دانستنی های خواص میوه ارس در طب سنتی

منبع: آسان طب

174

1398/6/20

11:21


میوه ارس یکی از معروف ترین توت های وحشی است که از گیاهی به اسم پیرو به دست می آید. پیرو می تواند دارای ظاهر های مختلفی باشد، از یک بوته بسیار کوچک تا درختی تنومند به بلندی سرو و کاج. میوه ارس دارای طعم تلخ و تندی است و به همین دلیل به عنوان ادویه در غذاهای بسیاری استفاده می شود. در گذشته، بومی های آمریکایی از خواص میوه ارس در درمان بسیاری از مشکلات استفاده می کردند و از همین رو دانشمندان تحقیقات زیادی را بر روی این میوه انجام داده اند. در این مقاله شما را با چکیده این آزمایشات بیشتر آشنا خواهیم کرد.

خواص میوه ارس

خواص میوه ارس

حاوی آنتی اکسیدان: یکی از مهمترین خواص میوه ارس آنتی اکسیدانهایی است که در آن وجود دارد. آنتی اکسیدان ها برای جلوگیری از بیماری و مبارزه با آن به بدن کمک می کنند زیرا باعث کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد زیادی در سیستم شما می شوند. میوه ارس حاوی ترکیبات پلیفنولی به اسم بیوفلاوونویدها یا فلاونوئیدها هستند، این ترکیبات مهم ترین نقش را در وظایف آنتی اکسیدان ها ایفا می کنند. تحقیقات نشان می دهد که بیش از 87 نوع آنتی اکسیدان در میوه ارس وجود داد که البته بیشتر می توان آنها را در میوه های رسیده پیدا کرد. از میان مهم ترین این آنتی اکسیدان های می توان به سوپراکسید دیسموتاز (SOD)، کاتالاز و گلوتاتیون پراکسیداز اشاره کرد که در درمان بیماری هایی مانند ALS، سندرم داون، سرطانها و مشکلات ریه نقش دارند.

ضدعفونی کننده طبیعی: ویژگی های ضد باکتری و ضد قارچی این میوه در طول زمان اثبات شده است و به همین دلیل در ساخت بسیاری از مواد شوینده خانگی از خواص میوه ارس استفاده می شود. این میوه می تواند اثرات قانع کننده ای بر روی بسیاری از گونه های باکتری و قارچ ها داشته باشد. از همین رو می توان از عصاره میوه ارس در درمان عفونت های پوستی استفاده کرد. کاندیدا مهم ترین باکتری است که می توان با استفاده از عصاره این میوه، نابود کرد. این باکتری عامل 70 درصد عفونت های بدن می باشد.

کمک به سلامت پوست: یک جستجوی ساده گوگل نشان می دهد که یکی از رایج ترین انواع استفاده از میوه ارس، به ویژه در فرم اسانس، درمان مسائل پوستی مانند راش و اگزما است. آنتی اکسیدان ها حاوی آن احتمالا یکی از دلایل اصلی این خاصیت می تواند باشد. در یک آزمایش حیوانی، محقیقات دریافتند که میوه ارس می تواند بیشتر مشکلات پوستی را درمان کند. نتایج یک آزمایش که در کره جنوبی انجام شده است نشان می دهد که خواص میوه ارس منجر به درمان اختلالاتی مانند ویتیلیگو می شود.

کمک به بهبود هضم: برای قرن ها از این موه برای کمک به مشکلات گوارشی استفاده می شده است و از همین رو دانشمندان آزمایشات زیادی در این زمینه انجام داده اند. محققان دانشگاه پزشکی و تغذیه سن دیگو، ایالات متحده آمریکا طی آزمایشاتی ثابت کرده اند که استفاده از عصاره میوه ارس می تواند باعث درمان مشکلاتی مانند یبوست شود چرا که در این میوه مقدار قابل توجه ای فیبر خوراکی وجود دارد. این فیبر ها می توانند به فعالیت باکتری های روده نیز کمک کرده و هضم را بهبود ببخشند.

خواص میوه ارس

کمک به خواب: بسیاری از متخصصان بهداشت تغذیه اعقتاد دارند که میوه ارس می تواند با خواص موثرش بر روی فعالبت های شیمایی مغز، خوابیدن را تسریع کند. یک مطالعه که در دانشگاه میو ژاپن انجام شده است، تاثیرات موادی مانند شکوفه گیلاس، گل رز وحش و میوه ارس بر روی بی خوابی را بررسی می کند. 26 نفر از 29 نفری که در این آزمایش حضور داشتند، شب ها بعد از استشمام رایجه میوه ارس، به راحتی می توانستند بخوابند و کیفیت خواب خود را نیز خوب اعلام کردند.

تقویت سلامت قلب: احتمالا به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، میوه ارس ممکن است به بهبود عملکرد قلب کمک کند. به عنوان مثال یک آزمایش که بر روی موش ها انجام شده است، نشان داد که عصاره میوه ارس می تواند باعث کاهش فشار خون شود. یک مطالعه دیگر بر روی موش های صحرایی نیز ثابت کرد که این میوه باعث کاهش سطح تری گلیسیرید می شود. در این میوه موادی به اسم آنتی کولین استراز وجود دارد که به نوبه خود باعث کاهش فعالیت قلب، کاهش فشار خون و افزایش جریان خون در بدن می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو