ترمیم انگشت قطع شده مرد انگلیسی با استفاده از انگشت شست پای خودش

ترمیم انگشت قطع شده مرد انگلیسی با استفاده از انگشت شست پای خودش


منبع: روزیاتو

1

1402/9/14

16:01


ترمیم انگشت قطع شده مرد انگلیسی با استفاده از انگشت شست پای خودش

ترمیم انگشت قطع شده مرد انگلیسی با استفاده از انگشت شست پای خودش

یک پستچی انگلیسی تحت یک عمل جراحی پیشگامانه برای ترمیم و بازسازی یکی از انگشتان دستش قرار گرفت که بر اثر حمله ی یک سگ هنگام تحویل نامه ها آن را از دست داده بود.

جراحان پلاستیک بخشی از انگشت پای این کارگر پست سلطانی انگلیس که السدر راس نام دارد را جدا کرده و به سر انگشت اشاره ی او که از میان رفته بود، پیوند زدند.

این مرد ۴۱ ساله که یک معلم موسیقی پاره وقت متأهل است، تصمیم به انجام این جراحی گرفت تا بتواند باز هم گیتار بزند.

حالا با گذشت ۵ ماه از این عمل جراحی، راس دوباره گیتار می زند و حس به نوک انگشت جدیدش بازگشته است.

تصور می شود این نخستین باری باشد که این عمل جراحی نامتعارف بر روی یک قربانی حمله ی سگ صورت گرفته است.

این پستچی درباره ی حادثه ای که صبح یک روز در ماه ژوئیه ی امسال منجر به قطع شدن انگشت دست او در حین انجام کار شده بود، می گوید: «وقتی دست چپم را برای انداختن یک نامه داخل صندوق پست یک خانه فرو بردم، احساس کردم یک چیزی انگشت اشاره ام را محکم گرفت. با اینکه چیزی نمی دیدم ولی فوراً فهمیدم یک سگ گازم گرفته. بعدش شروع کردم به کوبیدن در خانه و فریاد زدن. بعد از تقریباً ۱۰ ثانیه، که البته در آن لحظات بیشتر به نظر می رسید، توانستم دستم را بیرون بکشم. دیدم که سر انگشتم از بین رفته و می توانستم استخوانش را ببینم. نه بالا آوردم نه از حال رفتم، چیزی که فکر می کنم به عنوان یک واکنش طبیعی قاعدتاً باید اتفاق می افتاد. ولی آنقدری که باید درد نداشت، شاید برای اینکه عصب هایم را هم از دست داده بود.»

بعد از این اتفاق یکی از همسایه های آن خانه به کمک راس رفته و او را به یک درمانگاه رسانده بود.

راس می گوید: «در درمانگاه دکتر همانطور که داشت زخمم را تمیز می کرد گفت می توانند سر انگشتم را قطع کنند یا می توانم منتظر بمانم تا یک جراح پلاستیک وضعیت انگشتم را بررسی کند و ببیند که آیا می شود کاری برای بازسازی آن کرد یا نه. در آن لحظات به تنها چیزی که فکر می کردم این بود که آیا باز هم می توانم گیتار بزنم. من در یک مدرسه درامز درس می دهم ولی به طور کلی گیتاریست هستم و ۳۰ سال است که گیتار می زنم. در یک گروه موسیقی هم هستم. اگر این اتفاق برای دست راستم افتاده بود، مشکل چندانی نبود ولی برای کار با فرتبورد گیتار، انگشت های دست چپم را لازم داشتم. برای همین گفتم جراحی بازسازی انگشت را امتحان می کنم.»

در درمانگاه دست راس را باندپیچی کردند و او را به خانه فرستادند و قرار شد یک هفته بعد به بیمارستان شهر برود.

وقتی راس پیش جیمز هندرسون، جراح پلاستیک رفت، او برایش توضیح داد که انگشت دستش را به روش پیوند، با استفاده از انگشت پایش بازسازی خواهند کرد.

راس می گوید: «اولش مطمئن نبودم. فکر می کردم قرار است انگشت پایم را قطع کنند و وصلش کنند به سر انگشت دستم. ولی اینطور نبود.»

هندرسون که عمل جراحی راس را به همراه یکی از همکارانش انجام داده می گوید: « پوست و گوشت انگشت راس از سمت کف دست و همینطور مقدار از استخوان آن از بین رفته بود. در چنین مواقعی معمولاً انگشت را تا جایی که به پوست برسد قطع می کنند. چنین جراحاتی بیشتر بر اثر کار با ابزارهای برقی اتفاق می افتد و کارگرها ممکن است از بابت اینکه بتوانند زودتر به سر کار برگردند دچار نگرانی می شوند، برای همین قطع انگشت را انتخاب می کنند. ولی از آنجایی که راس می خواست باز هم بتواند گیتار بزند، ما به سراغ راه حل دیگری رفتیم.»

منبع: dailymail

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو