استخدام سم آلتمن در مایکروسافت هنوز نهایی نشده؛ احتمال بازگشت به OpenAI وجود دارد

منبع: تکراتو

2

1402/8/30

14:34


چند منبع معتبر از بازگشت سم آلتمن به OpenAI خبر می‌دهند. طی اخبار به دست آمده استخدام سم آلتمن در مایکروسافت هنوز نهایی نشده است 

استخدام سم آلتمن در مایکروسافت هنوز نهایی نشده؛ احتمال بازگشت به OpenAI وجود دارد

چند منبع معتبر از بازگشت سم آلتمن به OpenAI خبر می‌دهند. طی اخبار به دست آمده استخدام سم آلتمن در مایکروسافت هنوز نهایی نشده است 

در گزارش اختصاصی ورج از چند منبع معتبر آمده که آلتمن و بروکمن در صورت استعفای اعضای فعلی هیئت مدیره OpenAI حاضرند به این شرکت بازگردند. ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت که صبح دوشنبه اعلام کرده بود آلتمن و بروکمن همکاران جدید آنها به عنوان بخشی از گروه تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی مایکروسافت خواهند بود؛ اما در اواخر روز گذشته مشخص شد استخدام آلتمن و بروکمن در مایکروسافت هنوز به‌طور رسمی انجام نشده است.


ادامه مطلب ذر ادامه

بیشتر بخوانید:


استخدام سم آلتمن در مایکروسافت هنوز نهایی نشده است

می‌توان گفت اخراج آلتمن بدترین تصمیم تاریخ OpenAI تاکنون است. هیئت مدیره OpenAIکه فکر می‌کردند با قدرت نمایی می‌توانند تصمیماتشان را اجرایی کنند اکنون در شرایط سختی به سر می‌برند. تیم هیئت مدیره در پی اقدامی سریع مدیر عامل سابق توئیچ را به عنوان مدیر عامل جدید OpenAI انتخاب کردند تا امیدها را برای بازگشت آلتمن از بین ببرند اما محبوبیت آلتمن در بین کارمندان آنها را برای بازگرداندن او متحد کرده است.

تصمیم هیئت مدیره مبنی بر اخراج ناگهانی آلتمن در صبح جمعه با انتقادات شدیدی رو به رو شد. طی نامه‌ای 505 نفر از 700 کارمند OpenAI اعلام کردند که اگر آلتمن برنگردد همگی استعفا خواهند داد. بر تعداد موافقان این استعفانامه هرروز افزوده می‌شود؛ اکنون در این نامه اسم ایلیا سوتسکیور که نقش مهمی در اخراج آلتمن ایفا کرده بود نیز به چشم می‌خورد.

استخدام سم آلتمن در مایکروسافت

استخدام سم آلتمن در مایکروسافت

آلتمن و بروکمن در پی راهکاری هستند تا اعضای هیئت مدیره بدون ایجاد حواشی بیشتر از شرکت بروند. سم آلتمن دقایقی پیش در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «همه‌ی ما قرار است به هر شکلی که شده، با یک‌دیگر کار کنیم.» ورج می‌گوید این گفته بدین معنی است که مبارزه برای بازگشت همچنان ادامه دارد.

مایکروسافت که پیش‌تر طی خبری اعلام کرده بود که سم آلتمن و بروکمن را استخدام کرده و تمام کارمندانش می‌توانند پس از استعفا به صورت مستقیم با آنها کار کنند. این اخبار پس از شایعات مبنی بر انتخاب «شیر» به عنوان مدیر عامل موقت OpenAI مطرح شده بود. اما اواخر روز گذشته مایکروسافت اعلام کرد که استخدام آلتمن و بروکمن هنوز قطعی نشده است.

نادلا در اولین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود و پس‌ از برکناری آلتمن، اعلام کرد ساختار مدیریت شرکت هوش مصنوعی OpenAIباید تغییر کند. او همچنین نگرانی‌های مربوط به بحران طولانی‌مدت در OpenAI را رد کرد و گفت تحقیقات حیاتی در حوزه‌ی هوش مصنوعی و همکاری این استارتاپ با مایکروسافت ادامه دارد.

نادلا می‌گوید: «در این مرحله، فکر کنم کاملاً واضح است که باید تغییراتی در مدیریت اعمال شود. مایکروسافت با هیئت‌مدیر‌ه‌ی خود در این مورد گفت‌وگوی خوبی خواهد داشت.»

مایکروسافت مجبور بود قبل از بازشدن بازار بورس آمریکا، اقدامی در این راستا انجام دهد تا سهامش با افت شدید مواجه نشود.

سم آلتمن در پست دیگری گفته اولویت اولش این است که از ادامه‌ی پیشرفت OpenAI اطمینان حاصل کند. آلتمن گفت او و مایکروسافت متعهدند که ادامه‌ی فعالیت شرکای تجاری و مشتریان را تضمین کنند.

در نهایت پس از این‌همه حواشی بوجود آمده بازگشت آلتمن و بروکمن به OpenAI امری غیر ممکن نیست و به نظر می‌رسد اتحاد کارمندان سرانجام به نتیجه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی استخدام سم آلتمن در مایکروسافت چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو