بیوگرافی سوگل خلیق ؛ زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حقایق زندگی او

بیوگرافی سوگل خلیق ؛ زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حقایق زندگی او


منبع: پلازا

5

1402/7/6

11:22


بیوگرافی سوگل خلیق ؛ زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حقایق زندگی او

سوگل خلیق یکی از بازیگران زن محبوب سینما و تئاتر ایرانی است. در ادامه با بیوگرافی سوگل خلیق همراه ما بمانید.

سوگل خلیق، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، در تاریخ 16 آبان سال 1379 در تهران به دنیا آمد. او لیسانس رشته کارگردانی تئاتر را از دانشگاه تهران دریافت کرده است.

سوگل خلیق، بازیگری است که در تئاتر، سینما و تلویزیون ایران فعالیت می‌کند. او دوره‌های بازیگری را در کلاس‌های امین تارخ و تهمینه میلانی گذرانده است. سوگل خلیق از جمله بازیگرانی است که در اولین بازی خود، با هنرمندان بزرگی مانند پرویز پرستویی و مهرانه مهین ترابی همکاری کرده است. در ادامه می‌توانید بیوگرافی سوگول خلیق را بخوانید و عکس‌های او را ببینید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی سوگل خلیق

در ادامه توجه شما را به اطلاعات شخصی سوگل خلیق جلب می‌کنیم که می‌توان به یکی از سوالات مهم در ذهن شما مثل سوگل خلیق چند سال دارد، پاسخ داده شود.

  • نام: سوگل خلیق
  • تاریخ تولد سوگل خلیق: 16 آبان سال 1379
  • محل تولد سوگل خلیق: نهران
  • سن سوگل خلیق: 35 سال
  • وضعیت تاهل سوگل خلیق: مجرد
  • صفحه اینستاگرام سوگل خلیق: sogolkhaligh

زندگی نامه سوگل خلیق

 

زندگی نامه سوگل خلیق

در مورد زندگی خصوصی سوگل خلیق باید بدانید که وی تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است. در مصاحبه‌ها اعلام کرده که تمام انرژی‌اش را به کارگردانی و بازیگری اختصاص داده و ازدواج را در دستور کار خود نمی‌داند. با این تفاسیر کسانی که به دنبال عکس همسر سوگل خلیق بودند باید منصرف شوند.

زندگی شغلی سوگل خلیق

زندگی شغلی سوگل خلیق

وی پس از اخذ مدرک تحصیلی، در کلاس‌های بازیگری تهمینه میلانی و امین تارخ شرکت کرد و این کلاس‌ها به او کمک کردند تا در این صنعت پیشرفت کند. او ابتدا در تئاتر فعالیت کرد و سپس وارد عرصه سینما و تلویزیون شد.

سوگل خلیق تجربه‌های متعددی در حوزه‌ی تئاتر و علاقه زیادی به نویسندگی نیز دارد. در دوران دانشجویی، در چند نمایشنامه نقش‌های مختلفی را بازی کرده است. او در سال ۱۳۸۷، در سن ۲۰ سالگی و هنگام تحصیل در دانشگاه، با عضویت در گروه تئاتری رادیکال ۱۴، به صورت حرفه‌ای حوزه تئاتر را آغاز کرد. سپس در سال ۱۳۹۳، در سن ۲۶ سالگی و پس از پنج سال فعالیت در تئاتر، با فیلم “دو” به کارگردانی و نویسندگی گلستانی، تهیه‌کنندگی و بازیگری پرویز پرستویی، وارد عرصه سینما شد.

سوگل خلیق اولین تجربه تلویزیونی خود را در فیلم “پرواز در ارتفاع صفر” به کارگردانی عبدالحسین برزیده داشت. این فیلم در سال 1395 تولید شد و سوگل خلیق نقش یکی از اعضای تیم پرواز را بازی کرد. سپس در سال 1396، سوگل خلیق در فیلم “راز آلود” به کارگردانی علیرضا مهدویان و با بازیگرانی همچون پیمان معادی و لیلا حاتمی حضور داشت. این فیلم داستان یک زن را روایت می‌کند که درگیر مشکلات روحی و روانی است و تلاش می‌کند تا رازهای زندگی‌اش را بفهمد.

سوگل خلیق در سال 1398 در فیلم “همسفر” به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده بازی کرد. این فیلم داستان زندگی زنی است که برای پیدا کردن خواهرش که در یک مسابقه ناپدید شده است، تلاش می‌کند. در این فیلم، سوگل خلیق به همراه بازیگرانی همچون محمدرضا گلزار و بابک حمیدیان حضور داشت.

اما شهرت و شناخت او در سال ۱۳۹۸ با سریال “دلدار” بود و همچنین با مجموعه “نجوا” تجربه موفقی را کسب کرد. سوگل خلیق تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های دیگری نیز بازی کرده است و هنوز فعالیت هنری خود را در حوزه سینما و تلویزیون ادامه می‌دهد.

فیلم های سوگل خلیق

در این بخش گزیده‌ای از فیلم های سوگل خلیق را برای شما لیست کرده‌ایم:

عنوانسال
شب طلایی۱۴۰۰
آخرین تولد۱۴۰۰
مردن در آب مطهر۱۳۹۸
ماهور۱۳۹۶
خماری۱۳۹۴
در سکوت۱۳۹۳
دو۱۳۹۳

سریال های سوگل خلیق

عنوانسالکارگردان
دل دار۱۳۹٨جمشید محمودی و نوید محمودی
نجوا۱۳۹۷ابراهیم شیبانی
محکومین۱۳۹۶سیدجمال سیدحاتمی
پرواز در ارتفاع صفر۱۳۹۶عبدالحسن برزیده
هم گناه١٣٩٨مصطفی کیایی
سیاوش١٣٩٩سروش محمدزاده
قبله عالم۱۴۰۰حامد محمدی
نابودی۱۴۰۱-۱۴۰۲حسن امیری
تیراندازی۱۴۰۲محمدامین کریم پور

تئاترهای سوگل خلیق

در این بخش گزیده‌ای از تئاتر های سوگل خلیق را برای شما لیست کرده‌ایم:

عنوانسالکارگردان
پدر۱۴۰۱آروند دشت آرای
خروس لاری۱۳۹۷امید سهرابی
اهالی هوا۱۳۹۶دیانا فتحی
عاقبت عشاق سینه‌چاک۱۳۹۶بهرام تشکر
و خداوند «هایم» را فراموش کرده‌است۱۳۹۵هامون سیدی
روزهای بی باران۱۳۹۵امین بهروزی
او شمال من جنوب من شرق و غرب من بود۱۳۹۴محمد ولیزادگان
قصه ظهر جمعه۱۳۹۲محمد مساوات
عکس اتفاق عزیز۱۳۹۱محمد مساوات
بازیخانه قیاس‌الدین‌مع‌الفارق۱۳۹۱محمد مساوات
این روبان سیاه۱۳۹۰محمد مساوات
نمایشنامه خانی “کرگدن”۱۳۹۹علیرضا آرا

جوایز و افتخارات سوگل خلیق

جوایز و افتخارات سوگل خلیق

سوگول خلیق با توجه به پتانسیل بالا و استعداد بی‌نظیری که در دنیای بازیگری از خودش نشان داده است، تا به حال موفق به دریافت هیچ‌گونه جایزه‌ای به جز افتخار محبوب بودن بین مردم نشده است.

حواشی سوگل خلیق

حواشی سوگل خلیق

این بازیگر محبوب در سریال “همگناه” در سال ۹۸، در نقش ترنس، جلوی دوربین رفت و انتخاب این نقش را به دلیل چالش برانگیز بودن آن بسیار جذاب می‌داند. وی درمورد این نقش می‌گوید، واقعیت این است که علاوه بر جذابیت، این نقش‌ها بسیار ترسناک هستند، زیرا این شخصیت‌ها بسیار نزدیک به زندگی ما و دارای دنیای پیچیده‌ای هستند. اما همین فیلم باعث شد تا برای او شایعاتی مبنی بر ترنس بودنش درست شود. اما در مصاحبه‌ای، همه‌ی این شایعات را کذب دانسته و آن‌ها را بازی‌های رسانه‌ای خوانده است.

حقایق پنهان سوگل خلیق

حقایق پنهان سوگل خلیق

سوگول خلیق در هر شرایطی تئاتر را به عنوان اولویت خود در نظر می‌گیرد، اگرچه از نظر مالی تئاتر نمی‌تواند منبع درآمد اصلی او باشد، اما بر اساس علاقه، همیشه تئاتر در اولویت او قرار داشته است. سوگل خلیق اعتراف می‌کند که فراغت زیادی برایش وجود ندارد، اما سعی می‌کند وقت خود را با مادرش سپری کند و تنها یک برادر بزرگتر از خود دارد که دو سال از او بزرگتر است.

یکی از رازهایی که درباره سوگول خلیق باید بدانید این است که در اولین روز تصویربرداری سریال “دلدار” در سال ۹۷، پدرش درگذشت. او پس از سه روز مرخصی، به سرکار رفت و نقش خود را بازی کرد که برایش بسیار سخت بود. خانم خلیق در دی ماه ۹۹، دو سال پس از درگذشت پدر، مادر مهربانش را نیز از دست داد.

آلبوم عکس های سوگول خلیق

 

کلام آخر

در این مقاله با بیوگرافی سوگل خلیق همراه شما بودیم و همچنین از حواشی و حقایق پنهان او نیز سخن گفتیم. نظر شما درباره این بازیگر زن محبوب ایرانی چیست؟ کدام فیلم یا سریال او را تماشا کرده‌اید و به آن علاقه داشتید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو