رسول جلیلی الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

3

1402/8/30

19:08


سخنگوی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری از معرفی سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف خبرداد.

رسول جلیلی الان کجاست؟ + بیوگرافی

رئیس دانشگاه شریف برکنار شد

به گزارش نم نمک ، دکتر علی شمسی پور در صفحه ایکس خود نوشت : «دکتر سید عباس موسوی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد و از خدمات صادقانه آقای دکتر رسول جلیلی تقدیر و تشکر به عمل آمد.»

رسول جلیلی الان کجاست؟ + بیوگرافی

رسول جلیلی الان کجاست؟ + بیوگرافی

به گزارش نم نمک ، اواخر هفته گذشته انتشار ویدیویی کوتاه از جشن فارغ التحصیلی تعدادی از دانشجویان پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف در فضای مجازی و عدم رعایت قوانین و مقررات دانشگاه از سوی این فارغ التحصیلان واکنش های مختلفی را در پی داشت.

در اولین واکنش ، روز جمعه دکتر علی شمسی پور ، سخنگوی وزارت علوم در صفحه اجتماعی ایکس اعلام کرد : پیرو اتفاقات ناهنجاری که در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف افتاده است ، وزیر علوم دستور پیگیری و بررسی و اعلام نتیجه ظرف 48 ساعت صادر کرد. 

وی تاکید کرد : با متخلفین در هر سطحی برخورد قانونی و جدی انجام خواهد شد.

ابتدای هفته جاری نیز ، «دکتر علی سلک غفاری» رئیس پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف ، با ارسال نامه ای خطاب به دکتر جلیلی رئیس دانشگاه و رئیس هیئت امناء پردیس کیش از سمت خود کناره گیری کرد.

دکتر علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس ، با اشاره به استعفای رئیس پردیس کیش دانشگاه شریف اعلام کرد : بررسی برای روشن شدن همه ابعاد موضوع و برخورد قانونی با همه متخلفان ادامه دارد.

دانشگاه صنعتی شریف نیز در اطلاعیه ای ضمن عذرخواهی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همه دلسوزان جمهوری اسلامی ایران ، اهتمام مسئولین دانشگاه ، بر برخورد جدی با مسببین این رخداد و افرادی که در این زمینه قصور یا تقصیری داشته اند ، در اسرع وقت تاکید کرد.

اما موضوع به اینجا ختم نشد و با گذشت چند روز از این اتفاقات و واکنش ها ، صبح امروز با پیام سخنگوی وزارت علوم مشخص شد که رئیس دانشگاه صنعتی شریف برکنار شده و یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه به عنوان سرپرست ، جایگزین وی شده است.


بیوگرافی رسول جلیلی

رسول جلیلی متولد 28 مرداد 1340 در اقلید ، رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف ، دانشیار دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه و عضو شورای عالی فضای مجازی است. وی در تاریخ 26 مهر 1400 توسط محمدعلی زلفی گل ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به سمت سرپرستی دانشگاه صنعتی شریف برگزیده شد و پس از تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی ، در 16 اسفند 1400 به ریاست این دانشگاه منصوب گردید. او در 30 آبان 1402 از ریاست دانشگاه صنعتی شریف برکنار شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو