نقدها و نمرات فیلم Napoleon

منبع: گیمفا

2

1402/8/30

10:50


فیلم Napoleon جدیدترین ساخته ریدلی اسکات به شمار می‌رود که داستان زندگی ناپلئون بناپارت را به نمایش در می‌آورد.

نقدها و نمرات فیلم Napoleon

فیلم Napoleon جدیدترین ساخته ریدلی اسکات به شمار می‌رود که داستان زندگی ناپلئون بناپارت را به نمایش در می‌آورد.

ریدلی اسکات به تازگی فیلم «ناپلئون» را کارگردانی کرده، فیلمی که اثری اکشن، تاریخی و حماسی درباره زندگی ناپلئون بناپارت است و در آن، واکین فینیکس و ونسا کربی نقش ناپلئون و همسرش جوزفین را بازی می‌کنند.

منتقدان بر این باور هستند که ریدلی اسکات در فیلم «ناپلئون» از اینکه از این شخصیت انتقاد کند، می‌هراسد. با این حال، فیلم «ناپلئون» اثری حماسی و سرگرم‌کننده است که طراحی تولید شجاعانه و خارق‌العاده‌ای دارد ولی مدت زمان طولانی آن ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد.

تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۸۷ نقد برای فیلم «ناپلئون» منتشر شده که امتیاز ۶۶ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۶۶ از صد دیده می‌شود که بر اساس ۳۳ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر برخی از منتقدان برتر جهانی درباره این فیلم را مشاهده می‌کنید.

نظر منتقدان درباره فیلم Napoleon

فیلم Napoleon

«۱۰۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: پیتر بردشاو»

واکین فینیکس مرکز همه چیز در فیلم «ناپلئون» است و توانسته نقش‌آفرینی پر جوش و خروشی را ارائه بدهد.

«۸۳/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»

فیلم «ناپلئون» اثر بزرگی است؛ هم از این نظر که ریدلی اسکات توانسته داستانی با مقیاس بزرگی را خلق کند و هم از این نظر که واکین فینیکس با انتخاب‌های جسورانه و بزرگ خودش توانسته نقش‌آفرینی درخشانی ارائه کند.

«۸۰/۱۰۰ Total Film | منتقد: جردن فارلی»

فیلم «ناپلئون» در مقیاس حماسی و در اجرا صمیمی است و روایتی مهیج و به طرز شگفت‌انگیزی سرگرم‌کننده از ظهور و سقوط امپراتور بدنام فرانسه است.

«۸۰/۱۰۰ Empire | منتقد: کاترین بری»

فیلم «ناپلئون» ساخته ریدلی اسکات به جای روایتی گسترده‌تر و فراگیر، نمایی نزدیک و خاص از این شخصیت را به تصویر می‌کشد.

«۶۷/۱۰۰ IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»

ریدلی اسکات توانسته سکانس‌های اکشن خارق‌العاده و تماشایی را در فیلم «ناپلئون» بسازد اما این اثر آنچنان در حیطه حماسی خودش گم شده که تبدیل به شوخی زننده و اغلب تندی از خودش شده است.

«۶۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: گری گاتمن»

این نوسان بزرگی از کارگردان ریدلی اسکات است و علیرغم اینکه از نظر درون مایه اندکی ناهموار و کمی آشفته است اما همچنان اثری سرگرم‌کننده است.

«۵۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»

با وجود فضاسازی و همچنین مبارزات خوبی که درون این اثر وجود دارد، این اثر تاریخی بیش از حد گسترده است و نمی‌تواند جذاب بماند، به خصوص زمانی که تمرکز خودش را از روی زوج اصلی داستان برمی‌دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو