پرسپولیس مظلوم واقع شده است | عذر بدتر از گناه علیه پرسپولیس

پرسپولیس مظلوم واقع شده است | عذر بدتر از گناه علیه پرسپولیس


1

1402/9/5

18:02


پرسپولیس مظلوم واقع شده است | عذر بدتر از گناه علیه پرسپولیس

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

پرسپولیس این فصل اون شور و اشتیاق فصل گذشته را ندارد. فرزاد مجیدی واکنش عجیبی نسبت به باخت پرسپولیس نشان داد. علیرضا بیرانوند علیه تیم خودش پرسپولیس افشاگری کرد. سرمربی پرسپولیس درگیری های پیوسته ایی را با مدیر عامل دارد و باید دید این کش مکش ها تا کجا ادامه پیدا می کند. اینک داستان عذر بدتر از گناه برای پرسپولیس هم داغی است بر داغ های دیگر....

حتماً می‌دانید که هر ضرب المثل قصه‌ای داشته که در گذر زمان و قرن‌ها نتیجه آن قصه به صورت یک جمله سینه به سینه منتقل و امروز ما با آن ضرب المثل می‌گوییم. این ضرب المثل هم در دل خود قصه‌ای دارد.

می‌گویند روزی پادشاهی از همراهان و ملازمانش پرسید: «عذر بدتر از گناه چیست؟» هر کس جوابی داد به جز دلقک دربار که به پادشاه گفت: «قربان نمی‌توانم به این سوال با کلام جواب بدهم، باید شرایطش پیش بیاید تا در عمل ببینید!»

چند روز بعد شاه در حال قدم زدن در باغ بود که ناگهان کسی از پشت چشم‌های او را گرفت. شاه گفت: پدر سوخته چطور به خود جرات می‌دهی با پادشاه چنین شوخی کنی؟ دلقک دربار دست‌هایش را از روی چشم شاه برداشت و به طرزی مسخره گفت: ببخشید قبله عالم فکر کردم علیا حضرت هستند!

خون جلوی چشم شاه را گرفت و گفت جلاد بیا گردن این پدر سوخته را بزن و دلقک بلند شد و گفت: قربان این همان عذر بدتر از گناه است! حالا حکایت فوتبال ما همین شده، اینکه اتفاقات و ضعف‌هایی وجود دارد اما مسئولان به جای پذیرش و سعی در رفع آنها بهانه‌هایی می‌آورند که کار را بدتر می‌کند.

پرسپولیس

ما سه تیم در لیگ قهرمانان داریم که این هفته باید بازی کنند. پرسپولیس و سپاهان هنوز شانس صعود دارند اما نساجی حذف شده است. قرار بود مسابقات این هفته پنجشنبه و جمعه برگزار شود، لیگ قهرمانان هم دوشنبه و سه‌شنبه آینده است.

سپاهان پنجشنبه با استقلال خوزستان در اهواز بازی کرد. کیست که نداند یک مسابقه به اندازه ۱۰۰ جلسه تمرین در آماده سازی یک تیم تاثیر دارد؟ النصر در تهران پرسپولیس را برد و خود پرسپولیسی‌ها گفتند که مدت‌ها بازی نکرده‌ایم و حریف هر چهار روز یک بار بازی داشته پس آماده‌تر بودند.

اما وقتی خبر اولیه لغو بازی پرسپولیس و نساجی در هفته یازدهم آمد گفته شد که چون در تهران ورزشگاهی برای برگزاری این مسابقه نداریم و ورزشگاه آزادی نیز ظرفیت برگزاری دیدارهای متوالی را ندارد، بازی لغو شده است!

ورزشگاهی که همین چند روز قبل سپاهان و نساجی دریک روز در لیگ قهرمانان آسیا میزبان بودند و در تمام این سال‌ها بارها و بارها استقلال و پرسپولیس به فاصله ۲۴ ساعت به میدان رفتند، حالا چطور ۴ روز مانده به لیگ قهرمانان آزادی امکان میزبانی ندارد؟

بماند که این شرمندگی باید باعث استعفا و افسردگی مسئولان فدراسیون فوتبال باشد که در پایتخت ۱۵ میلیون نفری یک ورزشگاه برای برگزاری یک بازی نداریم، هیچکس هم ککش نمی‌گزد.

پرسپولیس

اما بشنوید از دلیل خنده‌دارتر که امیدواریم فقط یک شوخی باشد. اینکه پرسپولیس و نساجی خودشان با یکدیگر توافق کرده‌اند که این هفته بازی نکنند! باورمی‌کنید؟ به اسم لیگ ما نگاه کنید که پسوند حرفه‌ای دارد! به میدان شیخ بهایی بروید و ببینید که سازمان لیگ چه دفتر و دستک و تشکیلاتی دارد اما خروجی ماجرا همان مسابقات محلی در نوجوانی ماست!

دو بزرگ دو تیم از دو محله مختلف، در هیئت یا در عروسی یکی از اهل محل یکدیگر را می‌دیدند و قرار یک بازی دوستانه می‌گذاشتند! حالا بعد این همه سال در فوتبال حرفه‌ای ما دو تیم با یکدیگر توافق می‌کنند که چند روز قبل بازی دوستانه با هم داشته باشند اما این هفته در لیگ برتر حرفه‌ای با هم بازی نکنند!

و سازمان لیگ هم مثل یک بچه خوب «حرف گوش کن» روز هشتم دی ماه را برای این مسابقه اعلام کرده است! از این بهتر چه می‌خواهید؟ منو باز است و اختیار با خودتان، فقط ورودی را بپردازید!

تمرین پایانی، کنفرانس خبری و نشست هماهنگی مدیران برای بازی با النصر امشب (یک‌شنبه) در ورزشگاه اول‌پارک برگزار می‌شود.

زمان‌بندی برنامه‌های رسمی تیم فوتبال پرسپولیس برای بازی با النصر اعلام شد. طبق این اعلام، نشست هماهنگی مدیران به ریاست نماینده کنفدراسیون و ناظر مسابقه ساعت ۱۸ به وقت محلی در ورزشگاه اول‌پارک، محل برگزاری مسابقه، تشکیل خواهد شد.

نشست خبری یحیی گل‌محمدی هم ساعت ۱۹ در همین ورزشگاه خواهد بود و تمرین آخرین سرخپوشان نیز از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی آغاز می‌شود.

در این میان تیم النصر قصدی برای تمرین در زمین اصلی مسابقه ندارد و طبق اعلام این باشگاه تمرین پایانی آن ها ساعت یازده و ۳۰ دقیقه امروز در زمین تمرین اصلی این باشگاه خواهد بود. سرمربی این تیم نیز برای کنفرانس خبری پیش از بازی، از ساعت ۱۵ در ورزشگاه اول‌پارک روبه‌روی خبرنگاران می‌نشیند.

نشریه عربستانی از آخرین وضعیت ابرستاره پرتغالی النصر برای بازی فردا مقابل پرسپولیس خبر داد.

نشریه «الریاضیه» عربستان درباره آخرین وضعیت مصدومیت کریستیانو رونالدو اسطوره پرتغالی النصر برای بازی فردا مقابل پرسپولیس این طور نوشت: رونالدو و اوتاویو مصدومیتی ندارند اما کاسترو سرمربی تیم در تمرینات به آنها استراحت داده است.

شاگردان گل محمدی قرار است در بازی برگشت فردا در ریاض به مصاف النصر بروند.

پرسپولیس

روز گذشته برخی از رسانه های عربستان از مصدومیت رونالدو و از احتمال نرسیدن این بازیکن به بازی حساس با پرسپولیس و دربی ریاض خبر داده بودند.

دیدار رفت پرسپولیس با النصر با نتیجه 2 بر صفر به نفع تیم سعودی به پایان رسید./خبرورزشی

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو