مایکروسافت قصد ایجاد فروشگاه شخص ثالث برای آیفون را دارد

مایکروسافت قصد ایجاد فروشگاه شخص ثالث برای آیفون را دارد


منبع: تکراتو

1

1402/9/10

20:14


غول ردموندی به فکر ایجاد فروشگاه شخص ثالث برای آیفون افتاده و باید دید چقدر به پیاده‌سازی این ایده توسط مایکروسافت نزدیک هستیم.

مایکروسافت قصد ایجاد فروشگاه شخص ثالث برای آیفون را دارد

غول ردموندی به فکر ایجاد فروشگاه شخص ثالث برای آیفون افتاده و باید دید چقدر به پیاده‌سازی این ایده توسط مایکروسافت نزدیک هستیم.

در سپتامبر تأیید شد که اپل باید با الزامات ضد رقابت در خصوص فروش برنامه‌ها (اپلیکیشن‌ها) سازگار شود و به نظر می‌رسد به احتمال زیاد این شرکت را ملزم می‌کند تا به فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث در آیفون‌ها اجازه دهد تا فعالیت خود را آغاز کنند. در همین حال، مایکروسافت هم‌اکنون قصد ساخت یکی از این فروشگاه‌ها را داشته و آمادگی خود را اعلام کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


فروشگاه شخص ثالث برای آیفون توسط مایکروسافت ساخته خواهد شد

یکی از دلایل اصلی برای این طرح، اکتساب مبلغ ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت از شرکت بازی‌سازی موبایل Activision Blizzard است. در حال حاضر، تنها مکانی که می‌توانید برنامه‌های iOS را خریداری و دانلود کنید، اپل استور آیفون است. اپل ادعا کرده بود که مشتریان و توسعه‌دهندگان آزاد هستند تا نسخه‌های اندرویدی برنامه‌ها را خریداری و فروش کنند و بنابراین حاکمیت تام بر برنامه‌های تلفن همراه را ندارد؛ اما اتحادیه اروپا این ادعا را به عناوین غیرمرتبط رد کرد؛ زیرا اپل در فروش برنامه‌ها برای آیفون و آیپد حاکمیت تک‌قلمی دارد.

سرانجام، اپل تسلیم شد و این موضوع در سپتامبر به طور قطعی حل شد. اتحادیه اروپا شرکت‌هایی را نامگذاری کرد که قانون ضد رقابت Digital Markets Act (DMA) به آنها اعمال خواهد شد و سازنده آیفون در این فهرست قرار گرفت. احتمالاً اپل باید به فروشگاه‌های برنامه‌های شخص ثالث اجازه دهد؛ اما هنوز به طور قطعی نمی‌دانیم اپل باید چه اقداماتی را برای رعایت DMA انجام دهد.

فروشگاه شخص ثالث برای آیفون

فروشگاه شخص ثالث برای آیفون

حداقل، اپل باید به توسعه‌دهندگان اجازه دهد از پلتفرم‌های پرداخت شخص ثالث برای فروش برنامه‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای در اروپا استفاده کنند. با این حال، به نظر می‌رسد احتمالاً باید به فروشگاه‌های برنامه‌های شخص ثالث هم اجازه دهد تا به طور کامل با DMA سازگار شوند.

تمام نشانه‌ها حاکی از این است که اپل این را به نارضایتی می‌پذیرد. این شرکت مدتی است که یک تیم کارشناسی برای اجازه دادن به فروشگاه‌های برنامه‌های شخص ثالث دارد.

این کار توسط آندریاس وندکر، معاون مهندسی نرم‌افزار در اپل، رهبری می‌شود. وندکر مستقیماً به کریگ فِدریگی گزارش می‌دهد. علاوه بر تیم‌های مهندسی، تیم خدمات اپل نیز درگیر است. جف رابین، «مدیر عالی مهندسی خدمات اپل»، رهبری تلاش را در این زمینه دارد. همچنین رابین به ادی کیو گزارش می‌دهد.

اپل تا ۶ مارس ۲۰۲۴ وقت دارد تا از این قانون پیروی کند

نمی‌دانیم که این شرکت آیا تغییرات را محدود به کشورهای اتحادیه اروپا می‌کند یا این تغییر را به صورت جهانی اعمال می‌کند. اپل در آمریکا و سایر جاهای دیگر نیز با فشارهای ضد رقابتی مواجه است، بنابراین ممکن است تصمیم بگیرد بهتر است تغییری را به صورت جهانی ایجاد کند.

در این سمت، بلومبرگ گزارش می‌دهد که مایکروسافت تأیید کرده است که قصد دارد یک فروشگاه برنامه برای بازی‌ها بر روی iOS ایجاد کند.

بر اساس گفته‌های فیل اسپنسر، رهبر بخش بازی‌های ویدئویی مایکروسافت، این شرکت در حال مذاکره با شرکایی است تا در راه‌اندازی یک فروشگاه بازی موبایل به وسعت تعداد برنامه‌های اپل و گوگل یاری‌اش دهند.

فروشگاه شخص ثالث برای آیفون

فروشگاه شخص ثالث برای آیفون

اسپنسر در یک مصاحبه در سائوپائولو گفت: «این بخشی از استراتژی ما است و ما به طور فعال بر روی آن کار می‌کنیم، نه تنها به تنهایی، بلکه با شرکای دیگری صحبت می‌کنیم که مایلند انتخاب بیشتری برای نحوه کسب درآمد از طریق تلفن داشته باشند.»

گزارشات اولیه می‌گویند که اپل قصد دارد فروشگاه آنلاین خود را در سال آینده راه‌اندازی کند و این شرکت تقریباً این را تایید کرده است.

مدیر اجرایی از اعلام تاریخ دقیق راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود خودداری کرد و گزارشات اولیه نشان داد که احتمالاً در سال آینده این اتفاق خواهد افتاد. وی می‌گوید: “فکر نمی‌کنم چند سال دیگر باشد، احتمالا زودتر از آنچه برای آن برنامه‌ریزی کردیم اتفاق بیوفتد.”

این برای کاربران آیفون به چه معناست؟

احتمالاً شما قادر خواهید بود به فروشگاه اپل بروید و همچنین برنامه‌ها را از فروشگاه شخص ثالث برای آیفون مانند مایکروسافت دانلود کنید. همچنین، قادر خواهید بود برای دانلود یا خرید برنامه‌های خود، از فروشگاه رسمی اپل، یا از هر یک از فروشگاه‌های برنامه‌های شخص ثالث مانند فروشگاه مایکروسافت استفاده کنید.

ممکن است هم قیمت‌های یکسانی را پرداخت کنید و هم قیمت‌های متفاوت؛ این بستگی به توسعه‌دهندگان دارد. با این حال، احتمالاً فروشگاه‌های شخص ثالث کمیسیون کمتری به توسعه‌دهندگان ارائه خواهند داد و آنها بخشی از صرفه‌جویی را به شما منتقل می‌کنند یا سایر انگیزه‌ها را ارائه می‌دهند تا شما را تشویق کنند که از فروشگاه‌هایی استفاده کنید که کمترین کمیسیون را به آنها اعمال می‌کنند.

بیشتر مالکان آیفون احتمالاً به اپل وفادار خواهند ماند

با این حال، در حالی که قانون به شما امکان خرید برنامه‌ها از فروشگاه‌های دیگر را خواهد داد، انتخاب بر عهده شما خواهد بود. ما انتظار داریم بیشتر مالکان آیفون به فروشگاه اپل وفادار بمانند به دلایل زیر:

اول، تنبلی. کاربران معمولی آیفون احتمالاً حتی نخواهد دانست که فروشگاه‌های برنامه‌های شخص ثالث وجود دارند و حتی کسانی که می‌دانند، احتمالاً به دلیل عادت به فروشگاه اپل به استفاده از آن ادامه خواهند داد.

دوم، راحتی کار با نرم‌افزار یکپارچه اپل. اگر نیاز به بازپرداخت داشته باشید یا قصد لغو اشتراک را داشته باشید، می‌دانید که اپل به مراتب کار را برای شما راحت‌تر کرده است. اگر در جای دیگری خرید کنید، بستگی به فروشگاه شخص ثالث دارد که با مسائل مربوطه چطور برخورد کند.

سوم، امنیت. اپل مدت‌هاست ادعا کرده است که بیشتر از سایر فروشگاه‌ها، برای مقابله با برنامه‌های کلاهبرداری اقدام می‌کند. حتی اگر این ادعا تا حدی مشکوک باشد، افراد ممکن است کمتر به اعتماد به مایکروسافت تمایل داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تصمیم مایکروسافت به ساخت فروشگاه شخص ثالث برای آیفون چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: 9to5mac

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو