سواحل چابهار در زمستان؛ برنامه ریزی برای سفر در بهترین زمان

منبع: تالاب

3

1402/9/22

23:21


سواحل چابهار در زمستان به دلیل آب‌وهوای خنک و خوبی که در این بندر در […]

سواحل چابهار در زمستان؛ برنامه ریزی برای سفر در بهترین زمان

سواحل چابهار در زمستان به دلیل آب‌وهوای خنک و خوبی که در این بندر در فصل زمستان حاکم است؛ دیدنی است. به طور کلی مناطق جنوبی ایران در فصل تابستان و بهار کمی گرم هستند؛ به همین دلیل بهترین فصل سفر، زمستان و پاییز خواهد بود. چابهار نیز با قرار گرفتن در جنوب ایران در استان سیستان بلوچستان از این مسئله مستثنی نیست و آب‌وهوایی نسبتا گرم دارد. اگر قصد شرکت در تور چابهار را دارید، بد نیست سواحل زیبای این بندر را بشناسید و ببینید کدام یک زمستان زیباتر و خوش آب و هوا تری را دارند. در ادامه در مورد این مسئله راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

دیدنی‌ترین مناطق و سواحل چابهار در زمستان

  • سواحل مکران

  • ساحل شب تاب بندر تنگ

  • ساحل تیس

  • ساحل گواتر یا ساحل لاک پشت ها

  • ساحل درک

  • ساحل دریاچه لیپار

  • ساحل و اسکله بریس

 

سواحل مکران؛ ساحلی تاریخی و زیبا

سواحل مکران، سواحلی زیبا هستند که بخشی از آن در بندر چابهار قرار گرفته است. این ساحل جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان را پوشش می‌دهد. در این ساحل جاذبه‌ها طبیعی و منحصر به فردی وجود دارد که این مسئله سبب شده تا در تور چابهار از تهران لحظه آخر، گردشگران زیادی از آن بازدید کنند. در این ساحل، سواحل صخره‌ای، مرجانه و ماسه‌ای زیبایی را مشاهده می‌کنیم. با قدم در این ساحل می‌توانید از بازی و تفریحات آبی لذت ببرید.

 

ساحل شب تاب چابهار؛ درخششی زیبا و بی‌کران

یکی از زیباترین و منحصر به فردترین سواحل چابهار در زمستان، ساحل زیبای شب تاب است. این ساحل در کنار دریای عمان در روستای تنگ قرار گرفته است. درخشش آبی ساحل در شب بی‌نظیر است و آدم را حیرت‌زده می‌کند. دلیل این درخشش وجود فیتوپلانگتون‌ها است که در شب به لب ساحل می‌آیند و نوری آبی ایجاد می‌کنند. در صورتی که در فصل پاییز و زمستان به این بندر سفر کنید، قطعا این درخشش را بیشتر حس می‌کنید.

برای آشنایی با مراکز خرید چابهار عبارت “مراکز خرید و بازارهای چابهار لحظه آخر” را در گوگل جست‌وجو کرده و روی سایت لحظه آخر کلیک کنید.

 

ساحل شب تاب چابهار

ساحل تیس؛ ساحلی تفریحی و زیبا

ساحل تیس در میان سواحل چابهار در زمستان، ساحلی تفریحی و زیباست. در این ساحل یک مجتمع تفریحی بزر و زیبا ساخته شده است که شامل آلاچیق، رستوران تفریحات آبی و شنا است. در کنار تمام این ها، در این ساحل می‌توانید شترسواری، جت اسکی و شاتل را تجربه کرده و لذت ببرید. قدم زدن در این ساحل به ویژه در شب‌های زمستان حس و حال فوق‌العاده‌ای دارد.

 

ساحل گواتر؛ ساحل لاک پشتی چابهار

در مسیر بین چابهار و گواتر، ساحلی زیبا به اسم ساحل گواتر قرار گرفته است. علت معروف شدن این ساحل به ساحل لاک پشتی چابهار، تخم‌گذاری لاک پشت‌های ماده است. در واقع این اتفاق در فصل زمستان رخ می‌دهد و در فصل بهار نیز لاک پشت‌های نوزاد سر از تخم بیرون می‌آورند و به سمت دریا حرکت می‌کنند. لازم به ذکر است اگر برای تماشا به این ساحل رفتید مراقب لاک پشت‌ها باشید و نزدیک آن‌ها نشوید تا نترسند. این لاک پشت‌ها گونه‌های کمیاب و زیبا هستند.

 

ساحل درک؛ ملاقات دریا و کویر

در روستای درک که در 135 کیلومتری چابهار قرار گرفته است، ساحلی زیبا در وسط کویر به وجود آمده که در این نقطه دریای عمان به اقیانوس هند می‌رسد. در این منطقه می‌توانید ساحل مرجانی، صخره و ماسه‌ای را مشاهده کنید. در لغت درک به معنای زندگی کنار دریا است. توصیه می‌کنیم در سفر به سواحل چابهار در زمستان، رفتن به این ساحل زیبا را فراموش نکنید.

 

ساحل بریس؛ اسکله‌ای تماشایی

اسکله یا ساحل بریس، از جمله مناطق بکر و زیبای چابهار است که توصیه می‌کنیم در زمان بازدید از سواحل چابهار در زمستان از آن دیدن کنید. این اسکله برای صید و ماهیگیری اهمیت زیادی دارد و در 60 کیلومتری چابهار قرار گرفته است. صخره‌های زیبایی در اطراف این ساحل وجود دارد که بر اثر فرسایش کوه‌ها و تلاقی آن با دریای زیبای مکران در طول زمان ایجاد شده‌اند. با رفتن به این ساحل می‌توان موج‌فشان‌های زیبا را از برخورد آب با صخره مشاهده کرد. لازم است بدانید در فصل زمستان و پاییز در برخی روزها بادهای خوبی در این منطقه می‌وزد و فواره‌های طبیعی و زیبایی ایجاد می‌کند.

ساحل بریس

ساحل دریاچه لیپار؛ دریاچه صورتی و شگفت‌انگیز

یکی از عجایب و شگفتی‌های زیبای چابهار، ساحل دریاچه لیپار است. این دریاچه که یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های سیستان و بلوچستان است، صورتی رنگ و زیباست. علت صورتی بودن این دریاچه زیبا، وجود مواد معدنی خاص، مرجان و پلانگتون‌های صورتی است. برای تفریح و مشاهده گونه‌های گیاهی و جانوری خاص، تماشای این ساحل را فراموش نکنید. در اطراف این ساحل رستوران‌های محلی و اقامتگاه‌های زیبایی وجود دارد.

 

برنامه‌ ریزی برای سفر در بهترین زمان به بندر چابهار

به طور کلی بهترین فصل سفر به چابهار پاییز و زمستان است چرا که آب‌وهوای خنک و مطلوبی در این بندر حکم‌فرما خواهد بود و شما را در لذتی عمیق فرو می‌برد. البته لباس گرم هم همراه خود داشته باشید چرا که چابهار شب‌های نسبتا خنکی در فصل پاییز و زمستان دارد. بنابراین در برنامه ریزی برای سفر به چابهار در قدم اول روشی که قصد دارید از آن طریق به چابهار برسید را مشخص کنید. اگر قصد دارید به صورت شخصی و خانوادگی بروید، بلیط خود را تهیه کرده و یا ماشین خود را آماده کنید.

 

همچنین رزرو اقامتگاه و هتل در چابهار از پیش را فراموش نکنید. در نهایت وسایل و تجهیزات کامل از لباس‌های تابستانی و خنک تا سویشرت و لباس‌های نسبتا گرم را همراه خود ببرید.

 

اگر می‌خواهید در مورد مناسب‌ترین زمان سفر به این بندر اطلاعات بیشتری کسب کنید، عبارت ” بهترین زمان سفر چابهار لحظه آخر” را در گوگل جست‌وجو کرده و روی سایت لحظه آخر کلیک کنید.

 

بازدید از سواحل چابهار در زمستان با تور چابهار

اگر به جنوب ایران و بندر زیبای چابهار علاقه دارید، توصیه می‌کنیم از تورهای پاییز و زمستان چابهار غافل نشوید. در این فصل این بندر زیبا بسیار دیدنی و خوش آب و هوا است. برای بازدید از تورهای چابهار و قیمت آن‌ها می‌توانید به سایت لحظه آخر مراجعه کرده و از این طریق به صورت آنلاین تور مدنظر را خریداری کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو