اطلاعات دارویی قرص هیروژن و نکات مصرف این دارو

اطلاعات دارویی قرص هیروژن و نکات مصرف این دارو


منبع: آرگا

2

1402/9/10

01:04


قرص هیروژن برای تولید انرژی، سلامت پوست و مو و ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. این فراورده برای جلوگیری از ریزش مو، شکنندگی ناخن و عدم شادابی پوست موثر است.

اگر به دنبال حفظ زیبایی و سلامت پوست و موی خود هستید قرص هیروژن با داشتن مواد موثره ای مانند فولات، بیوتین، زینک و ویتامین سی می تواند از ریزش مو جلوگیری و سلامت و شادابی پوست را سبب شود. البته باید زیر نظر پزشک مورد استفاده قرار گیرد.

آشنایی با موارد مصرف قرص هیروژن

امروزه در مبحث زیبایی و سلامت پوست و مو محصولات متنوعی راهی بازار شده است. یکی از این محصولات قرص هیروژن است که در ادامه پیرامون آن صحبت می کنیم. این قرص برای تولید انرژی، سلامت ناخن و پوست و مو عرضه می شود. فراورده مذکور حاوی بیوتین یا ویتامین اچ می باشد که از ریزش مو ، شکستن ناخن و عدم شادابی پوست جلوگیری می کند.

نشانه های اصلی کمبود ویتامین بیوتین شامل ریزش مو، راش های قرمز، پوسته پوسته شدن پوست صورت، ورم ملتحمه، بی حسی انگشتان دست و پا، افسردگی و خستگی می باشد ولی خوشبختانه هیروژن با ارائه این ویتامین چنین عوارضی را برطرف می کند.

این قرص به رشد مجدد موها کمک می کند و حتی می تواند موهای آسیب دیده را ترمیم نماید و از سفیدی زودرس موها پیشگیری می کند. در ضمن افزایش حجم و درخشندگی موها را نیز موجب می شود. از دیگر ویژگی های این قرص می توان به خواص آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد.

به طور کلی مکمل هیروژن با تحریک کلاژن سازی سبب جوان سازی پوست شده و سطح کراتین بدن را افزایش می دهد. این امر در استحکام ناخن ها هم نقش موثری دارد. در ضمن زینک موجود در این قرص نقش حیاتی در بدن ایفا می کند و با افزایش عملکرد ایمنی بدن سبب بهبود زخم، جوش و آکنه، نازک شدن مو و ریزش آن می شود. درضمن لکه های سفید ناخن و کاهش رشد در نوجوانان از آثار کمبود زینک  یا روی در بدن می باشد.

ترکیبات موثر قرص

از ترکیبات موثر در این قرص می توان به ویتامین بیوتین و سی و مواد معدنی زینک، فولات و … اشاره کرد که در ادامه به اثرات آن ها اشاره می شود:

۱. بیوتین یکی از ویتامین های گروه ب است که برخی آن را با اسم ویتامین اچ نیز می شناسند. این ویتامین مانع از شکنندگی ناخن‌، ریزش مو، قرمزی و راش پوست شده و سبب استحکام ناخن ها، درخشندگی مو، بهبود بیماری پسوریازیس، درمان آلوپسی و کاهش قند خون افراد دیابتی می گردد.

۲. ویتامین سی روند بهبود زخم ها را تسریع نموده و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از رسیدن اشعه های مضر خورشید به سطح پوست جلوگیری می نماید. در ضمن مانع از آفتاب سوختگی و قرمزی پوست خواهد شد. از دیگر خواص این ویتامین می توان به بهبود بافت پوست، کاهش لکه و آکنه جلوگیری از سفیدی زودرس موها، کاهش خشکی مو، جلوگیری از ریزش غیرطبیعی مو، رفع شوره سر و موخوره، پیشگیری از عفونت های پوستی و کمک به ساخت کلاژن اشاره کرد.

۳. زینک یا روی یکی از عناصر مهم جهت تقویت موی سر، پوست و ناخن می باشد. کمبود این ماده معدنی در بدن سبب تضعیف فولیکول مو و در نتیجه ریزش بیش از حد موها می گردد. مصرف روی علاوه بر خواص شگفت انگیزش برای موها سبب استحکام و رشد سریع ناخن‌، بهبود زخم و بازسازی پوست، درمان ضایعات پوستی، جلوگیری از آکنه و کمک به ساخت کلاژن خواهد شد.

نیاز روزانه بدن خانم های بالغ به زینک در طوی روز حدود ۵ تا ۸ میلی­ گرم، مردان بالغ ۸ تا ۱۱ میلی­ گرم و کودکان ۲ تا ۵ میلی­ گرم می باشد که با مصرف این قرص تامین خواهد شد.

روش مصرف

روزانه یک عدد از قرص طبق تجویز پزشک استفاده شود.

هشدار

در راستای استفاده از این قرص موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • این قرص صرفا مکمل تغذیه ای است و برای تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری نیست.
  • مطابق دستور پزشک یا مقادیر توصیه شده این قرص مصرف شود و از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید.
  • قرص را دور از نور، رطوبت و در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.
  • پس از هر بار مصرف درب بطری قرص را ببندید و داخل جعبه بگذارید.
  • این قرص را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

موارد منع مصرف دارو

پیش از مصرف این قرص در موارد زیر با پزشک معالج مشورت داشته باشید:

  • حساسیت به هر نوع ویتامین، رنگ و اجزای فراورده
  • داشتن هر نوع بیماری خاص
  • به دلیل نبود مطالعات کافی درباره ایمنی مصرف ترکیبات این قرص در بارداری و شیردهی باید با مشورت پزشک صورت گیرد.

عوارض جانبی

از جمله عوارضی که به توجه پزشکی نیاز دارد، عبارت است از:

  • یبوست
  • اسهال
  • دردهای استخوانی
  • تکرر ادرار
  • گیجی
  • خواب آلودگی
  • حالت تهوع
  • طعم فلزی در دهان
  • مشکلات قلبی عروقی

تداخل دارویی

مشابه تمام داروها این قرص نیز ممکن است با برخی ترکیبات در تداخل باشد. در صورت مصرف داروهایی مانند ایزوترتینوئین، تتراسایکلین، ویتامین‌های ای، داروهای آنتی اکسید، داروهای ضد صرع، آنتی بیوتیک‌ها و فراورده‌های دارای کلسیم با احتیاط مصرف شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو