ویژگی های خاص و عجیبی که «همدل ها» را از دیگران متمایز می کند

ویژگی های خاص و عجیبی که «همدل ها» را از دیگران متمایز می کند


منبع: روزیاتو

2

1402/9/23

20:01


ویژگی های خاص و عجیبی که «همدل ها» را از دیگران متمایز می کند

ویژگی های خاص و عجیبی که «همدل ها» را از دیگران متمایز می کند

«همدل ها» حال اطرافیان شان را درک می کنند و بسیاری از اوقات احساسات آن ها را طوری می فهمند که گویی احساسات خودشان است. به همین دلیل دیگران زیاد برای گرفتن مشاوره و همدردی به سراغ شان می روند. نشانه های واضحی هست که می تواند همدل بودن یا نبودن شما را مشخص کند، ویژگی هایی که بعضی از آن ها ممکن است غافلگیرتان کند.

۱- به صداها بیش از حد حساس هستید

حساسیت به احساسات محدود نمی شود، بلکه به صداهای بلند، بوهای شدید و حس های قوی هم مربوط می شود. ممکن است متوجه شده باشید وقت هایی که فرد کنار دستی تان با صدای بلند صحبت می کند یا با تلفن حرف می زند، اذیت می شوید. به علاوه، ممکن است به شدت از بوهای تند بیزار باشید و صداهایی که احساسات غیرمنتظره در شما ایجاد می کنند، برایتان عصبی کننده باشد. در نتیجه، شما به چیزهای متعددی در زندگی روزمره حساس هستید.

۲- حس ششم تان به شدت قوی است

حس ششم شما بسیار قوی است و شما همیشه هنگام تصمیم گیری هایتان به آن اعتماد می کنید. شاید به نظر بعضی ها فردی با رفتارهای آنی و فکر نشده بیایید، اما در واقع می دانید که تصمیم درست را گرفته اید. چه تصمیم درباره ی آپارتمانی که قصد اجاره اش را دارید باشد و چه تصمیم درباره ی اینکه کدام خیابان برای پیاده روی امن تر است؛ حس ششم تان به شما هشدار می دهد که چه کاری باید انجام دهید. و همین ویژگی است که به شما کمک می کنید تشخیص دهید چه کسانی با شما صادق نیستند.

۳- در مکان های شلوغ عملکرد خوبی ندارید و دوست دارید با خودتان خلوت کنید

حضور در میان جمعیت به دلیل صداها ی بلند و هماهنگ کردن خود با انرژی دیگران و انرژی کلی، می تواند مستأصل کننده باشد. بنابراین در چنین شرایطی ممکن است احسساس کنید نیاز دارید از این جمع فاصله بگیرید و جای آرام تری برای خود پیدا کنید. دلیلش این است که مغز و قلب بسیار حساس شما هر چیز منفی یا عصبی کننده ای را بزرگ می کند.

یک روش خوب برای برخورد با این نوع احساسات این است که به خودتان وقت و فضا دهید تا تجدید قوا کنید و با ذهن خود دوباره ارتباط برقرار کنید. شما به احتمال زیاد یک درونگرا هستید که ارزش زیادی برای وقت و فضای شخصی قائل است و بر روی آن ها سرمایه گذاری می کند. با این حال، باید مراقب باشید که خودتان را از دنیای بیرون خیلی جدا نکنید.

۴- می توانید دروغ را از چند کیلومتری تشخیص دهید

شما به لطف حس ششم قوی تان می توانید احساس کنید که آیا شخص با شما صادق هست یا نه، و یا سعی بر فریب دادن شما دارد.

شاید نتوانید متوجه شوید که در پشت دروغ های او دقیقاً چه چیزی پنهان شده، اما به طور حتم متوجه می شوید که آن شخص چیزی را از شما پنهان می کند. مسلماً دفعات ریادی هم بوده که دیگران موفق به فریب دادن شما شدند؛ امری کاملاً طبیعی به این خاطر که بعضی آدم ها در دروغ گویی بهتر از بقیه هستند.

۵- تعیین حد و مرز برایتان دشوار است

شما دوست دارید تا جایی که در توان دارید به دیگران کمک کنید و حامی شان باشید، حتی زمانی که کاملاً خسته اید. و احساس می کنید تعیین حد و مرز به این معنا استت که دیگران را نادیده بگیرید و آنقدری که باید به آن ها توجه نکنید. این امر منجر به از میان رفتن انرژی عاطفی تان می شود. اما شما به طور حتم نیاز دارید حامی خودتان هم و نه صرفاً دیگران باشید. بنابراین بسیار مهم است که حد و مرزی مشخص کنید تا با آن بتوانید خودتان را از احساسات مضر و منفی ای که اثر عمیقی بر رویتان خواهد داشت، مصون نگه دارید.

۶- دیگران برای مشورت گرفتن به سراغ تان می آیند

احتمالاً شنونده ی بسیار خوبی هستید، هرگز صحبت دیگران را قطع نمی کنید و به دقت به مشکلات شان گوش می دهید. به همین خاطر است که دیگران وقت هایی که می خواهند حرف مهمی را بدون قضاوت شدن، در میان بگذارند، به سراغ شما می آیند. با این حال، باید حتماً حد و حدودی مشخص کنید، چرا که مشکلات دیگران می تواند به شما آسیب عاطفی بزند. مراقب کسانی که سعی می کنند با بازی دادن احساسات تان شما را مجبور به انجام خواست شان کنند، باشید، چون این افراد می دانند که شما تا چه حد به دیگران اهمیت می دهید.

۷- اتمسفر فضا را حس می کنید

آرامش از اهمیت زیادی برای شما برخوردار است و این همان چیزی است که هنگام ورود به یک اتاق، به دنبالش می گردید. شما شیفته ی اتمسفرهای گرم با گل و گیاه و رنگ های تندی هَستید که بسیار آرامش بخش اند. شما می توانید این ویژگی ها را هنگام ورود به یک فضا احساس کنید و اگر حس منفی ای دریافت کنید، همان برایتان کافی است تا تصمیم به ترک آن مکان بگیرید. شما از هر چیزی که هم ظاهر آشفته ای دارد و هم واقعاً آشفته است، فراری هستید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو