هرچی ریاضی میخونی تو مخت نمیره؟ این ۵ تا فرمول رو یاد بگیر میشی انیشتین

منبع: ماگرتا

1

1402/9/14

13:08


در مسیر یادگیری ریاضی، انتخاب بهترین روش‌های مطالعه امری حیاتی است. این روش‌ها نه تنها موجب درک عمیق تر مفاهیم می‌شوند بلکه باعث تسلط بر مباحث مختلف نیز می‌شوند. در این مقاله از بخش آموزش و پرورش ماگرتا، به بررسی و توضیح بهترین روش‌های مطالعه ریاضی می‌پردازیم.

بهترین روش خواندن ریاضی نوجوانان

بهترین روش خواندن ریاضی نوجوانان

1. درک مفاهیم اصلی

یکی از اصول اساسی در مطالعه ریاضی، درک عمیق از مفاهیم اصلی است. به جای حفظ فرمول‌ها به صورت خمیده، تمرکز بر درک مفاهیم و اصول اساسی موضوعات می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا ریاضیات را به صورت مفهومی درک کنند.

1.1. فهم فراتر از حفظ:

در این مرحله، نه تنها به حفظ فرمول‌ها معتمد نشوید، بلکه سعی کنید درک عمیقی از پس زمینه و اصلی بودن هر فرمول و مفهوم حاصل شود.

1.2. ارتباط مفاهیم:

تلاش کنید مفاهیم مختلف ریاضی را با یکدیگر ارتباط بخشید. مشاهده ارتباطات میان موضوعات مختلف می‌تواند به درک یادگیری کمک زیادی کند.

2. تمرین مکرر

تمرین مکرر بر روی یک مبحث خاص، از دیگر راهکارهای موثر در یادگیری ریاضی است. این روش از تثبیت مفاهیم و تسلط بهتر بر مباحث کمک می‌کند.

2.1. تکرار منظم:

برنامه تمرین‌های مکرر را بر اساس مباحث مورد نیاز تنظیم کنید. تکرار منظم و تمرینات دوره‌ای باعث بهبود مستدام مهارت‌های ریاضی می‌شود.

2.2. تنوع تمرینات:

سعی کنید تنوع در تمرینات حاصل شود. از منابع مختلف و تمرینات با پیچیدگی‌های مختلف استفاده کنید تا در مواجه با چالش‌های متنوع قرار گیرید.

حل تمرینات ریاضی

3. خلاصه‌نویسی و نت‌برداری

خلاصه‌نویسی و یادداشت‌برداری از جزوات مطالعه شده نیز به عنوان یکی از بهترین روش‌های مطالعه ریاضی محسوب می‌شود.

3.1. خلاصه‌نویسی مفاهیم اصلی:

در هر جلسه، یک خلاصه از مفاهیم اصلی و نکات کلیدی ایجاد کنید. این خلاصه‌ها می‌توانند به عنوان منابع بازبینی مفید باشند.

3.2. یادداشت‌برداری از تجارب:

تجربیات و چیزهایی که در هنگام حل مسائل یا مطالعه یاد می‌گیرید را یادداشت کنید. این یادداشت‌ها می‌توانند در تسلط به مباحث مشکل‌تر کمک شایانی کنند.

4. حل تمرین‌ها و مسائل

حل تمرین‌ها و مسائل نقش مهمی در بهبود مهارت‌های عملی و تسلط بر مباحث ریاضی دارد.

4.1. حل تمرینات چالشی:

سعی کنید به تمرینات و مسائلی که چالش‌انگیز هستند، تمرکز بیشتری داشته باشید. این کار باعث تقویت مهارت‌های حل مسئله شما می‌شود.

4.2. مرور حل تمرینات گذشته:

تمرینات گذشته را مرور کرده و راه‌حل‌ها را بررسی کنید. این عمل باعث بهبود فهم شما از انواع مسائل مختلف می‌شود.

5. یادگیری فرمول‌های اصلی

یادگیری و درک فرمول‌های اصلی نیز از جمله روش‌های مطالعه موثر در ریاضی است.

5.1. تعیین فرمول‌های کلیدی:

فرمول‌های اصلی هر مبحث را تعیین کنید و سعی کنید درک کاملی از آنها داشته باشید.

5.2. کاربرد فرمول‌ها در مسائل:

تلاش کنید فرمول‌ها را در حل مسائل مختلف به کار ببرید. این عمل باعث مهارت در کاربرد عملی فرمول‌ها می‌شود.

حل مسائل ریاضی به آسانی

راهکارهای کسب نمره ۲۰ در درس ریاضی

۱. طبق یک برنامه‌ی درست: ریاضی را مطالعه کنید

در این مرحله، استفاده از یک برنامه مطالعه‌ای منظم از اهمیت ویژه برخوردار است. این برنامه باید شامل مراحل مرور کلاسی، تمرینات، و حل مسائل متنوع باشد.

۲. جدول زمانبندی دقیقی برای خودتان طراحی کنید

در این مرحله، تعیین زمان‌های مشخص برای مطالعه، حل تمرینات، و مراجعه به موارد کمکی مثل استادبانک، نقش اساسی در تدوین یک برنامه زمانی دقیق دارد.

۳. داشتن هدف برای موفقیت در ریاضی: نشستن در صندلی جلو کلاس

در این مرحله، تعیین یک هدف مشخص برای خود و ایجاد انگیزه برای رسیدن به آن اهمیت دارد. نشستن در صندلی جلو کلاس نیز باعث فراهم شدن فرصت‌های بیشتری برای تفهیم مفاهیم مطالب خواهد شد.

۴. حل تمرین در منزل: مهمترین راهکارهای کسب نمره 20 در درس ریاضی

در این مرحله، حل تمرینات در خانه و در کنار تدریس معلم خصوصی، از مهمترین راهکارها برای دستیابی به نمره بالا در درس ریاضی محسوب می‌شود.

به نهایت، از نهای سبب ترجیح استفاده می‌شود و با این روش مطالعه، دانش‌آموزان می‌توانند به بهترین شکل ممکن در درس ریاضی عمل نمایند. این روش از ترکیب مطالعه در کلاس، مرور در خانه، و ارتباط با مفاهیم عملی در ریاضی کنکور، به عنوان یک سیستم جامع، برای دستیابی به موفقیت در زمینه ریاضیات بسیار مؤثر است.

نتیجه‌گیری

با ترکیب درک مفاهیم اصلی، تمرین مکرر، خلاصه‌نویسی، حل تمرینات، و یادگیری فرمول‌های اصلی، می‌توان بهترین روش‌های مطالعه ریاضی را شکل داد. این روش‌ها نه تنها به تسلط بر مباحث کمک می‌کنند بلکه به دانشجوان ابزارهای لازم برای حل مسائل پیچیده نیز می‌دهند. به طور کلی، در این مسیر، تلاش برای درک عمیق، تمرین مستمر، و ارتباط بخشیدن به مفاهیم با یکدیگر، کلید سلامت و موفقیت در یادگیری ریاضیات می‌باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو