خواص گل مغربی ، جلوگیری از آکنه و سلامت قلب

منبع: آسان طب

162

1398/2/28

22:55


گل مغربی یک گیاه گلدار چند ساله است که گل هایش شب ها باز می شوند. این گیاه متعلق به خانواده Onagraceae است. گل های این گیاه بسیار زیبا و خوشبو هستند و از همین رو یکی از مهم ترین استفاده های گل مغربی، صنایع عطر سازی است. از آنجا که بهترین نوع این گل در کشور مراکش یا مغرب رشد می کنند، به آن گل مغربی می گویند. امروزه بخش عظیمی از صادرات مراکش را گل مغربی تشکیل داده است. خواص گل مغربی بر روی سلامتی نیز تاثیر می گذارد. به همین دلیل بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی را با استفاده از عصاره آن درست می کنند. با ما همراه باشید تا بیشتر با این خواص آشنا شوید.

خواص گل مغربی

جلوگیری از آکنه

مسلما یکی از رایج ترین مشکلات پوستی آکنه است. حتما شما هم دورانی را تجربه کرده اید که در آن دچار جوش های بزرگ و چرکین صورت شده باشید و به همین دلیل حتی نتوانید از خانه خود بیرون بروید. سطح بالای اسیدهای چرب امگا -6 موجود در خواص گل مغربی می تواند بر روی پوست و درمان آکنه تاثیر بگذارد. استفاده از روغن گل مغربی می تواند التهابات پوستی را کاهش دهد و به رشد سلول های آسیب دیده کمک کند. این موضوع بهترین خبر برای کسانی است که از جوش های صورت رنج می برند.

کنترل دیابت

دیابت یک اختلال سوخت و سازی در بدن است که به سبب آن در تولید و ترشح هورمون انسولین اختلال ایجاد می شود. این موضوع سطح قند خون نرمال بدن شما را بالا می برد چرا که انسولین مسئول قند خون است. دیابت در سال های اخیر به دلیل افزایش میل غذایی به شیرینی جات افزایش داشته است. مطالعات نشان می دهد که خواص گل مغربی می تواند منجر به کاهش قند خون شود. اما مسئله مهم تر چیز دیگری است. نوروپاتی یک بیماری فرعی ثانویه است که مبتلایان به دیابت از آن رنج می برند. اسید گاما لینولینیک موجود در عصاره گل مغربی می تواند در برابر این بیماری مفید باشد. این آسیب مزمن عصبی را می توان با استفاده منظم از این گیاه کاهش داد و یا حتی آن را معکوس کرد.

خواص گل مغربی و کاهش وزن

کسانی که قصد دارند از شر اضافه وزن خود خلاص شوند، بهتر است این قسمت را مطالعه کنند. معمولا روش های گیاهی بر روی افزایش روند هضم تمرکز دارند. اما این گیاه می تواند با افزایش سوخت و ساز بدن و حفظ تعادل کلسترول شما به چربی سوزی کمک کند. از آن گذشته در روغن گل مغربی ماده ای به اسم کلاونسم وجود دارد که می تواند عملکری همچون هورمون پپتید yy داشته باشد. این هورمون زمانی صادر می شود که شما احساس سیری کنید. این بدان معنی است که شما با مصرف گل مغربی کمتر غذا می خورید.

خواص گل مغربی

تاثیرات هورمونی

استفاده از خواص گل مغربی باعث تاثیرات بسیاری بر روی هورمون ها می شود. جالب است بدانید که همین موضوع باعث شده است تا این گیاه برای درمان بعضی از جوش های صورت و ریزش مو در آقایان کاربرد داشته باشد. اما مهم ترین نقش این گیاه بر روی هورمون ها به علائم یائسگی مربوط می شود. همان طور که می دانید خانم ها بعد از رسیدن به دوران یائسگی، به دلیل اختلال در ترشح هورمون ها با طیف گسترده ای از مشکلات روبه رو می شوند. بسیار از خانم ها برای بر طرف کردن این موضوع از هورمون درمانی استفاده می کنند که دارای عوارض جانبی است. روغن گل مغربی عملکردی مانند هورمون تستوسترون دارد و بر خلاف هورمون درمانی هیچگونه عوارضی از خود بجای نمی گذارد.

تقویت سلامت قلب

مسلما اگر از شما بپرسند که اولین قدم برا تقویت سلامت قلب چه چیزی است؟، شما جواب خواهید داد، حذف کردن روغن و چربی از رژیم غذایی. این موضوع همیشه صدق نمی کند. به عنوان مثال استفاده از روغن گل مغربی می تواند به صورت شگفت انگیزی سلامت قلب شما را افزایش بدهد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف این روغن گردش خون را افزایش می دهد و باعث کاهش پلاک در رگ ها و شریان های خون می شود. این موضوع نه تنها می تواند به شما در اکسیژنه کردن اندام ها کمک کند، بلکه خطر ابتلا به آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته را نیز کاهش می دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو