طرز تهیه خوراک شیشلیک به سبک رستوران ها

منبع: آرگا

1

1402/8/26

08:08


خوراک شیشلیک یک غذای سنتی و پرطرفدار ایرانی بوده که به راحتی و خوشمزه ترین طعم در خانه تهیه می شود. برای تهیه نیاز به مواد اولیه زیادی ندارید و فقط با سیخ کشیدن شیشلیک و دیگر مواد می توان دارای یک غذای لذیذ شد.

غذاهای سنتی و ایرانی انواع بسیار زیادی دارند که تمامی آن ها را با روش تهیه ای ساده می توان با طعمی رستورانی در خانه تهیه کرد. خوراک شیشلیک یک غذای سنتی ایرانی بوده که در تمام کشور طرفداران بسیاری دارد. برای تهیه شیشلیک از گوشتی که استخوان دارد استفاده می شود. طرز تهیه خوراک شیشلیک خانگی، با طعمی رستورانی در این مطلب قرار گرفته شده.

همانطور که گفته ایم غذاهای سنتی انواع بسیاری از جمله اشکنه ماش، ته چین هویج پلو و بولامه دارد. این سه غذا، سه غذای سنتی و و محبوب در بین مردم بوده که با کلیک بر روی لینک های قرار گرفته شده می توان طرز تهیه این سه غذا را به راحتی مشاهده کرد. برای تهیه خوراک شیشلیک باید گوشت را طعم دار کرد و پس از پختن شیشلیک آن را به دلخواه به همراه نان و یا برنج سرو نمایید.

خوراک شیشلیک خانگی

مواد لازم

  • پیاز ۳ عدد
  • کره ۱۰۰ گرم
  • دنده گوسفندی ۱ کیلوگرم
  • ماست چکیده ۲ قاشق غذا خوری
  • آب لیمو ترش ۱ قاشق غذا خوری
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • گوجه فرنگی به مقدار لازم
  • قارچ به مقدار لازم

خوراک شیشلیک با طعمی رستورانی

طرز تهیه خوراک شیشلیک، با طعمی رستورانی

ابتدا برای تهیه خوراک شیشلیک باید دنده گوسفندی را از هم جدا کنید. سپس پیاز ها را به صورت خلالی خرد کنید و داخل کاسه ای بزرگ بریزید. حالا نمک، فلفل سیاه، ماست چکیده و زعفران دم کرده را به پیاز اضافه کنید. مواد درون کاسه را به خوبی هم بزنید.

زمای که به خوبی مخلوط کردید، گوشت دنده گوسفندی را به کاسه اضافه نمایید. گوشت را به پیاز و دیگر مواد درون کاسه آغشته کنید زیرا باید به این روش طعم دار شود. برای طعم دارشدن روی کاسه را سلفون بکشید و به مدت ۶ ساعت کاسه را در یخچال قرار دهید.

بعد از گذشت ۶ ساعت کاسه را از یخچال در بیاورید و سلفون را بردارید. سپس با بیفتک کوب گوشت را به خوبی بکوبید. در ادامه باید شیشلیک ها را سیخ بکشید و سپس بر روی آتش بپزد. زمانی که شیشلیک پخته شد تعدادی گوجه و قارچ را هم سیخ بکشید.

طرز تهیه خوراک شیشلیک لذیذ

تمام چیز های سیخ کشیده شده را داخل ظرفی مناسب برای سرو بریزید. حالا آب لیمو ترش و مقدار کمی زعفران را با هم مخلوط کنید و بر روی شیشلیک ها بریزید. این خوراک را به دلخواه می توان با نان و یا برنج سرو کرد. در آخر مقداری نمک و یا فلفل بر روی قارچ، گوجه و شیشلیک بریزید. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو