مناطق و کشورهای تحت پوشش استارلینک؛ آیا ایران تحت پوشش است؟

مناطق و کشورهای تحت پوشش استارلینک؛ آیا ایران تحت پوشش است؟


منبع: پلازا

3

1402/9/17

08:55


مناطق و کشورهای تحت پوشش استارلینک؛ آیا ایران تحت پوشش است؟

استارلینک نسل جدیدی از فناوری توسعه یافته از سوی ایلان ماسک بوده که که به محض معرفی مورد انتقاد های بسیاری از سوی کشورها قرار گرفت. در این مقاله نگاهی به مناطق تحت پوشش استارلینک خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

بی تردید برای شما نیز این موضوع رخ داده که بدانید موقعیت مکانی شما و یا ایران جزو کشورهای تحت پوشش Starlink بوده است یا خیر؟ دستیابی به سرویس این اینترنت ماهواره ای میتواند تمام محدودیت هایی که از سوی مراجع مختلف برای کاربران درنظر گرفته شده است را از بین ببرد. البته بدنیست بدانید در دنیای کنونی هرچیز مفیدی ممکن است ضررهایی را به همراه داشته باشد که در ادامه بیشتر راجب این مبحث صحبت خواهیم نمود.

فهرست مطالب

مناطق تحت پوشش استارلینک

از زمانی که خبر پرتاب شدن موشک های استارلینک به اعماق فضا رسمی شد کشورهای بسیاری برای جلوگیری از این نسل اینترنت اقدام به تصویب قوانین و ایجاد زیرساخت های محدود کننده نمودند. در حال حاضر نمیتوان گفت که کشورهای تحت پوشش استارلینک سرتاسر جهان را شامل میشود زیرا در این زمینه برخی کشورها به دلیل سیاست گذاری های منطقه ای و قوانین داخلی شان به سمت استفاده از این نسل نرفته و حتی استفاده از آنرا نیز ممنوع کرده اند.

نگاهی به مناطق تحت پوشش سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک

مناطق تحت پوشش استارلینک

اینترنت استارلینک از طریق موشک هایی که توسط شرکت اسپیس ایکس ساخته شده بود به صورت فلکی در اطراف کره زمین قرار گرفت و به سرعت توانست مسیر منتهی به دستیابی پایدار اینترنت را به ارمغان بیاورد. پوشش Starlink با هدف ارائه اینترنت پرسرعت در تمامی نقاط جهان راه اندازی شد و در اصل هدف از ساخت این نسل ارائه اینترنت پرسرعت به مناطق محروم و دورافتاده بود که سریعا از سوی سرمایه گذاران جهانی مورد تایید قرار گرفت.

براساس آخرین اخبار منتشر شده از سرویس Starlink باید بدانید این فناوری در کشورهای متعددی نظیر سراسر آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و نیوزلند فعال شده است که در سمت دیگر ایالات متحده آمریکا و کانادا شاهد اسقرار ماهواره های گسترده ای در این زمینه بودند. تایید قوانین کشورهای آمریکا و کانادا سبب شد تا سریعا استارلینک در مناطق دور افتاده و روسایی این کشورها مورد استفاده قرار گیرد. در رابطه با اروپا باید بدانید کشورهایی در حال انجام زیرساخت های اولیه برای بهرهمندی از این سرویس هستند که از اصلی ترین آنها میتوان به بریتانیا، آلمان، فرانسه اشاره داشت.

حضور استارلینک در نیم کره جنوبی

در نیم کره جنوبی سیاره مان نیز برخی کشورها نظیر استرالیا و نیوزلند در حال حرکت به سمت استفاده از این سرویس هستند که خوشبختانه از سوی مراجع قانونی کشورهای نامبرده استفاده از این سرویس برای راه حل های ارتباطی برای مناطقی که زیرساخت های خوبی ندارند بسیار مفید بوده است. جاه طلبی های این شرکت قدرتمند به اینجا ختم نمیشود و در حال افزایش تعداد ماهوارهای خود در خارج از زمین برای ارائه خدمات بهتر به کشورها بوده است.

مناطق تحت پوشش استارلینک

گاها دیده شده که برخی افراد با دستیابی غیرقانونی (خرید و فروش ممنوع است) به بشقاب های استارلینک برای دقایقی به اینترنت دسترسی پیدا کرده اند که این موضوع برای میتواند تحت پوشش بودن ایران را تایید کند اما برای دستیابی به سرویس و اکانت استارلینک باید چاره ای اندیشیده شود زیرا براساس قانون در حال حاضر استفاده از این اینترنت در ایران غیرقانونی است.

استارلینک در ایران قانونی است؟

براساس اطلاعات بدست آمده باید بدانید که متاسفانه استفاده از این اینترنت در ایران ممنوع اعلام شده است و اگر قرار براین باشد که سرویس های استارلینک در ایران راه اندازی شود مدیران این سرویس باید دنبال کسب مجوز های مربوط در ایران باشند که عملا چنین چیزی امکان پذیر نخواهد بود. متاسفانه استارلینک مانند تمام ویژگی های دیگری که برای کاربران جهانی درنظر گرفته شده بود برای ایرانیان نادیده گرفته شده که این موضوع مربوط به سیاست گذاری های داخلی و خارجی کشورمان بوده است.

اینترنت Starlink چگونه کار می کند؟

اینترنت Starlink با ارسال و دریافت سیگنال هایی مرتبط و خاص از شبکه ماهواره ای انجام میگیرد که این سرویش شبکه ای که به صورت فلکی شکل گرفته به شبکه های LEO معروف است که برای دستیابی به آن نیازمند بشقاب ماهواره ای خواهید بود. این بشقاب ها به ترمینال Starlink معروف هستند با تاخیر کم و سرعت بالا میتوانند نسل جدیدی از اینترنت های جهانی را در اختیار شما قرار دهند. بدنیست بدانید قیمت دستیابی به تجهیزات و بشقاب استارلینک چیزی حدود 599 دلار قیمت داشته است که اگر بخواهیم آنرا به ریال تبدیل کنیم چیزی حدود 30 میلیون تومان خواهد بود. نکته ای که حایز اهمیت بوده پوشش اینترنت پرسرعت تا 30 خانواده از سوی استارلینک تایید شده است.

سخن پایانی

بررسی مناطق تحت پوشش استارلینک و کشورهای تحت پوشش استارلینک به پایان رسید که متاسفانه ایران از این قائده مستثنی بوده و در حال حاضر باید در انتظار تایید قانون برای استفاده از این سرویس باشیم. نظر شما عزیزان نسبت به این مقاله چیست؟ شما میتوانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و به تکمیل شدن آن از زوایای مختلف کمک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو