پیمان معادی از تولد در آمریکا تا بازی در هالیوود + بیوگرافی و عکس شخصی

پیمان معادی از تولد در آمریکا تا بازی در هالیوود + بیوگرافی و عکس شخصی


منبع: نمکستان

361

1398/8/21

02:02


عکس پیمان معادی و همسرش + بیوگرافی پیمان معادی و فرزندش

پیمان معادی ، عکس پیمان معادی و همسرش ، بیوگرافی پیمان معادی ، dlhk luhnd

نمکستان : پیمان معادی فیلم نامه نویس، کارگردان و بازیگر ایرانی – آمریکایی می باشد. وی در ۹ تیرماه ۱۳۴۲ در نیویورک آمریکا متولد شد و اکنون ۵۵ سال سن دارد. رشته تحصیلی این بازیگر مهندسی متالوژی بوده و در دانشگاه کرج فارغ التحصیل شده است. پیمان معادی در یک خانواده ی ایرانی متولد شد و در سن ۵ سالگی به ایران آمد. این بازیگر در حال حاضر متاهل بوده و نام همسر آن فرانک قوانلو است.

وی علاوه بر فعالیت در عرصه هنر و بازیگری صاحب یک گالری ساعت در تهران می باشد . پیمان معادی پس از ایفای نقش در فیلم سینمایی درباره الی به شهرت رسید و در میان مردم شناخته شد. این فیلم در سال ۱۳۸۷ به کارگردانی اصغر فرهادی اکران شد. وی شخصیتی بسیار نکته سنج داشته و قدرت تجزیه و تحلیلس در بین همکاران زبانزد است.

پیمان معادی

خانواده پیمان معادی :

پیمان معادی فیلم نامه نویس، کارگردان و بازیگر کشورمان فرزند یک زوج ایرانی است. پدر و مادر وی در زمان تولد پیمان در نیویورک آمریکا سکونت می کردند و پس از گذشت ۵ سال مجدد به ایران بازگشتند.  پدر پیمان معادی فوت شده و مادرش در قید حیات است. پیمان معادی خواهری به نام پریسا دارد.

پیمان معادی و مادرش

همسر پیمان معادی و فرزندانش :

پیمان معادی بازیگر مشهور ایرانی سالهای پیش ازدواج کرده و متاهل است. وی زندگی مشترک خود را با خانمی به نام فرانک قوانلو آغاز کرد و اکنون صاحب دو فرزند دختر و پسر به نام های باران و رایان می باشد. پیمان معادی به همراه همسر و دو فرزندش در لس آنجلس و ایران زندگی می کنند.

پیمان معادی و فرزندش

سابقه فعالیت پیمان معادی :

پیمان معادی فیلم نامه نویس،کارگردان و بازیگر برجسته و موفق ایرانی ابتدا فعالیت خود را با نوشتن فیلم نامه آغاز کرد. وی برای اولین بار در سال ۱۳۷۹ فیلنامه فیلم آواز قو را نوشت و اولین تجربه ی نویسندگی را کسب نمود. این بازیگر با ایفای نقش در فیلم های سینمایی “درباره الی” و ” جدایی نادر از سیمین ” به کارگردانی آقای اصغر فرهادی در میان مردم دیده شد و از سال ۸۹ به عنوان یکی از بازیگران توانای سینما شناخته شد.

پیمان معادی علاوه بر نویسندگی و بازیگری فیلمی کوتاه به نام ماتیک، فیلم سینمایی برف روی کاج ها و بمب یک عاشقانه را در سال های ۹۰،۸۵ و ۹۶ کارگردانی کرده  است. وی علاوه بر فعالیت در کشور ایران، در فیلم های تلویزیونی و سینمایی خارج از کشور نیز بازی می کند. پیمان معادی در فیلم سینمایی کمپ ایکس ری به عنوان بازیگر نقش اول و کریستن استوارت به عنوان نقش مکملش در این فیلم بازی کرده اند همچنین سریالی به نام ” آن شب “به کارگردانی استیون زایلیان از شبکه ی اچ پی او در سال ۲۰۱۶ پخش شد که پیمادی معادی در این سریال نقش سلیم خان را بازی کرده و هم بازی جان تورتورو و مایکل کی ویلیامز بوده است.

وی در فیلم آخرین شوالیه ها همبازی مورگان فریمن و کلایو اوون بود. پیمان معادی در تئاتر های خشکسالی و دروغ به کارگردانی محمد یعقوبی و در انتظار گودو به کارگردانی همایون غنی زاده حضور درخشان داشت.

عکس پیمان معادی

افتخارات پیمان معادی :

  • فیلم سینمایی برف روی کاج ها به کارگردانی پیمان معادی در سی امین جشنواره فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.
  • پیمان معادی با ایفای نقش در فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین خرس نقره بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را دریافت نمود. این فیلم برنده اسکار و گلدن گلوب ۲۰۱۲ شد.
  • نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک برای بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای نقش آفرینی در فیلم «ابد و یک روز»
  • دریافت تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در هجدهمین جشن سینما برای نقش آفرینی در فیلم «ابد و یک روز»
  • دریافت لوح سپاس و تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در  دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای نقش آفرینی در «ابد و یک روز»
  • دریافت سیمرغ بلورین جایزهٔ طلایی برای کارگردانی فیلم بمب، یک عاشقانه
  • دریافت جایزه صدا و وجدان حقیقت از مرکز عمومی امور مسلمانان هالیوود برای ایفای نقش در فیلم کمپ ایکس ری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو