طرز تهیه خوراک بامیه

طرز تهیه خوراک بامیه


منبع: آرگا

136

1398/8/29

16:07


خوراک بامیه یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی می باشد که امروزه کدبانوهای عزیز آن را در برنامه غذایی خود جایی داده اند در ادامه با طرز تهیه خوراک بامیه همراه ما باشید.

در این بخش از دستورات غذایی قصد داریم تا شما را با طرز تهیه خوراک بامیه آشنا سازیم، بامیه یکی از خوراک های خوشمزه مناطق جنوب می باشد که توانسته طرفداران زیادی را به سمت این غذای خوشمزه و مقوی جذب کند. کدبانوهای عزیز و با سلیقه می توانند بامیه را در انواع غذاهای متنوع خود بکار ببرند و غذایی لذیذ و دل چسب برای اعضای خانواده خود تهیه کنند. بامیه سرشار از فواید و خاصیت های گوناگونی می باشد از جمله این خاصیت ها تقویت کننده مغز، سلامتی قلب، رهایی از داشتن کلسترول، جلوگیری از یبوست، مبارزه با افسردگی، کاهش گلو درد، درمان عفونت ریه و التیام زخم گوارشی و … می باشد.

طرز تهیه خوراک بامیه

طرز تهیه خوراک بامیه با دستوری آسان

بامیه یکی از خوراک های خوشمزه فصل تابستان به حساب می آید که کدبانوهای عزیز می توانند آن را برای تنوع در برنامه غذایی خود جایی دهند، همانگونه که بامیه غذایی لذیذ و دلچسب محسوب می شود دارای سرشار از ویتامین و خاصیت های فراوانی را هم شامل آن می باشد. حتی شما می توانید خوراک بامیه را همراه با گوشت چرخ کرده، قارچ یا بادمجان تهیه نمایید این گیاه مغذی یکی از خوراک و غذاهای مورد علاقه مردم خونگرم جنوب می باشد که می توانید آن را در تهیه انواع خورشت و خوراک بامیه مورد استفاده قرار دهید.

دستور پخت خوراک بامیه

بامیه جز سبزیجات و سرشار از ویتامین a و b و c  و پتاسیم فراوانی است که فشار خون را کنترل کرده همچنین پتاسیم موجود در بامیه برای استواری و تحکیم عملکرد قلب ضروری است و ماهیچه های داخل آن را نرم می کند.

مواد اولیه برای طرز تهیه خوراک بامیه

  • قارچ: ۱ بسته
  • فلفل سبز تند: ۳ عدد
  •  بامیه: ۴۰۰ گرم
  • پیاز خرد شده: ۱ عدد
  • گوجه فرنگی: ۳ عدد
  • لیمو ترش: ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • ادویه کاری: ۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت خوراک بامیه:

برای طرز تهیه خوراک بامیه ابتدا تابه ای را انتخاب کنید و روی حرارت گذاشته و کمی روغن داخل تابه بیفزاید آنگاه بامیه، نمک و ادویه کاری را باهم سرخ کنید سپس داخل موادتان نصف لیوان آب بریزید تا روغن کمتری استفاده شود بعد تابه ی دیگری بردارید کمی روغن در آن ریخته و روی حرارت بگذارید .

مراحل تهیه خوراک بامیه

سپس پیازهای خرد شده را در روغن اضافه کنید و تفت دهید آنگاه رب گوجه را درون تابه ریخته و به خوبی تفت دهید سپس قارچ خردکرده، فلفل سبز تندخرد شده، گوجه فرنگی رنده شده و بامیه سرخ شده همه را با هم اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید در پایان یک لیوان آب و آب لیمو ترش به موادتان اضافه کنید و درب تابه را بگذارید.

طرز تهیه خوراک بامیه با روشی ساده

 زیر شعله را هم کم کنید و اجازه دهید تا به مدت زمان ۳۵ دقیقه به خوبی پخت و جا بیفتد. هنگام آماده شدن می توانید آن را در ظرفی ریخته و تزئین کنید و در کنار خانواده سرو نمایید.

روش درست کردن خوراک بامیه

خواص مصرف بامیه:

  • مصرف بامیه باعث می شود تا آسم را کنترل کند
  • مصرف بامیه باعث می شود تا از سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.
  • مصرف بامیه از بیماری های کلیوی جلوگیری می کند.
  • مرطوب کننده پوست سر، نرم کننده مو، مبارزه با شوره سر، پوستی سالم و جوان تر

از همراهی و توجه شما در طرز تهیه خوراک بامیه سپاس گذاریم. در صورت تمایل به مشاهده طرز تهیه انواع خوراک کلیک کنید، و لحظه ای سرشار از خوبی و خوشی در کنار خانواده تان سپری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو