تصویر هیولای فضایی توسط ناسا منتشر شد؛ کشف جدید تلسکوپ جیمزوب [+ویدئو]

منبع: تکراتو

1

1402/9/18

12:41


تلسکوپ فضایی جیمزوب ناسا به تازگی تصویری واقعی از یک پدیده جالب در اعماق فضا گرفته است که بسیار عحیب به نظر می‌رسد. این تصویر یک هیولای فضایی را به وضوح نشان می‌دهد.

تصویر هیولای فضایی توسط ناسا منتشر شد؛ کشف جدید تلسکوپ جیمزوب [+ویدئو]

تلسکوپ فضایی جیمزوب ناسا به تازگی تصویری واقعی از یک پدیده جالب در اعماق فضا گرفته است که بسیار عحیب به نظر می‌رسد. این تصویر یک هیولای فضایی را به وضوح نشان می‌دهد.

ناسا اخیراً تصویری از یک هیولای فضایی را به نمایش گذاشته است که توسط تلسکوپ فضایی جیمزوب به ثبت رسیده است. این تصویر به طرز عحیبی شبیه به یک شبح بزرگ است که در حال فریاد زدن است و افراد را به وحشت می‌اندازد. این تصویر در حقیقت یک پدیده جالب است؛ اما چرا و چگونه این پدیده شکل گرفته است، بهتر است بگوییم که یک پدیده فضایی است که در اثر خواص ستاره‌سازی کهکشان‌های غبارآلود پدید آمده است. در ادامه شما را به تماشای این غول واقعی دعوت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: یک پرتوی کیهانی بسیار پر انرژی کشف شده که از آنسوی کهکشان راه شیری می‌آید

شکار جدید جیمزوب یک هیولای فضایی است!

تلسکوپ فضایی جیمزوب تصویری خارق‌العاده از یک غول فضایی را که در اعماق فضا دیده شده را به ثبت رسانده که موجب شگفتی دانشمندان شده است. طبق گفته ستاره‌شناسان دانشگاه تگزاس، این تصویر درحقیقت کهکشانی غبارآلود است که 900 میلیون سال پس از یک انفجار بزرگ پدید آمده است. این کهکشان توانایی بوجود آوردن صدها ستاره در سال را دارد.

اما در نگاه افراد معمول این تصویر یک شبح بزرگ است که با دو چشم سیاه بزرگ و با دهانی که انگار در حال فریاد زدن است.

شکار جدید جیمزوب یک هیولای فضایی است!

طبق گفته اد مک‌کینی، دانشمند فوق‌دکتری در دانشگاه در دانشگاه تگزاس:

«این تصویر یک غول فضایی واقعی است. با وجود اینکه شبیه یک لکه کوچک به نظر می‌رسد، اما درحقیقت سالانه صدها ستاره را بوجود می‌آورد.»

مک‌کینی و تیمش از اطلاعات ناسا برای نقشه‌برداری از دنیا با هدف تکمیل پروژه (Cosmas_Web) بهره می‌برند که در اصل هدف آن شناسایی دقیق 1 میلیون کهکشان است.

جذب کهکشان‌هیا غبارآلود همیشه یک چالش بزرگ بوده است، چون بسیاری از نور ستارگان آن توسط پرده‌ای از غبار جذب شده و در طول موج‌های مختلف دوباره منتشر می‌شود.

به عقیده پژوهشگران درک ما از تاریخچه تکامل کهکشان‌ها غرض‌ورزی است، چون فقط کهکشان‌های آشکار و کمتر غبارآلود را می‌بینیم.

تلسکوپ فضایی جیمزوب به تازگی موفق به ثبت تصویر یک لکه سیاه‌رنگ در کهکشان راه شیری نیز شده است که با نام “منطقه آجر” شناخته شده است. به عقیده دانشمندان این منطقه توانایی تولید ستاره را در مقادیر وسع داراست، اما به دلیل اینکه مولکول‌های هیدروژن در آن منحمد شده‌اند، هنوز این امکان وجود ندارد. از طریفی دانشمندان می‌گویند که این منطقه شاید هنوز جوان است و در آینده ممکن است به تولید ستاره برسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص ثبت تصویر یک غول فضایی واقعی توسط تلسکوپ فضای جیمزوب چیست؟ آیا شما نیز مانند ما در دیدن این تصویر شوکه شدید؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو