OpenAI میخواست پس از اخراج سم آلتمن با شرکت هوش مصنوعی انتروپیک ادغام شود

منبع: تکراتو

2

1402/8/30

15:33


طبق گزارش‌های منتشر شده از منابع انگلیسی زبان، پس از اخراج سم آلتمن ، مدیرعامل انتروپیک پیشنهاد هیات مدیره OpenAI مبنی بر ادغام دو شرکت هوش مصنوعی را رد کرده است.

OpenAI میخواست پس از اخراج سم آلتمن با شرکت هوش مصنوعی انتروپیک ادغام شود

طبق گزارش‌های منتشر شده از منابع انگلیسی زبان، پس از اخراج سم آلتمن ، مدیرعامل انتروپیک پیشنهاد هیات مدیره OpenAI مبنی بر ادغام دو شرکت هوش مصنوعی را رد کرده است. چند روزی می‌شود که بحث اخراج سم آلتمن در رسانه‌ها داغ است. از خبر اخراج و بازگشت دوباره آن به تیم OpenAI گرفته تا اتحاد کارمندان این شرکت برای بازگرداندن دوباره او. دیروز 29 آبان رویترز گزارشی منتشر کرد که در آن گفته شده بود هیات مدیره‌ی OpenAI بعد از اخراج سم آلتمن در نشستی درباره‌ی جایگزینی او و احتمال ادغام دو شرکت هوش مصنوعی با داریو آمودی مدیر عامل انتروپیک گفتگو کرده است؛ به نقل از برخی منابع آگاه این پیشنهاد از سوی آمودی رد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


احتمال ادغام OpenAI با انتروپیک پس از اخراج سم آلتمن

این خبر که دیروز توسط رسانه The Information گزارش شده بود، پس از گزارش‌های مختلف برای یافتن جانشین التمن در روزهای پس از اخراج او توسط هیأت مدیره OpenAI اتفاق افتاد. OpenAI از اظهارنظر امتناع کرد و عضو هیأت مدیره آدام د’آنجلو بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

اخراج سم آلتمن

اخراج سم آلتمن

در روز یک‌شنبه، هیأت مدیره OpenAI به «امت شیر»، سرپرست سابق Twitch، پیشنهاد کرد تا به عنوان سرپرست موقت فعالیت کند؛ که به نطر با موافقت او همراه بود. در همین حال، التمن توافق کرد که به عنوان یکی از افراد کلیدی OpenAI، به‌همراه دیگر اعضای کلیدی، به پشتیبانی Microsoft (MSFT.O) بپیوندد. تا روز دوشنبه، تقریباً بیش از 700 کارمند این شرکت از جمله یکی از صاحب‌اندیشان هیأت مدیره چهار نفره OpenAI تهدید به استعفا کردند. بنیانگذاران Anthropic که تا سال 2020 نیز مدیران OpenAI بودند، به دلیل اختلاف نظر در مورد چگونگی اطمینان از توسعه ایمن و مدیریت هوش مصنوعی از کارفرمای خود جدا شده بودند.

جالب است بدانید شرکت انتروپیک (Anthropic) برنده جایزه سرمایه‌گذاری‌های Alphabet (GOOGL.O) Google و Amazon.com (AMZN.O) شده و مدل‌های کلود هوش مصنوعی آن با سری GPT OpenAI رقابت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی احتمال ادغام OpenAI با انتروپیک پس از اخراج سم آلتمن  چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو