امکان ثبت نام دوباره در سامانه یکپارچه ؛ انصراف دهندگان بخوانند

منبع: تکراتو

1

1402/9/19

14:15


با افزایش سیر انصراف از طرح های فروش خودرو این سؤال مطرح شده است که آیا امکان ثبت نام دوباره در سامانه یکپارچه وجود دارد یا خیر؟ در ادامه نوشته به تکراتو همراه باشید.

امکان ثبت نام دوباره در سامانه یکپارچه ؛ انصراف دهندگان بخوانند

با افزایش سیر انصراف از طرح های فروش خودرو این سؤال مطرح شده است که آیا امکان ثبت نام دوباره در سامانه یکپارچه وجود دارد یا خیر؟ در ادامه نوشته به تکراتو همراه باشید.
از روزهای اخیر شاهد انصراف برخی از مشارت‌کنندگان در طرح‌های فروش خودرو در سامانه یکپارچه هستیم. این افراد که عموماً در اولویت دریافت خودرو قرار گرفته و باید نرخ خودرو منتخب را بپردازند، پس از مدتی پشیمان شده و قصد داردند در طرح‌های جدید فروش خودرو در این سامانه شرکت کنند.

از لحاظ عموم آنطور برمی‌آید که امکان بازگشت این افراد و ثبت‌نام دوباره آنان در طرح‌های آتی وجود ندارد، اما اینطور نیست. طبق گفته مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه انصراف دهندگان طرح‌های فروش خودرو دوباره می‌تواند در طرح‌های فروش شرکت کنند؛ اما این امر مستلزم داشتن شرایطی است. در ادامه نوشته جزئیات این شرایط را توضیح داده‌ایم.

 بیشتر بخوانید: فعالیت سایپا در روسیه به حالت تعلیق درآمد؛ ناکامی سایپا در صادرات خودرو به روسیه

ثبت نام دوباره در سامانه یکپارچه برای انصراف‌دهندگان وجود دارد

سال گذشته فروش خودرو با روی کار آمدن سامانه یکپارچه وزارت صمت از آن حالت قرعه‌کشی و همیشگی و بدون بخت درآمد و همه افراد توانایی شرکت در طرح‌های فروش را داشته و با اولویت‌های مختلف صاحب خودرو می‌شوند. غیراز این و با ورود خودروهای وارداتی به ایران، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی نیز راه‌اندازی شد تا متقاضیان بتوانند ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و بهای خودرو را بپردازند.

اما در این بین خصوصاً در طرح‌های فروش خودروسازان ایرانی در این سامانه، متقاضیانی که در اولویت قرار گرفته و یا قصد خرید خودرو دیگری را دارند و یا هر دلیل دیگری، از خرید خود انصراف داده و به انصراف‌دهندگان از طرح‌های فروش معروف شدند. با در نظر گرفتن این موضوع، حالا این سؤال پیش می‌آید که این افراد می‌توانند در طرح‌های فروش آتی در سامانه یکپارچه دوباره شرکت کنند یا خیر؟

ثبت نام دوباره در سامانه یکپارچه برای انصراف‌دهندگان وجود دارد

ثبت نام دوباره در سامانه یکپارچه

در این خصوص مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه گفت: «مشارکت‌کنندگانی که اسامی آنان در اولویت‌های فروش درحال اجرا قرار دارد و در طرح‌های فروش داخلی و وارداتی، شرکت کرده‌اند اسامی‌شان به عنوان مشتری منتخب برای دریافت خودرو به خودروساز ارسال می‌شود؛ بنابراین ادامه روند از واریز وجه گرفته تا دریافت خودرو برعهده فروشنده است.»

وی افزود:

اگر مشتری برای واریز وجه در موعد مقرر اقدام نکرده باشد، از نظر شرکت به منزله انصراف تلقی شده و بایستی اطلاعات مشتری را مجدد به سامانه یکپارچه ارسال کند تا “عدم تخصیص” این مشتری، برای سامانه یکپارچه احراز شود تا دسترسی او برای ثبت‌نام‌های بعدی باز شود. بر این اساس تا زمانی‌که شرکت، به سامانه اعلام نکند که مشتری از خرید خودرویی که برنده شده یا در نوبت تحویل است، منصرف شده، سامانه از وضعیت این مشتری اطلاعی ندارد و بدین‌ترتیب وی امکان مشارکت در هیچ طرحی را نخواهد داشت.

تقدسی تصریح کرد: «اما زمانی که خودروساز انصراف مشتری را با سامانه اعلام می‌کند، سامانه امکان شرکت در طرح‌های بعدی فروش بعدی را برای وی فراهم می‌کند و مشتری می‌تواند دوباره در این طرح‌ها شرکت کند.»

ثبت نام دوباره در سامانه یکپارچه برای انصراف‌دهندگان وجود دارد

ثبت نام دوباره در سامانه یکپارچه

دور جدید عرضه خودرو در سامانه یکپارچه

دور جدید طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه از فردا دوشنبه، 20 آذر 1402 آغاز می‌شود. در این طرح 5 خودروساز ایرانی شامل ایران خوردو، کرمان موتور، صنایع خودروسازی ایلیا، آرین پارس موتور و سانیار موتور پارسیان محصولات مازاد خود را برای فروش عرضه خواهند کرد. البته شرایط فروش خودرو در سامانه یکپارچه برای این افراد متفاوت است.

برخی از شرایط فروش در سامانه یکپارچه عبارتنداز:

  1. داشتن گواهینامه رانندگی
  2. متقاضی نباید پلاک فعال انتظانی داشته باشد
  3. متقاضی نباید طی 48 ماه گذشته از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا خودرو خریداری کرده باشد. همچنین این مدت برای متقاضیان خودرو دیگر خودروسازان تا 24 ماه نزول می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص امکان ثبت‌نام دوباره برای انصرافدهندگان طرح‌های فروش خودرو چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو