مجوزهای خاص برای وارادت خودرو و موتورسیکلت‌های برقی برای شرکت های فعال در حوزه لجستیک

منبع: تکراتو

1

1402/9/23

18:56


وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای شرکت‌هایی که مایل به فعالیت در زمینه لجستیک هستند، مجوز وارادت خودرو و موتورسیکلت‌های برقی با تعرفه‌ها و امتیازات خاص صادر را کرد. تا به حال، سه شرکت سرمایه‌گذاری داخلی درخواست خود را برای شروع فعالیت در این زمینه به وزارت صنعت ارائه کرده‌اند.

مجوزهای خاص برای وارادت خودرو و موتورسیکلت‌های برقی برای شرکت های فعال در حوزه لجستیک

وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای شرکت‌هایی که مایل به فعالیت در زمینه لجستیک هستند، مجوز وارادت خودرو و موتورسیکلت‌های برقی با تعرفه‌ها و امتیازات خاص صادر را کرد. تا به حال، سه شرکت سرمایه‌گذاری داخلی درخواست خود را برای شروع فعالیت در این زمینه به وزارت صنعت ارائه کرده‌اند.

به گزارش منابع خبری، این اقدام وزارت صنعت به منظور بهبود کیفیت خدمات لجستیک در حومه‌های شهری اجرا می‌شود. یکی از چالش‌هایی که در عرصه تجارت الکترونیک در کشور وجود دارد، مربوط به لجستیک و ارسال محصولات به مصرف‌کننده نهایی است. در سال‌های گذشته، تنها شرکت‌هایی که توانسته‌اند در زمینه توسعه تجارت الکترونیک موفقیت کنند، آنهایی بوده‌اند که خود لجستیک مختص خود را اجرا کرده‌اند. در حال حاضر وزارت صنعت قصد دارد امکان فعالیت برای شرکت‌های لجستیک تخصصی را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: شرایط فروش جیلی آزکارا آذر 1402 ؛ شرایط فروش نقدی آزکارا [+قیمت]

وارادت خودرو و موتورسیکلت‌های برقی

تاکنون، سه شرکت سرمایه‌گذاری داخلی طرح تجاری خود را برای فعالیت در این حوزه به وزارت صنعت ارائه کرده‌اند. مرکز توسعه تجارت الکترونیک در مهرماه سال 1401 با انتشار یک فراخوان برای همکاری در زمینه لجستیک هوشمند، شرکت‌های متقاضی را به همکاری دعوت کرد. هدف از این همکاری، فعالسازی و بهره‌مندی از 250 هزار ناوگان تحویل درون‌شهری با استفاده از شرکت‌های تخصصی در طول یک سال است. در این فراخوان ذکر شده بود که این تعداد ناوگان باید با ظرفیت موجود در کشور تطابق داشته باشد و توزیع جغرافیایی آنها باید با درخواست‌ها و نیازهای مختلف مناطق کشور هماهنگ شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در گفتگویی با پیوست اعلام کرد: ما قصد داریم از ظرفیت‌های حقوقی برای واردات خودرو و موتورسیکلت برقی با تأکید بر حمل و نقل به عنوان یک شرکت تخصصی بهره‌مند شویم. این مسئله از جنبه واردات خودرو برای مصرف‌کننده نهایی متفاوت است. در واقع، شرکت‌هایی که به عنوان شرکت‌های تخصصی لجستیک فعالیت می‌کنند، می‌توانند تقاضای خود را برای واردات خودروهای الکتریکی و موتورسیکلت‌های الکتریکی خود را به وزارت صنعت ارائه دهند.

با تأیید امین کلاهدوزان، وزیر صنعت، معدن و تجارت، برنامه‌ای تدوین و تصویب شده است تا شرکت‌های مرتبط قادر به واردات خودروهای خود، از جمله موتور سیکلت و اتومبیل برقی با تعرفه‌ها و امتیازات خاص و ترجیحی باشند. وی تأکید کرده است که این نوع فعالیت از نوع سرمایه‌گذاری خارجی محسوب می‌شود و در این زمینه اقداماتی برای جلب سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است.

کلاهدوزان اعلام کرد: تا به حال وزارت صنعت با سه مجموعه سرمایه‌گذاری داخلی به عنوان شرکاء همکاری کرده است. او توضیح داد که این شرکت‌ها طرح‌های تجاری خود را در زمینه مورد نظر به وزارت صنعت ارائه داده‌اند و هم‌اکنون این وزارتخانه در حال بررسی جزئیات این طرح‌های تجاری می‌باشد. در صورت تایید طرح‌ها، اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.

او تأکید کرد: برای اجرای این طرح، وزارت صنعت فراخوانی را اعلام کرده و تا کنون سه شرکت سرمایه‌گذاری به این فراخوان پاسخ داده‌اند. در صورتی که شرکت دیگری نیز طرح تجاری خود را به وزارت صنعت ارائه کند، از آن استقبال خواهند کرد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پیش‌بینی کرد که در چاره‌سال آینده باید 200 تا 250 هزار دستگاه موتور سیکلت به ناوگان حمل و نقل درون‌شهری افزوده شود. این وزارتخانه نیز قصد دارد این تعداد ناوگان را از طریق همکاری با شرکت‌های لجستیک حمل و نقل در کشور به اجرا بگذارد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی وارادت خودرو و موتورسیکلت‌های برقی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو