور SD استورمبانفورر آرنولد ارنست توت در مهاجمان کشتی گمشده (1981) بود.

لیسی در هارو، میدلسکس به دنیا آمد و بزرگ شد. او تحصیلات رسمی خود را در مدرسه گرامر هارو ویلد دریافت کرد. پس از یک دوره کوتاه خدمت ملی در نیروهای مسلح بریتانیا، او در آکادمی موسیقی و هنرهای دراماتیک لندن ثبت نام کرد تا به عنوان بازیگر آموزش ببیند.

نمرات فیلم سینمایی مهاجمان صندوق گمشده

نمرات فیلم سینمایی مهاجمان صندوق گمشده

فیلم Raiders of the Lost Ark 1981 یکی از فیلم‌های به شدت معروف است که در سال انتشار خود، نمرات بسیار خوبی از طرفداران و منتقدان دریافت کرد. بررسی فیلم ایندیانا جونز و مهاجمین صندوقچه گمشده در سایت Imdb نمره 8.4 از 10، در سایت Rotten Tomatoes نمره 93 از 100 و در سایت Metacritic نمره 85 از 100 را دریافت کرد. در ادامه نقد فیلم Raiders of the Lost Ark 1981 توسط برخی منتقدان را مشاهده خواهید کرد.

Time / ریچارد شیکل: 100

Raiders of the Lost Ark همه چیز را در اختیار دارد – یا به هر حال، بیش از اندازه کافی برای بازگرداندن تماشاگران سینما به بت های ماتینی خیره کننده و هیجان انگیز گذشته. مطمئناً این بهترین دو ساعت سرگرمی خالص است که هر کسی در تابستان 81 پیدا می کند.

The New York Times / وینسنت کانبی: 100

یکی از خنده دارترین، مبتکرانه و شیک‌ترین فیلم های ماجراجویی آمریکایی که تاکنون ساخته شده است.

Variety / استیون کلاین: 100

اسپیلبرگ به طرز ماهرانه‌ای رویه‌ها را به نوعی شگفتی عرفانی پوشانده است که باعث می‌شود تماشاگران ناباوری را به حالت تعلیق درآورند و برای سرگرمی آرام بگیرند.

Chicago Sun-Times / راجر ایبرت: 100

مانند گلچینی از بهترین قسمت‌های تمام سریال‌هایی که تا به حال ساخته شده است.

The Hollywood Reporter / آرتور نایت: 90

این هیجان است که فیلم مهاجمان صندوق گمشده را به حرکت در می‌آورد.

The Globe and Mail (Toronto) / جی اسکات: 88

فیلم Raiders of the Lost Ark 1981 یک ترن هوایی سینمایی است که به همان اندازه هیجان‌انگیز و ترسناک است.

Chicago Reader / دیو کهر: 30

فیلم مهاجمان صندوق گمشده سریع و مستقیم در یک طرح خطی حرکت می‌کند و با عجله بی وقفه به سرعت یکنواخت می‌شود.

کلام آخر

نقد فیلم Raiders of the Lost Ark 1981

فیلم مهاجمان صندوق گمشده یکی از فیلم‌های به شدت پرطرفدار و معروف هریسون فورد است که در زمان خود بسیار مورد استقبال قرار گرفت. این فیلم زانر اکشن و ماجراجویی دارد و اگر از طرفداران این ژانر هستید سریعاً به دانلود فیلم Raiders of the Lost Ark 1981 بپردازید و از آن لذت ببرید. اگر این فیلم را دیده‌اید، نظرات خود در رابطه با فیلم Raiders of the Lost Ark 1981 را با ما به اشتراک بگزارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو