ارزش اسپیس ایکس به 180 میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود

منبع: تکراتو

3

1402/9/23

11:25


قیمت هر سهام شرکت اسپیس‌‌اکس، براساس یک پیشنهاد مناقصه‌ای داخلی، تقریباً 97 دلار ارزیابی شد. به این ترتیب  ارزش اسپیس ایکس طور تخمینی حدود 180 میلیارد دلار تعیین گردید.

ارزش اسپیس ایکس به 180 میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود

قیمت هر سهام شرکت اسپیس‌‌اکس، براساس یک پیشنهاد مناقصه‌ای داخلی، تقریباً 97 دلار ارزیابی شد. به این ترتیب  ارزش اسپیس ایکس طور تخمینی حدود 180 میلیارد دلار تعیین گردید.

گزارش‌هایی که در تیر ماه سال قبل منتشر شده نشان می‌دهند، این شرکت نوپا فضایی، بر اساس یک پیشنهاد داخلی برای فروش سهام، به تخمینی حدود 150 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد. اما از آن زمان تاکنون، با اجرای چندین پرتاب موشکی و گسترش تعداد مشترکان در پروژه استارلینک به بیش از 2 میلیون نفر، اسپیس‌اکس موفق به افزایش تخمینی ارزش خود شده است.

بیشتر بخوانید: نسل دوم ربات انسان‌نمای اپتیموس تسلا رسما رونمایی شد [+ویدئو]

در حال حاضر، دومین شرکت نوپای جهان در دامنه استارت‌آپ‌ها، با دقت به یک پیشنهاد جذاب برای عرضه سهام به ارزش 500 تا 750 واحد پولی جهانی مشغول بررسی است. اطلاعات به دست آمده از منابع مطلع نشان می‌دهند که ارزش سهام این پیشنهاد در طول یک هفته گذشته از میزان تقریبی 95 دلار به 907 دلار افزایش یافته که نمایانگر تقاضای بسیار فراگیر برای خرید سهام این شرکت است. همچنین این شرکت علاوه بر فعالیت در زمینه تولید موشک‌های قابل استفاده مجدد، خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را نیز ارائه می‌دهد و در حال حاضر مساحت قابل توجهی از سطح کره زمین را تحت پوشش قرار داده است. استفاده از اینترنت استارلینک در ایران نیز طرفداران خاص خودش را دارد، اما متأسفانه این شرکت هنوز به صورت رسمی در کشور ما فعالیت نمی‌کند و مجوزی هم برای آن صادر نشده است.

ارزش اسپیس ایکس

ارزش اسپیس ایکس

فرآیند فروش سهام در اسپیس‌اکس، به کارکنان این شرکت امکان می‌دهد که پیش از عرضه عمومی در بازار، قسمتی از سهام خود را به فروش برسانند. این رویکرد به سرمایه‌گذاران نیز این امکان را می‌دهد که به وسیله این شکل از معاملات، حجم سهام خود را افزایش دهند.

در سال جاری، بزرگترین شرکت خصوصی در حوزه فضایی با موفقیت بیش از 90 عملیات پرتاب موشک‌های فالکون 9 و فالکون هوی را اجرا کرده است. تحلیلگران بیان می‌کنند که اسپیس‌اکس اکنون به عنوان مرجع اصلی صنعت پرتاب‌های تجاری شناخته می‌شود و موشک فالکون ۹ به عنوان موفق‌ترین آنها محسوب می‌شود.

استارلینک، در حال حاضر بیش از 5 هزار ماهواره را در مدار پایینی زمین جای داده و به بیش از 2 میلیون کاربر، اینترنت پرسرعت ارائه می‌دهد. پروژه Kuiper آمازون و وان‌وب در انگلستان رقبای اصلی این شرکت هستند؛ علاوه‌بر‌این گزارش‌ها نشان می‌دهند که دو کشور چین و تایوان نیز در تدارک ایجاد یک منظومه اینترنت ماهواره‌ای هستند.

اسپیس‌اکس همچنان یکی از شرکای حیاتی برای دولت آمریکا و ناسا در انجام مأموریت‌های دولتی به شمار می‌آید. در حال حاضر، این شرکت یک قرارداد چند میلیارد دلاری برای ارسال فضاپیمای ضخیم استارشیپ با ناسا دارد، که می‌تواند فضانوردان را به سطح ماه منتقل کند.

به گزارش اخیر بلومبرگ، اسپیس‌اکس در سال گذشته به درآمد تقریبی ۹ میلیارد دلار دست یافته است و انتظار می‌رود که این شرکت در سال 2024 به درآمد 15 میلیارد دلاری دست یابد. همچنین، اطلاعات نشان می‌دهند که اسپیس‌اکس در حال مذاکره است تا پایان سال 2024 وارد بازار سهام شود و عرضه عمومی سهام را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی ارزش اسپیس ایکس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو