چگونه اقامتی رویایی در کاشان داشته باشیم؟

منبع: تالاب

2

1402/9/22

23:21


کشور ما ایران در هر گوشه از خود پر از جاذبه‌های دیدنی است که بازدید […]

چگونه اقامتی رویایی در کاشان داشته باشیم؟

کشور ما ایران در هر گوشه از خود پر از جاذبه‌های دیدنی است که بازدید از همه آن‌ها مدت‌ها زمان می‌برد. از زیبایی‌های طبیعت گرفته تا بناهای تاریخی به‌جا مانده از سالیان دور، همگی بخشی از جاذبه‌های ایران را تشکیل می‌دهند. بدون شک استان اصفهان نقش پررنگی در تاریخ این کشور داشته و به همین خاطر است که این روزها یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری به‌شمار می‌رود. از میان شهرهای این استان، «کاشان» یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهرها برای سفر محسوب می‌شود که همواره پذیرای مسافرانی از شهرهای گوناگون است. این شهر کوچک جاذبه‌های دیدنی جذابی دارد که با اقامت در هتل های کاشان می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. همراه ما باشید.‌

 

سفری دو روزه از تهران به کاشان

اگر ساکن استان تهران هستید، بدون شک سفر به کاشان یکی از جذاب‌ترین سفرهایی است كه می‌توانید برای آخر هفته خود برنامه‌ریزی کنید. این شهر زیبا نزدیک به ورودی استان اصفهان از سمت تهران قرار گرفته و به همین خاطر فاصله کمی تا تهران دارد. ۲۴۴ کیلومتر مسافت را می‌توانید از طریق اتوبان تهران – قم، در عرض دو ساعت و نیم طی کنید. به همین راحتی به کاشان می‌رسید و می‌توانید از جاذبه‌های شهر دیدن کنید.

 

جالب است بدانید کاشان حتی برای سفری یک‌روزه از تهران نیز مناسب است‌. اگر صبح زود راه بیفتید، می‌توانید صبحانه را در کاشان میل کنید و تا شب به گشت‌وگذار در شهر بپردازید. درنهایت ظرف ۳ ساعت به منزل خود در تهران برگردید. بااین‌حال با اقامتی دو تا سه‌روزه، می‌توانید از تمام دیدنی های کاشان بازدید کرده و هیچ‌چیز را از قلم نیندازید.

 

جاذبه های دیدنی کاشان برای گشت‌وگذار در شهر

با وجود آن‌که کاشان شهری نه‌چندان بزرگ در استان اصفهان است، اما قدمت تاریخی آن باعث شده است تا به یکی از دیدنی‌ترین شهرها تبدیل شود. اغلب ما کاشان را با گلابش می‌شناسیم. ازاین‌رو بهترین زمان برای سفر به کاشان می‌تواند اردیبهشت ماه باشد تا گلاب‌گیری را از دست ندهید. علاوه‌بر تماشای گلاب‌گیری، حتماً ازجاذبه‌های زیر نیز دیدن کنید:

 

باغ فین کاشان

باغ فین را می‌توان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر دانست كه به‌عنوان آثار ملی نیز به ثبت رسیده است و شهرت جهانی دارد. این باغ زیبا پر از درختان انبوه بلندی است که با فواره‌هایی زیبا در میان باغ زینت گرفته‌اند. بخش‌های مختلفی در این باغ وجود دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به خلوت کریمخانی، شترگلوی قاجاری، موزه ملی، حوض جوشان و مواردی از این دست اشاره کرد.‌

 

خانه طباطبایی‌ها

خانه طباطبایی‌ها از دیگر شاهکارهای معماری در کاشان است که در محله سلطان امیر احمد احداث شده است و چندین قرن قدمت دارد. حاج سید جعفر طباطبایی نطنزی یکی از بازرگانان نطنزی ساکن کاشان بود که استاد علی مریم‌کاشانی را به ساخت خانه دعوت کرد. استاد مریم‌کاشانی این خانه را طی مدت ۱۰ سال احداث کرد و حالا می‌بینیم که آثار او پس از گذشت سال‌ها همچنان محبوب و معروف‌اند. چندین خانه دیگر ازجمله خانه بروجردی‌ها و همچنین تیمچه امین‌الدوله، از دیگر آثار این استاد هستند.

 

آبشار نیاسر

اگر به جاذبه‌های طبیعی علاقه‌مند باشید، قطعاً آبشار نیاسر شما را مجذوب خود خواهد کرد. این آبشار که ۲۵ متر ارتفاع دارد، با زیبایی چشم‌نواز خود سال‌هاست که از مهمانان پذیرایی می‌کند. طبیعت اطراف این آبشار نیز بسیار جذاب است. غار رئیس نیاسر، چهارطاقی نیاسر، چشمه اسکندریه و… در اطراف این آبشار زیبا قرار گرفته‌اند.

 

بهترین اقامتگا‌ه های کاشان

بهترین اقامتگا‌ه های کاشان

کاشان به‌سبب آن‌که شهر چندان بزرگی نیست و در بسیاری از قسمت‌ها بافت تاریخی خود را حفظ کرده است، اغلب هتل های آن به شکل اقامتگاه‌های سنتی‌ هستند؛ خانه‌های تاریخی و قدیمی که بازسازی شده و حس خوب زندگی را به شما هدیه می‌کنند. چند مورد از زیباترین هتل های کاشان را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

 

هتل سنتی منوچهری

هتل سنتی منوچهری یکی از زیباترین عمارت های کاشان است که قدمتی ۴۰۰ساله دارد. معماری سنتی و بی‌نظیر هتل منوچهری سبب شد تا در سال ۱۳۹۰، مورد مرمت و بازسازی قرار بگیرد. حالا این هتل با ۹ اتاق، پذیرای مهمانانی است که به کاشان سفر می‌کنند. ازجمله مزایای هتل منوچهری نزدیکی آن به مناطق دیدنی کاشان است. از این هتل به‌راحتی می‌توانید به قسمت‌های مختلف شهر برسید و از گشت و گذار در کاشان لذت ببرید.

 

خانه عامری‌ها

عمارت عامری ها در کاشان، شما را به دوره زندیه می‌برد تا معماری جذاب و چشم‌نواز این دوره را مشاهده کنید‌. این عمارت از چند خانه در کنار هم تشکیل شده است که مجموعاً ۲۷ اتاق دارند. در سال ۱۳۹۳ عمارت عامری‌ها مورد بازسازی قرار گرفت تا به مکانی دنج برای اقامت در کاشان تبدیل شود. در این هتل اینترنت رایگان، رستوران، کافی‌شاپ و امکانات رفاهی دیگر برای استفاده شما مسافران گرامی وجود دارند.

 

اقامتگاه آمیرزا

برای آن‌که در نزدیک‌ترین اقامتگاه‌ها به خانه بروجردی‌ها؛ یعنی عمارت طباطبایی، حمام سلطان احمد و… اقامت داشته باشید، اقامتگاه آمیرزا یکی از بهترین انتخاب‌هاست. این ساختمان بیش از ۱۳۰ سال قدمت داشته و یکی از زیباترین سازه‌ها برای اقامت است. این هتل در ۲ طبقه با ۱۲ اتاق ساخته شده است و علاوه‌بر امکانات مناسب، از نظر قیمت نیز کاملاً اقتصادی است. اقامتگاه آمیرزا کاشان در سال ۱۳۹۷ بازسازی شده و حالا ساختمانی تمیز و مناسب برای اقامت است.

 

اقامتگاه آمیرزا

رزرو هتل های كاشان را از طریق وب‌سایت فلای تودی انجام دهید

وب‌سایت مجموعه «فلای تودی» بهترین و ارزان‌ترین اقامتگاه‌ها و هتل های کاشان را در به‌روزترین فهرست خود قرار داده است تا بتوانید برای اقامتی رویایی در این شهر آن‌ها را رزرو کنید. هیچ کار سختی پیش‌رو ندارید؛ کافیست وارد وب‌سایت مجموعه شده و از قسمت رزرو هتل، مقصد مدنظر خود را مشخص کنید. در ادامه می‌توانید به‌راحتی و با چند کلیک، هر هتلی را که در نظر دارید رزرو کنید. امیدواریم سفر رویایی و خاطره‌انگیزی را پیش‌رو داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو