قرص ضدبارداری چگونه است ؟+ عوارض قرص ضد بارداری چیست؟

قرص ضدبارداری چگونه است ؟+ عوارض قرص ضد بارداری چیست؟


منبع: تالاب

3

1402/9/23

15:08


قرص ال دی یکی از قرص‌هاي‌ پرطرفدار برای پیشگیری از بارداری اسـت. قرص ال دی […]

قرص ضدبارداری چگونه است ؟+ عوارض قرص ضد بارداری چیست؟

قرص ال دی یکی از قرص‌هاي‌ پرطرفدار برای پیشگیری از بارداری اسـت. قرص ال دی برای گروه خاصی از خانم‌ها مناسب اسـت و پیش از انتخاب روش پیشگیری از بارداری حتماً باید با دکتر زنان مشاوره کنید. ما در این قسمت از مجله تفریحی تالاب جزئیات بیشتری از این قرص را منتشر کرده ایم.

 

قرص ضد بارداری چیست؟

یکی از متداول ترین و مطمئن ترین روش هاي پیشگیری از بارداری استفاده از قرص‌هاي‌ ضد بارداری اسـت.قرص ضد بارداری حاوی هورمون‌هایي مشابه هورمون‌هاي‌ موجود در بدن زنان اسـت کـه، برای جلوگیری از بارداری استفاده میشوند.

 

این داروها خوراکی بوده و اگر بـه صورت منظم مصرف شوند، از بارداری جلوگیری میکنند و باعث توقف تخمک‌گذاری یا تغییر پوشش داخلی رحم می شوند ودر نتیجه شرایط لازم برای تخمک‌گذاری و رشد ان بـه وجود نخواهد آمد.

 

سازمان جهانی غذا و دارو «FDA» داروهایی را برای جلوگیری از بارداری تأیید کرده اسـت و مطالعات این سازمان موفقیت 91 درصدی مصرف آن ها را نشان داده‌اند. البته پیش از مصرف باید باید بدانید کـه عوارض مصرف این دارو‌ها چیست.

 

قرص ld برای چه کسی است؟

قرص ld برای چه کسی است

قرص ال دی «قرص پیشگیری از بارداری» برای خانمی اسـت کـه نمیخواهد باردار شود. این قرص از تخمک‌گذاری جلوگیری میکند و خانم‌ها پس از مصرف قرص می توانند رابطه جنسی بدون محافظ «کاندوم» داشته باشند.

 

همچنین تعدادی از خانم‌ها می خواهند پریود شدن «قاعدگی» خودرا عقب بیندازند یا دریک زمان خاص پریود نشوند. با مصرف قرص ال دی می توان بـه چنین هدفی دست پیدا کرد. برخی دیگر از خانم‌هایي کـه دچار پریودهای نامنظم هستند، با استفاده از این قرص، میتوانند چند رو بعد از پایان یک بسته قرص، پریودی را تجربه کنند.

 


مطالب مشابه: قرص های ال . دی و اچ . دی


 

نحوه عملکرد قرص ال دی چگونه است؟

نحوه عملکرد قرص ال دی چگونه است؟

مکانیسم اثر قرص ال دی، بادقت در تعادل هورمونی زن در دوره‌هاي‌ مختلف، بـه سادگی قابل درک اسـت. هنگامی کـه تخمک آزاد شده از تخمدان «عضوی کـه تخمک‌ها را نگه می‌دارد»؛ توسط اسپرم مرد بارور می شود، زن باردار میشود. تخمک بارور شده بـه داخل رحم زن متصل می شود، در آنجا تغذیه می شود و بـه جنین تبدیل می شود.

 

هورمون‌هاي‌ موجود در بدن زن، آزاد شدن تخمک از تخمدان را نظارت می کنند؛ مرحله‌اي کـه تخمک گذاری «Ovulation» نامیده میشود. این هورمون‌ها بدن زن را برای پذیرش تخمک بارور شده، آماده می کنند.

 

پیشگیری از بارداری بـه روش‌هاي‌ مختلفی انجام می شود. روش‌هاي‌ جلوگیری از بارداری هورمونی، همگی حاوی مقدار کمی هورمون استروژن و پروژسترون ساخته دست بشر هستند. این هورمون‌ها برای جلوگیری از بارداری، هورمون‌هاي‌ چرخه‌اي طبیعی بدن را مهار می کنند و با ترکیبی از عوامل مختلف، در نهایت از بارداری جلوگیری میشود.

 

پیشگیری از بارداری بـه روش هورمونی طبق معمولً تخمک گذاری را در بدن متوقف می کند. جلوگیری از بارداری‌هاي‌ هورمونی همچنین باعث تغییر مخاط دهانه رحم میشود تا اسپرم از دهانه رحم عبور کند و تخمک پیدا کند. پیشگیری از حاملگی بـه شیوه هورمونی همچنین می توانند با تغییر در پوشش رحم از بارداری جلوگیری کنند. بنابر این بعید اسـت کـه تخمک بارور شده کاشته شود.

 

انواع قرص ضد بارداری

انواع قرص ضد بارداری

بسته بـه عوارض، موارد مصرف، میزان و ترکیب مصرف و خصوصیات فرد، ممکن اسـت یک قرص ضد بارداری برای شـما مناسب و قرص دیگر نامناسب باشد. بـه همین دلیل اسـت کـه باید انواع قرص ضدبارداری را بشناسید و قبل از خرید ان‌ها، بهترین قرص را برای خود انتخاب کنید.

 

1. قرص‌های ترکیبی

قرص ضد بارداری ترکیبی حاوی استروژن و پروژسترون مصنوعی هستند. انواع مختلفی از این قرص‌هاي‌ ترکیبی وجوددارد:

 

2. قرص‌های مونوفازیک

این قرص‌ها در دوره‌هاي‌ یک ماهه استفاده میشوند و هر قرص ضد بارداری مونوفازیک بـه شـما دوز یکسانی هورمون میدهد. در هفته آخر چرخه، با خوردن قرص‌ها پریود میشوید.

 

3. قرص‌های چند فازی

این قرص‌ها در چرخه‌هاي‌ یک ماهه استفاده می شوند و سطح متفاوتی از هورمون‌ها را در طول دوره فراهم میکنند. در هفته آخر چرخه‌؛ با خوردن قرص‌ها پریود می شوید.

 

4. قرص‌هایی با دوره طولانی

قرص‌هایی با دوره طولانی

طبق معمولً از این قرص‌ها در چرخه هاي‌ 13 هفته‌اي استفاده می شود. شـما بـه مدت 12 هفته قرص‌هاي‌ فعال می خورید ودر هفته آخر چرخه، قرص‌هاي‌ غیرفعال میخورید و پریود میشوید. در نتیجه شـما هر سال فقط سه تا چهار بار پریود می شوید.

 

5. قرص‌های فقط حاوی پروژسترون

قرص‌هاي‌ فقط حاوی پروژسترون بدون استروژن هستند. بـه این نوع قرص، مینی پیل هم گفته می شود. قرص‌هاي‌ فقط پروژسترون، ممکن اسـت انتخاب خوبی برای زنانی باشد کـه بـه دلیل سلامتی یا دلایل دیگر نمیتوانند استروژن مصرف کنند. تمام دوزهای موجود در ورقه قرص‌هاي‌ فقط پروژسترونی، در چرخه فعال هستند. هیچ قرص غیرفعالی وجود ندارد، بنابر این ممکن اسـت، هنگام مصرف قرص‌هاي‌ فقط پروژسترون پریود شوید.

 

6. قرص‌های ضد بارداری LD با دوز کم

قرص‌هاي‌ LD در هردو مدل ترکیبی و پروژسترونی عرضه میشوند. تفاوت این قرص‌ها در میزان دوز قرص اسـت. کم بودن دوز قرص ضد بارداری، احتمال عوارض جانبی جدی را کاهش میدهد.

 

7. قرص‌های ضد بارداری اورژانسی

از این قرص‌ها تنها باید در شرایط اضطراری استفاده کنید. قرص اورژانسی یک روش پیشگیری از بارداری نیست بلکه زمانی کـه فکر می کنید روش جلوگیری از بارداری دائمی‌ شـما ممکن اسـت جواب ندهد، باید از ان استفاده کنید. از قرص ضد بارداری اورژانسی، بیش از یک یا دو بار درسال نباید استفاده شود، زیرا عوارض ناخوشایندی بـه‌ همراه خواهد داشت.

 

مزایا مصرف قرص جلوگیری از بارداری

مزایا مصرف قرص جلوگیری از بارداری

  • تنظیم و سبک کردن قاعدگی
  • جلوگیری از کم خونی یا کوتاه‌تر کردن قاعدگی
  • کاهش درد پریود
  • مدیریت سندرم پیش از قاعدگی «PMS» و اختلال بدشکلی پیش از قاعدگی «PMDD»
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک «PCOS»
  • درمان آندومتریوز یا فیبروم رحم
  • کاهش خطر ابتلا بـه سرطان تخمدان، سرطان رحم و سرطان روده بزرگ
  • التیام آکنه
  • متوقف کردن رشد مو هاي زائد
  • کاهش میگرن
  • نظارت گرگرفتگی در دوران گذار بـه یائسگی

 

عوارض قرص ضد بارداری چیست؟

عوارض قرص ضد بارداری چیست؟

قرص‌هاي‌ ضد بارداری برای اکثر خانم‌ها خطری ندارند، اما واکنش هر زن بـه هورمون‌هاي‌ موجود در قرص‌هاي‌ جلوگیری از بارداری متفاوت اسـت. قرص ضد بارداری، روی برخی از زنان ممکن اسـت عوارض جانبی، نشان دهند. مانند:

  • کاهش میل جنسی
  • حالت تهوع
  • خون ریزی بین دوره‌هاي‌ پریود
  • حساسیت پستان

 

اگر این عوارض را داشته باشید، بعد از چند ماه استفاده از قرص، احتمالاً التیام مییابید. درصورت عدم التیام، با دکتر خود صحبت کنید. ایشان ممکن اسـت پیشنهاد کنند کـه شـما از نوع دیگری از قرص ضد بارداری استفاده کنید.

 

خطر لخته شدن خون در استفاده از هر نوع قرص ضد بارداری کم اسـت. طبق گزارش کنگره زنان و متخصصان زنان و زایمان آمریکا، از هر 10 هزار زن، کمتر از 10 نفر پس از یکسال مصرف قرص ترکیبی دچار لخته خون میشوند. این خطر هنوز کمتر از خطر ایجاد لخته خون در دوران بارداری و بلافاصله پس از زایمان اسـت. خطر جدی استفاده از قرص‌هاي‌ جلوگیری از بارداری‌؛ بـه ویژه قرص‌هاي‌ ترکیبی‌؛ افزایش خطر لخته شدن خون اسـت کـه ممکن اسـت منجر بـه موارد زیر شود:

  • ترومبوز ورید عمقی
  • حمله قلبی
  • سکته
  • آمبولی ریوی

 

خطر لخته‌ شدن خون بـه‌خاطر قرص ضد بارداری، برای زنانی کـه مشکلات زیر را دارند، بیشتر اسـت:

  • بسیار اضافه وزن دارند
  • فشار خون بالا دارند
  • مدت طولانی در حال استراحت در رخت خواب هستند

 

نحوه مصرف قرص ضد بارداری :

نحوه مصرف قرص ضد بارداری

نحوه مصرف قرص هاي ضد بارداری بسیار مهم اسـت . قرص هاي جلوگیری از بارداری ؛ باید هرروز یا هرشب مصرف شوند. بهتر اسـت دریک محدوه زمانی مشخص و نه الزاماً دریک ساعت معین مصرف شوند.

 

در صورتی کـه OCP روز اول سیکل مصرف شود نیاز بـه روش پشتیبان در هفته اول نیست اما در صورتی کـه قرص ازروز 3-2 سیکل مصرف شود توصیه میشود در طی هفته اول مصرف قرص‌ها از یک روش مکمل دیگر مانند کاندوم نیز استفاده شود.داشتن رابطه جنسی در طی یک هفته فاصله باعث بارداری نمی شود.

 


مطالب مشابه: قرص ضد بارداری مردانه + توضیحات


 

1. قرصهای 28 عددی :

یک بسته قرص ضد بارداری 28 تایی ؛ حاوی 21 قرص هورمونی و 7عدد قرص بدون هورمون اسـت. از روز اول سیکل قاعدگی با قرص هاي هورمونی شروع شده و با قرص هاي بدون هورمون تمام میشود. بلافاصله پس از اتمام قرص هاي بدون هورمون ؛ بایستی بسته بعد را شروع کرد.

 

در این فاصله ممکن اسـت پریود بعدی شروع شود.درصورتی کـه خون ریزی رخ ندهد مصرف بسته بعدی سر موعد باید شروع شود ولی احتمال حاملگی باید با مراجعه بـه دکتر رد شود.قرص روکین و یاسمین از این دسته هستند.

 

2. قرصهای 21 عددی :

قرص هاي جلوگیری از بارداری 21 تایی ؛ حاوی هورمون استروژن و پروژسترون بوده ودو نوع رایجتر آن ها قرص ال دی و اچ دی می‌باشد. از روز اول یا دوم پریود شروع شده و یک هفته پس از اتمام قرص‌ها ؛ بسته بعدی شروع میشود.

 

دریک هفته فاصله بین قرص‌ها ممکن اسـت سیکل پریود شروع شود.درغیر اینصورت بایستی احتمال بارداری رد شود.قرص اچ دی «HD» میزان استروژن بیشتری نسبت بـه قرص ال دی دارد ودر تعدادی از خانمهایی کـه هم زمان مشکل خون ریزی شدید یا غیر طبیعی دارند درصورت صلاحدید متخصص زنان تجویز میشود.

 

1. چگونه باید قرص های جلوگیری از بارداری را شروع کرد؟

چگونه باید قرص های جلوگیری از بارداری را شروع کرد

نحوه مصرف قرص ال دی برای نخستین بار شاید برای هر شخصی چالش برانگیز باشد. اگر در روزی کـه بـه شـما گفته شده‌اسـت کـه بسته قرص LD خودرا شروع کنید، هنوز پریود هستید، پیش بروید و بـه هرحال بسته قرص ال دی را شروع کنید.

 

قاعدگی بعدی خودرا حدود 25 روز پس از شروع مصرف بسته قرص، خواهید داشت. بهتر اسـت قرص‌هاي‌ ضدبارداری هرروز، دریک زمان مشخص، مصرف شوند. می توانید قرص را هرروز در طول روز مصرف کنید، اما مصرف ان یا قبل از صبحانه یا هنگام خواب بـه آسانی یادآوری ان کمک میکند.

 

قرص‌هاي‌ چرخه طولانی بـه روشی مشابه کار می کنند. قرص را از نخستین یکشنبه بعد از شروع قاعدگی، شروع میکنید. اگر دوره شـما از یکشنبه شروع می شود، Seasonale را از همان روز شروع کنید. سپس یک قرص فعال در روز و بـه مدت 84 روز متوالی مصرف میکنید. سپس بسته بـه نوع قرصی کـه مصرف میکنید، 7 روز روزانه یک قرص دارونما یا فقط استروژن دارید.

 

2. طریقه مصرف قرص ال دی بعد از رابطه

طریقه مصرف قرص ال دی بعد از رابطه

برای مصرف اورژانسی قرص ال دی باید 8 عدد از ان‌ها دریک روز و حداکثر 72 ساعت بعد از نزدیکی پرخطر استفاده شود. میتوان 4 عدد از ان‌ها را دریک ساعت و 4 عدد بعدی را 12 ساعت دیگر استفاده کرد تا علائمی مانند تهوع و استفراغ در خانم ایجاد نشود.

 

قرص ال دی اورژانسی

مواقعی کـه نزدیکی بدون روش جلوگیری صورت گیرد و یا کاندوم در حین سکس پاره شود، باید از روش‌هاي‌ اورژانسی پیشگیری از بارداری استفاده شود. در این موارد، اگر قرص اورژانسی در معرض نباشد، می توان از قرص LD برای جلوگیری از بارداری استفاده کرد. البته کـه توصیه می شود کـه از همان قرص اورژانسی استفاده‌‌شود و نه قرص ال‌دی،‌ اما گاهی نمیتوان از این مسئله اجتناب کرد و باید از روشی اورژانسی برای پیشگیری از بارداری استفاده‌کرد.

 

3. چند ساعت بعد از رابطه می توان قرص ال دی خورد؟

چند ساعت بعد از رابطه می توان قرص ال دی خورد؟

همانگونه کـه در مطالب بالاتر گفته‌شد، میتوان از قرص ال دی بـه شکل اورژانسی استفاده کرد. ما مسئله‌اي کـه در رابطه با ان وجوددارد این اسـت کـه باید در 72 ساعت اول بعد از رابطه از این قرص استفاده شود.

 

قرص اورژانسی دو عددی یا یک عددی است

قرص اورژانسی را در تصویر مشاهده می کنید. اگر قرص اورژانسی در دست نداشته‌باشید، میتوانید با استفاده از تعدادی قرص ال دی، همین کاربری را استفاده کنید و از حاملگی ناخواسته در پارگی کاندوم یا نزدیکی محافظت نشده، استفاده کنید.

 

4. سر ساعت نخوردن قرص ال دی در نحوه مصرف آن موثر است؟

سر ساعت نخوردن قرص ال دی در نحوه مصرف آن موثر است؟

می توانید قرص ال دی را در ساعت‌هاي‌ مختلف از یک روز مصرف کنید، اما اینکار تنها باعث بی‌نظمی میشود و باعث میشود کـه این قرص را فراموش کنید. برای این کـه مصرف قرص ال دی هرروز باشد و اثرگذاری این قرص مختل نشود، می توانید از این دارو در ساعت مشخصی از هرروز استفاده کنید.

 

5. طریقه مصرف قرص ال دی قبل از رابطه به چه شکل است؟

طریقه مصرف قرص ال دی قبل از رابطه به چه شکل است؟

اگر تصمیم بـه استفاده از قرص ال دی برای پیشگیری از بارداری دارید، بهتر اسـت بدانید کـه استفاده از این قرص برای پیشگیری از بارداری بسیار ساده اسـت ودر مطالب بالاتر توضیح داده شده‌اسـت. می توانید مورد اول کـه درباره نحوه مصرف این دارو برای نخستین بار اسـت، مراجعه کنید و با مطالعه ان از نحوه‌ي مصرف این دارو آگاه شوید. استفاده از ال دی برای پیشگیری از بارداری بسیار آسان اسـت و نتایج نسبتا رضایت‌بخشی هم دارد.

 

بـه یاد داشته‌باشید کـه قبل از شروع این دارو قبل از برقراری رابطه‌ي جنسی، باید با دکتر مشورت کنید تا بـه طور کامل و قطعی این دارو برای شـما مناسب شناخته شود. در غیر این صورت ممکن اسـت کـه عوارضی را بـه جای بگذارد.

 

6. طریقه مصرف قرص ال دی برای پریود شدن چطور است؟

طریقه مصرف قرص ال دی برای پریود شدن چطور است؟

پریود خانم‌ها طبق یک دوره‌ي منظم اتفاق می‌افتد و اگر غیر از این باشد،‌ یکی از مسیرهای هورمونی و یا ساختاری در بدن دچار مشکل شده‌اسـت. بنابر این، حفظ نظم این چرخه‌ها و دوره‌ها بسیار اهمیت دارد. گاهی مشکلی در بدن پیش می آید کـه زن پریود نمیشود و یا زودتر از موعد پریود می شود. در چنین مواقعی، باید پریود را منظم کرد تا محور مغزی و تخمدانی بـه خوبی عمل کند و این موتور دچار مشکل نشود.

زمانی کـه در پریود بی‌نظمی پیش بیاید،‌ می توان ان را از روش‌هاي‌ متنوعی منظم کرد کـه یکی از ان‌ها استفاده از داروهای هورمونی اسـت. همان‌ طور کـه گفتیم، قرص ld از داروهای با دوز کم پیشگیری از بارداری اسـت. بنابر این استفاده از این روش نسبت بـه سایر روش‌ها، آسیب کمتری بـه فرد می رساند و نتایج بهتری را بـه دنبال دارد. در ادامه با نقش ال‌دی در پریود شدن و یا نشدن بیشتر صحبت خواهیم‌کرد.

 

اگر در پریود مشکل دارید، می توانید از قرص ال دی برای پریودشدن استفاده کنید. برای این‌کار، میتوانید یک بسته 21 عددی از قرص LD را شروع کنید و تا آخرین قرص را مصرف کنید. چند روزبعد از مصرف آخرین قرص بسته پریود خواهید شد.

 

7. طریقه مصرف قرص ال دی برای پریود نشدن چطور است؟

طریقه مصرف قرص ال دی برای پریود نشدن چطور است؟

 

گاهی شرایطی برای فرد ایجاد میشود کـه تمایل دارد پریود خودرا عقب بیندازد. مثلا ممکن اسـت فرد بخواهد بـه یک سفر زیارتی برود و یا این کـه بـه مهمانی مهمی دعوت شده‌باشد و نخواهد پریود شود. در این مواقع می توان در روز پنجم تا هفتم سیکل، مصرف قرص‌ها شروع‌شوند و تا زمانی کـه می خواهید پریود نشوید، خوردن قرص‌ها را ادامه‌دهید. دو تا سه روزبعد از قطع مصرف قرص‌ها خون ریزی اتفاق‌می‌افتد.

 

قرص‌‌ اورژانسی چیست؟

قرص‌‌ اورژانسی چیست؟

قرص‌هاي‌ اورژانسی همان طور کـه از نامشان مشخص اسـت، تنها باید در موارد اضطراری بـه‌کار بروند. در این میان میتوان بـه سه قرص LD، HD و قرص لوونورژسترل اشاره کرد. اکثر این قرص‌ها را میتوانید در داروخانه‌‌ها بیابید و بدون نسخه ان‌ها را خریداری کنید.

 

برخلاف قرص‌هاي‌ ضد بارداری، قرص‌هاي‌ اورژانسی بعد از رابطه جنسی و بـه‌منظور جلوگیری از بارداری مصرف می شوند. مصرف این نوع قرص‌ها اغلب بـه‌دلیل رابطه‌ي حفاظت ‌نشده اسـت. انواع مختلفی از قرص‌هاي‌ اورژانسی نظیر قرص‌هاي‌ ترکیبی، قرص‌هاي‌ پروژسترون و قرص‌هاي‌ آنتی پروژسترون در بازار موجودند.

 

نحوه‌ی مصرف قرص‌های اورژانسی

نحوه‌ی مصرف قرص‌های اورژانسی

قرص‌هاي‌ اورژانسی تنها باید بـه تعداد محدودی درسال «3 الی 4 بار» مصرف شود. اگر بعد از هر رابطه بخواهید بـه این قرص‌ها روی بیاورید، بـه سلامتیتان لطمه خواهید زد.

 

تاثیر زمان در مصرف قرص های اورژانسی

تاثیر زمان در مصرف قرص های اورژانسی

برای بازدهی بیشتر، قرص اورژانسی باید هرچه سریعتر و پس از رابطه محافظت نشده مصرف شود و این زمان باید کم‌تر از 120 ساعت «پس از انجام رابطه» باشد. این قرص‌ها را هر زمان پس از سیکل قاعدگی می توانید مصرف کنید.

 

چطور قدرت تأثیرگذاری قرص ضد بارداری را افزایش دهیم؟

چطور قدرت تأثیرگذاری قرص ضد بارداری را افزایش دهیم؟

فراموش کردن قرص‌ها‌؛ گم کردن قرص، عدم تهیه بـه‌ موقع دوز جدید از دلایل اصلی باردار‌شدن افراد، هنگام استفاده از قرص اسـت. درصورت فراموش کردن قرص، بـه محض یادآوری، دوز قرص فراموش شده را مصرف کنید. سپس دوز معمول روزانه خودرا طبق برنامه مصرف کنید. تا زمان پریود شدن نیز باید از یک روش پشتیبان جلوگیری از بارداری «مثلا کاندوم، اسفنج ضد بارداری، ایمپلنت و…» استفاده کنید.

 

اگر چندین دوز مصرفی قرص را فراموش کردید با دکتر یا داروساز خود تماس بگیرید. ممکن اسـت لازم باشد از روش‌هاي‌ اورژانسی استفاده کنید یا تست ضد بارداری بدهید. کاتالوگ موجود در جعبه قرص ضد بارداری را دور نیندازید، برای چنین شرایطی میتوانید از دستورالعمل‌هاي‌ درج‌شده روی کاتالوگ، استفاده کنید.

 

تداخل دارویی با قرصهای ضد بارداری:

تداخل دارویی با قرصهای ضد بارداری

برخی داروها با اثر قرص هاي جلوگیری تداخل دارند و باعث کاهش اثرضد بارداری قرص‌ها میشوند و بالعکس. مصرف هم زمان بعضی از انتی بیوتیکها و داروهای ضد تشنج با قرص ضد بارداری ؛ باعث کاهش اثر قرص هاي جلوگیری شده و باعث ایجاد خون ریزی در طی مصرف قرص هاي ضد بارداری میشوند.

 

درصورت مصرف داروهای دیگر هم زمان با قرص هاي ضد بارداری ؛ بایستی دکتر متخصص زنان در جریان قرار گیرد تا دوز بالاتری از دارو تجویز شود.مصرف هم زمان ویتامین سی واستامینوفن با قرص جلوگیری از بارداری ؛ باعث افزایش احتمال خون ریزی و لکه بینی در طی مصرف قرص میشوند.

 


مطالب مشابه: سقط جنین با قرص یا شیاف سایتوتک + عوارض قرص سایتوتک «میزوپرستول»


 

در پایان
 
مصرف قرص‌هاي‌ ضد بارداری روشی هورمونی برای پیشگیری از حاملگی اسـت و باید توجه داشته باشید آن ها با قرص هاي سقط جنین مانند قرص سقط جنین سایتوتک تفاوت دارند. طبق آمار جهانی حدود 16 درصد از زنان 15 تا 44 ساله، از قرص ضد بارداری برای پیشگیری از بارداری استفاده‌‌ می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو