با چند ماده ساده معجون ضد ریزش مو بسازید!

منبع: خبرنما

1

1402/9/10

00:58


شاید برای بسیاری از ما پیش آمده باشد که در آینه نگاه کنیم و متوجه شویم که موهایمان مثل گذشته پرپشت یا براق نیست. ریزش مو یک نگرانی شایع است و عوامل مختلفی می‌تواند باعث ایجاد آن شود. غالب ما برای خرید محصولات و داروهای گران قیمت هزینه می‌کنیم تا سلامت موهای‌مان را به دست […]

با چند ماده ساده معجون ضد ریزش مو بسازید!

شاید برای بسیاری از ما پیش آمده باشد که در آینه نگاه کنیم و متوجه شویم که موهایمان مثل گذشته پرپشت یا براق نیست. ریزش مو یک نگرانی شایع است و عوامل مختلفی می‌تواند باعث ایجاد آن شود. غالب ما برای خرید محصولات و داروهای گران قیمت هزینه می‌کنیم تا سلامت موهای‌مان را به دست آوریم، اما اغلب، تمام تلاش‌ها بی نتیجه می‌شوند. ما در این نوشتار به شما نوعی معجون درمان ریزش مو معرفی کرده‌ایم که می‌توانید برای پیشگیری و درمان این مشکل شایع امتحان کنید. با ما همراه باشید.

علت ریزش موی شما چیست؟

شاید علت اصلی ریزش مو را متوجه نشده‌اید و به همین دلیل قادر به درمان صحیح آن نیستید. اگر ریزش موی شما به دلیل عدم تعادل در هورمون‌هاست – که به نام دی هیدروتستوسترون (DHT) نیز شناخته می‌شود – باید به طور متفاوتی با آن برخورد کنید.

مانپریت کالرا، متخصص تغذیه از هند، توضیح می‌دهد که “فولیکول‌های مو در این شرایط خاص وارد فاز ریزش می‌شوند. هر چه مقاومت به انسولین بیشتر باشد، تولید DHT بیشتر می‌شود.” خوشبختانه، او همچنین یک نوشیدنی فوق العاده را پیشنهاد کرده است که می‌تواند به طور موثر به کاهش ریزش مو کمک کند. کالرا آن را “معجون ضد ریزش مو” نامیده و رسپی آن را به اشتراک گذاشته است. این چای فوق العاده از گزنه، تخم گشنیز، تخم شنبلیله و دانه‌های رازیانه تهیه می‌شود.

معجون ضد ریزش مو

بیایید ببینیم این معجون های قدرتمند اما ساده چگونه می‌تواند به شما کمک کند.

چای گزنه: قهرمان موها

چای گزنه، ساخته شده از برگ‌های گیاه گزنه، سنگ بنای دستور العمل معجون ماست. گزنه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله آهن، سیلیس و آنتی اکسیدان‌هاست. به گفته  کارلا، این چای ترکیباتی دارد که آنزیم مسئول تبدیل تستوسترون به DHT را مهار می‌کنند.

دانه‌های گشنیز: سرکوب التهاب

دانه‌های گشنیز که اغلب به عنوان ادویه در آشپزی استفاده می‌شوند، خواص متعادل کننده هورمونی قابل توجهی دارند. آنها حاوی ترکیبات ضد التهابی هستند که از التهاب پوست سر جلوگیری می‌کنند. این دانه‌های مغذی همچنین طعم دلپذیر و متفاوتی را به معجون ضد ریزش مو اضافه می‌کنند.

تخم شنبلیله: تغذیه کننده مو

تخم شنبلیله مملو از مواد مغذی است که موهای شما را به خوبی تغذیه می‌کنند. این دانه‌ها منبع عالی پروتئین هستند که برای استحکام و رشد مو حیاتی تلقی می‌شود. این متخصص تغذیه هندی می‌گوید: دانه‌های شنبلیله همچنین حاوی گالاکتومانان هستند که سطح قند خون را تنظیم کرده و حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد.

دانه‌های رازیانه: تسکین‌دهنده

دانه‌های رازیانه طعم شیرینی را به معجون ضد ریزش مو اضافه می‌کنند، اما فواید آنها فراتر از طعم است. رازیانه حاوی آنتول و فلاونوئیدها است که خواص ضد التهابی دارند و می‌توانند پوست سر تحریک شده را تسکین دهند.

روش تهیه داروی کاهش ریزش مو

حالا که ترکیبات اصلی این معجون طبیعی را معرفی کردیم، بیایید به بخش هیجان انگیز آن بپردازیم: طرز تهیه چای فوق العاده ای که به طور بالقوه می‌تواند موهای شما را متحول و هورمون‌های‌تان را متعادل کند. برای آماده کردن این داروی طبیعی ریزش مو به روش زیر عمل کنید:

  • در یک قابلمه کوچک، آب را به جوش بیاورید. یک قاشق چایخوری تخم گشنیز، یک قاشق چایخوری تخم شنبلیله و نصف قاشق چایخوری دانه رازیانه را به آب در حال جوش اضافه کنید. اجازه دهید مخلوط برای مدتی بجوشد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید، چای را صاف کنید و در یک فنجان بریزید. حالا چای کیسه ای گزنه را در این چای غوطه‌ور کنید. صبر کنید تا طعم آن در ترکیب نفوذ کند و لذت ببرید!

کلام پایانی

طبیعت برای ما مواد قدرتمندی مانند چای گزنه و ادویه‌های پرخاصیت فراهم کرده است. بنابراین، چرا این درمان طبیعی را امتحان نکنیم؟ این معجون ضد ریزش مو نه تنها خوش طعم است، بلکه یک راه ساده و مقرون به صرفه برای جلوگیری از ریزش مو ناشی از عدم تعادل هورمونی محسوب می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو