یک ترفند عالی برای خوش رنگ شدن خورش قیمه

منبع: روزانه

2

1402/9/25

22:21


خورش قیمه یکی از غذاهای سنتی و محبوب در ایران است. این غذا می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها باشد، ضمن اینکه غذای نذری معروف مراسم مذهبی در بسیاری …

یک ترفند عالی برای خوش رنگ شدن خورش قیمه

خورش قیمه یکی از غذاهای سنتی و محبوب در ایران است. این غذا می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها باشد، ضمن اینکه غذای نذری معروف مراسم مذهبی در بسیاری از شهرهای ایران نیز به‌شمار می‌آید. با این وجود هنوز هم افراد زیادی هستند که ترفندها و رازهای درست کردن آن را نمی‌دانند و نمی‌توانند طعم اصیل قیمه را در آن ایجاد کنند. اگر قصد دارید این بار برای مهمانان خود قیمه تدارک ببینید، این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به معرفی یک ترفند عالی در طرز تهیه خورش قیمه بپردازیم تا بتوانید علاوه بر ظاهر، طعم و عطر آن را نیز متفاوت‌تر کنید.

طعم قیمه را متفاوت کنید…

دارچین ادویه‌ای قوی است که استفاده از آن در خورش قیمه، طعم و عطر بی‌نظیری به آن می‌دهد. اضافه کردن دارچین طعم خورش قیمه را ملایم و گرم‌تر می‌کند که با ذائقۀ بسیاری از افراد، سازگار است. به‌علاوه این ادویه، پخش بوی خوبی دارد و باعث ایجاد عطری دلچسب در خورش خواهد شد. روش‌های مختلفی برای اضافه کردن دارچین به غذا وجود دارد. شما می‌توانید چوب دارچین را درون خورش بیندازید یا از پودر آن استفاده کنید. در هر دو حالت، طعم و عطر دلخواه در غذا ایجاد می‌شود؛ تنها نکته‌ای که باید به آن دقت کنید، استفاده از چوب دارچین تازه و پودر دارچینی است که خالص باشد.

چه زمانی دارچین را به قیمه اضافه کنیم؟

یک ترفند عالی برای خوش رنگ شدن خورش قیمه

برای طرز تهیه خورش قیمه نیازمند موادی مانند لپه، پیاز، گوشت گوسفند، رب‌گوجه، آب، لیموعمانی، زعفران دم‌کرده و گلاب هستید تا بتوانید بهترین طعم و مزه را در خورش ایجاد کنید. در اکثر مواقع برای درست کردن خورش قیمه نذری در هنگام پخت لپه‌ها و گوشت، دارچین را هم اضافه می‌کنند. بر اساس این روش پخت، مراحل تهیه غذا به شکل زیر پیش می‌رود:

1. ابتدا گوشت و پیاز را تفت دهید.

2. سپس لپه‌ها را به مواد بالا اضافه کنید و آب و چوب دارچین را در آن بریزید.

3. اکنون باید اجازه دهید تا این مواد برای مدت زمان 2 ساعت کاملا پخته شوند.

4. در مرحله بعدی رب گوجه، نمک، لیمو عمانی و درنهایت گلاب و زعفران را نیز به خورش اضافه کنید.

5. در آخرین مرحله طعم خورش و میزان ترشی آن را بچشید تا بتوانید هر آنچه را که مورد نیاز است، تشخیص دهید.

6. پس از انجام این مراحل تنها 15 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت تا خورش جا بیفتد و آماده سرو شود.

7. اگر از چوب دارچین استفاده کرده‌اید، در آخرین مرحله آن را از درون قابلمه بیرون بیاورید.

فواید دارچین

استفاده از دارچین برای درست کردن خورش قیمه، تنها به دلیل طعم و مزه بی‌نظیر آن نیست؛ بلکه اضافه کردن این ادویه، اثرات بسیار زیادی روی سلامت شما خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می‌کنیم آن را به اکثر غذاها، دسرها و… اضافه کنید. دارچین حاوی مواد معدنی از جمله کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن است و ویتامین‌های A، C، E و K نیز به میزان زیادی در آن وجود دارد.

دارچین با دارابودن این ترکیبات، فواید بسیار زیادی برای بدن خواهد داشت که از جمله آن می‌توانیم به کاهش کلسترول بد، کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی، حمایت از سیستم ایمنی، تسکین سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، بهبود سلامت دهان و دندان، تقویت استخوان‌ها، افزایش دقت و حافظه، کاهش پیشرفت بیماری‌هایی مانند آلزایمر و پارکینسون، افزایش تولید شیر در مادران شیرده، کاهش استرس، ایجاد آرامش، تسکین درد قاعدگی و خونریزی و… اشاره کنیم. درواقع با استفاده مداوم از این محصول، چه با اضافه کردنش به غذا و چه به صورت دم‌نوش و روش‌های دیگر، می‌توانید اثرش را روی سلامت بدن خود ببینید.

چند نکته دیگر که در طرز تهیه خورش قیمه نباید فراموش کنید…

به جز اضافه کردن دارچین که در بالا به آن اشاره کردیم، نکات دیگری هم وجود دارند که باید برای درست کردن خورش قیمه مدنظر قرار دهید. برای آنکه بتوانید این موارد را در ذهن خود بسپارید، سعی کرده‌ایم تا آنها را به‌صورت خلاصه و تیتروار در این قسمت بیاوریم:

  • می‌توانید برای درست کردن این غذا از ظروف مسی استفاده کنید.
  • بهترین انتخاب برای درست کردن این غذا، گوشت گوسفندی است که درنهایت طعم آن را بهتر و چربی آن را نیز حفظ می‌کند.
  • می‌توانید آب گوشت را پس از تفت دادن به همراه پیاز و لپه، به خورش اضافه کنید.
  • برای رنگ جذاب‌تر و طعم بهتر، از گوجه‌فرنگی رنده‌شده استفاده کنید.
  • استفاده از آب قلم به جای آب معمولی نیز خورش را خوشمزه‌تر می‌کند.
  • قبل از پخت غذا، لپه‌ها را به مدت حداقل 12 ساعت خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید. همچنین قبل از اضافه کردن مواد به قابلمه حاوی مواد، باید کاملا مطمئن شوید که لپه‌ها پخته شده‌اند.
  • برای پخت خورش قیمه می‌توانید از لیمو عمانی و زعفران نیز استفاده کنید؛ اما بهتر است لیمو را سوراخ کنید و قبل از اضافه کردن به قابلمه، آن را در آب ولرم قرار دهید.
  • رب گوجه‌فرنگی را حتما با روغن تفت دهید و ادویه‌ها را به آن اضافه کنید.
  • اگر خورش شما تلخ شد، برای کاهش تلخی، یک سیب‌زمینی آب‌پز را به آن اضافه کنید.

سفارش خورش قیمه از اسنپ فود

یک ترفند عالی برای خوش رنگ شدن خورش قیمه

در این مطلب به معرفی روشی آسان و راحت در طرز تهیه خورش قیمه پرداختیم که می‌توانید با استفاده از آن نه تنها طعم، بلکه ظاهر و عطر خورش خود را نیز بهتر کنید. اگر نمی‌توانید این غذا را در منزل درست کنید و تمایل دارید آن را به صورت آماده تهیه کنید، به «اسنپ فود» سر بزنید. برای سفارش غذا از این سامانه کافی است نام قیمه را در قسمت مربوط به جستجو وارد کنید؛ سپس نزدیک‌ترین رستوران به محل زندگی خود را انتخاب و سفارشتان را نهایی کنید. با این روش غذای دلخواه شما در سریع‌ترین زمان ممکن، به صورت کاملا گرم و با بسته‌بندی بهداشتی به دستتان خواهد رسید. اگر شما هم از ترفند خاصی برای درست کردن قیمه استفاده می‌کنید، حتما آن را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو