این علائم افسردگی را کسی نمی داند! | برای پیشگیری از افسردگی اینکار ها را انجام دهید

1

1402/8/29

11:46


این علائم افسردگی را کسی نمی داند! | برای پیشگیری از افسردگی اینکار ها را انجام دهید

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که سردرد صبحگاهی یکی از نشانه‌های رایج افسردگی و اضطراب است. افراد به‌طور طبیعی تصور می‌کنند که سردرد صبحگاهی با خواب ضعیف شبانه آنان مرتبط است و اغلب همینطور است اما خواب ضعیف تنها دلیل سردرد صبحگاهی نیست.

نظرسنجی از ۱۸هزار و ۹۸۰ نفر نشان داد که مهمترین عوامل مرتبط با سردردهای مزمن صبحگاهی مشکلات اضطراب و افسردگی است.

دکتر موریس ام اوهایون، محقق ارشد این تحقیق گفت: سردرد صبحگاهی از هر ۱۳ نفر جمعیت عمومی یک نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سردردهای مزمن صبحگاهی نشانه واضحی از اختلالات افسردگی اساسی و اختلالات بی‌خوابی هستند، با این حال، برخلاف آنچه قبلا گفته شده بود، آنها فقط مرتبط با اختلال تنفسی خواب نیستند.

بدانید که افسردگی، اضطراب و خواب ضعیف نیز تنها پیش‌بینی کننده سردردهای صبحگاهی نیستند.

وی می‌گوید: مصرف الکل، فشار خون بالا و اختلالات خواب با سردردهای صبحگاهی مرتبط هستند و ما در تحقیق خود ارتباط مثبتی بین نوشیدن زیاد الکل - حداقل ۶ نوشیدنی الکلی در روز - و سردرد صبحگاهی و بین استفاده از یک داروی ضد اضطراب و سردرد صبحگاهی یافتیم.

آزمودنی‌هایی که در این گروه بودند دو برابر بیشتر احتمال تجربه سردردهای صبحگاهی را گزارش کردند.

در میان اختلالات طبیعی دریافتیم که افراد مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری‌های اسکلتی عضلانی خطر بیشتری برای گزارش سردرد صبحگاهی داشتند.

همچنین درک کردیم که تغییرات فشار خون به احتمال زیاد باعث سردرد می‌شود.

در میان اختلالات خواب، اختلال خوابی که در موارد بالا مشخص نشده است سندرم پای بی‌قرار، اختلال حرکتی دوره‌ای اندام و اختلالات خواب با دلایل احتمالی متعدد است که بیشترین ارتباط را با سردرد صبحگاهی داشتند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو