خواص رویبوس ، کاهش فشار خون و درمان کولیک

منبع: آسان طب

163

1398/2/28

23:18


رویبوس یا چای قرمز یکی از گیاهان بومی آفریقایی است که به خانواده باقالیان تعلق دارد. برای قرن ها، نوشیدن چای قرمز تنها در کشور های آفریقایی رایج بود اما با گذر زمان این نوشیدنی به دیگر قسمت های دنیا صادر شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. در حال حاضر رویبوس بعد از چای سیاه و سبز، در رده سومین چای پرمصرف قرار دارد. این گونه، تنها نمونه ای است که در چین پیدا نمی شود اما با این حال در این کشور نیز از طرفداران زیادی برخوردار است. خواص رویبوس از مهم ترین عوامل افزایش محبوبیت این چای محسوب می شود.

خواص رویبوس

کاهش فشار خون

درست مانند دیگر گونه های چای، خواص رویبوس نیز در کاهش استرس و تنش ها نقش دارد. علاوه بر این، تحقیقات اخیر نشان می دهد که این موضوع می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. فشار خون بالا یکی از خطرناک ترین بیماری های قلبی است که سالانه جان هزاران نفر را می گیرد. از آنجا که این بیماری هیچگونه علائمی ندارد، بدان قاتل خاموش می گویند. چای رویبوس به عنوان یک برونکودیلاتور عمل می کند و از همین رو مصرفش برای بیمارانی که فشار خون بالا دارند توصیه می شود. نوشیدن روزانه یک لیوان چای قرمز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و آترواسکلروز را کاهش می دهد.

تقویت سلامت استخوان ها

از دیگر خواص رویبوس می توان به تقویت سلامت استخوان ها اشاره کرد. کارشناسان دریافنه اند که این چای سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، منگنز و فلوراید است. این موضوع می تواند به حفظ ساختار استخوان های سالم و دندانهای قوی کمک می کند. با افزایش قابلیت زیستی مواد معدنی در بدنتان، شما قادر هستند شانس ابتلا شرایطی نظیر آرتریت، پوکی استخوان و درد مزمن مفاصل را کاهش دهید. تحقیقات نشان می دهد منگنز به تولید آنزیم هایی برای ساخت استخوان های جدید و ترمیم صدمات کمک می کند. فلوراید بیشتر مربوط به سلامت دندان است، به همین دلیل ترکیبات فلوراید اغلب در بسیاری از دهانشویه ها و خمیر دندان ها یافت می شود.

تقویت سلامت قلب

کورستین یکی از شاخص ترین آنتی اکسیدان هایی است که در چای قرمز وجود داشته و برای جلوگیری از انواع مختلف بیماری قلبی مفید می باشد. تحقیقات نشان می دهد که این ماده خاصیت ضد التهابی دارد، بنابراین می تواند فشار خون را کاهش داده و جلوی آسیب های رادیکال های آزاد را بگیرید. مصرف این چای همچنین کلسترول خوب HDL را زیاد کرده و سطح کلسترول بد LDL راه کاهش می دهد. این کار از تصلب شراین جلوگیری می کند. این موضوع به صورت معنی داری باعث کاهش خطر ابتلا به مشکلاتی مانند آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته مغزی می شود.

خواص رویبوس و درمان کولیک

برای قرن ها از این ویژگی چای قرمز به منظور درمان بیماری کولیک و درد معده در کودکان استفاده می شده است. برای اینکه این چای طعم بهتری پیدا کند، می توانید بدان کمی شیر شیرین اضافه کنید. بسیاری از زنان آفریقای جنوبی ادعا کردند که این گیاه برای نوزادانی که دارای کولیک هستند بسیار آرامش بخش است. تحقیقات نشان می دهد که ویژگی های ضد التهابی این گیاه در درمان کولیک نقش دارد.

خواص رویبوس

کنترل دیابت

آنتی اکسیدانی در این گیاه به اسم آسپالپتیین وجود دارد که می تواند تاثیر شگرفی بر روی سلامت بدن داشته باشد. این آنتی اکسیدان می تواند به به تعادل قند خون، بهبود مقاومت به انسولین، جذب گلوکز توسط ماهیچه ها و ترشح انسولین از پانکراس کمک کند. این موضوع یک سپر دفاعی عالی در برابر دیابت نوع دوم ایجاد می کند که خبر بسیار خوبی است چرا که امروزه دیابت یکی از شایع ترین مشکلات متابولسیمی محسوب می شود. اگر شما به دیابت دچار هستید، بهتر است روزی دو وعده از این چای استفاده کنید.

سلامت پوست

در این گیاه مقادیر قابل توجه ای هیدروکسی اسید آلفا و روی وجود دارد که برای سلامت پوست بسیار مفید است. استفاده از عصاره این گیاه برای درمان آکنه، جوش، آفتاب سوختگی یا بیماری های مربوط به پوست بسیار رایج است. اسید آلفا هیدروکسیک می تواند علائم چین و چروک و دیگر علائم پیری زودرس را کاهش دهد، اما به ندرت در محصولات طبیعی مشاهده می شود. یکی از معدود موادی که شما می توانید این اسید را در آن مشاهده کنید، رویبوس است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو