10 حرف ممنوع که نباید به کسی بگویید!

10 حرف ممنوع که نباید به کسی بگویید!


منبع: پارس ناز

169

1398/9/24

12:00


10 حرف ممنوع که نباید به کسی بگویید!

10 حرف ممنوع که نباید به کسی بگویید

صحبت کردن قوی ترین توانایی ما انسان ها برای ارتباط برقرار کردن با دیگران می باشد. چگونه حرف زدن آداب خودش را دارد و نمی توان هر جایی از هر جمله و حرفی استفاده کرد زیرا که در بعضی موارد حرف هایی ساده و بی منظور می توانند توهین تلقی شوند و چهره ما را در نظر فرد یا افرادی بد نشان دهند. در ادامه این مطلب به مرور 10 حرف ممنوع که نباید به کسی بگوییم می پردازیم. با پارس ناز همراه باشید.

 

1 ببین این چیزایی که میگی زیاد مهم نیستن! خودتو اذیت نکن!

10 حرف ممنوع که نباید به کسی بگویید!

هر کسی طرز تفکر و سبک زندگی خاص خودش را دارد، گاهی اوقات چیزهایی که برای ما مهم نیستند برای دیگری اهمیت زیادی دارند. نمی توانیم با طرز تفکر خودمان کسی را قضاوت را راهنمایی کنیم. وقتی جمله: اهمیتی ندارد، منم همین طور هستم و کنار می آیم و… به زبان می آوردید طرف صحبت تان این برداشت را می کند: (من نه حوصله دارم نه وقت، برام مهم نیست، برو با فرد دیگری صحبت کن).

 


 

2 تو نمی تونی این کارو انجام بدی! از پسش بر نمیای!

10 حرف ممنوع که نباید به کسی بگویید!

این جمله یعنی تعیین تکلیف کردن! شاید شما منظوری نداشته باشید و از سر دلسوزی این حرف را بزنید اما در طرف مقابل این برداشت صورت می گیرد: تو ضعیف هستی و توان انجام این کار را نداری، تلاش کردن تو بیهوده است. اگر کسی درمورد انجام وظیفه ای با شما صحبت می کند و واقعا توان انجام آن را ندارد به جای گفتن این حرف بگویید: وقت، توانایی و شخصیت تو بالاتر از انجام این کارهاست.

 


 

3 تو اشتباه می کنی

وقتی این جمله را برای کنترل کسی به کار می برید، او برداشت می کند: تو هنوز بالغ نشدی! هنوز نادان هستی و نمی دانی چه چیزی درست است! به جای گفتن این جمله بگویید: می توانی طور دیگری برخورد کنی، ارزش تو بیشتر از درگیر شدن در این چنین قضایایی است، با مثال زدن ویژگی ها و صفات برتر طرف مقابل تان این جملات را کامل کنید.

 


 

4 این که آسونه! همه بلدن!

10 حرف ممنوع که نباید به کسی بگویید!

شاید همه آدم ها غذا خوردن و تولید مثل را بلد باشند اما همه قرار نیست دانای اعظم باشند و همه چیز را بدانند. گاهی ما فکر می کنیم اگر توان انجام کاری را داریم، همه باید داشته باشند! وقتی این جمله را کسی بگویید او برداشت می کند: این کاری پیش پا افتاده است و اگر تو بلد نیستی حتما سطح هوش پایینی داری! حتی اگر کسی واقعا ضعفی دارد، هیچ گاه در مقابل خودش آن را به زبان نیاورید.

 


 

5 قبلا هم توضیح دادم!

10 حرف ممنوع که نباید به کسی بگویید!

این حرف یعنی: (گوش تو به من بدهکار نیست، از تکرار حرف ها در مقابل تو خسته شدم). اگر کسی سوالی را دوبار از ما می پرسد یا حتی سه بار، او احمق نیست! شاید توضیح دادن ما مشکلی دارد که او نتوانسته درک کند. اگر کسی سوالی را دوبار از شما می پرسد، بار دوم شیوه دیگری برای توضیح تان را به کار بگیرید. به طرف مقابل تان گوشزد نکنید، مگر اینکه حین توضیح دادن شما حواسش جای دیگری باشد.

 


 

6 خوش اومدی! موفق بشی!

10 حرف ممنوع که نباید به کسی بگویید!

این حرف اگر با لحن کنایه آمیز و پوزخند گفته شود یعنی: تو نه توانایی انجام آن را داری و نه برای من اهمیتی دارد که چه کاری می کنی! اگر برای کسی واقعا آرزوی موفقیت دارید با نگاه تحسین آمیز، لحن آرام و به کار بردن کلماتی مثل: انشاالله، امیدوارم، و از پیشرفت تو خوشحال می شوم، با او صحبت کنید.

 


 

7 بهت گفته بودم! گوش نکردی!

10 حرف ممنوع که نباید به کسی بگویید!

یادتان باشد که هرگز این حرف را به زبان نیاورید! اگر کسی کاری کرده که از انجام آن پشیمان است و به شما پناه آورده یا فرصتی به او بدهید و یاری اش کنید یا اینکه رک و پوست کنده بگویید که واقعا کاری از دست تان بر نمی آید! جمله بهت گفته بودم و می خواستی گوش کنی! مثل شلیک به یک جسد بی جان است که فایده ای ندارد. این جمله فقط طرف مقابل تان را خورد و شرمنده می کند.

 


 

8 هر جور خودت صلاح می دونی!

10 حرف ممنوع که نباید به کسی بگویید!

این جمله یعنی تو به من پناه آوردی و برای من هیچ اهمیتی ندارد، دوست ندارم فکرم را درگیر مسائل تو کنم! به جای گفتن این حرف، بگویید: من درک می کنم که در چه موضعی قرار داری اما نمی توانم دخالتی انجام دهم. بعد یک نظر پیشنهادی به او بدهید! در این صورت کسی از جانب شما آزرده خاطر نمی شود. اگر واقعا دلتان نمی خواهد صحبت کنید، اصلا صحبتی را شروع نکنید و جایی نباشید که کسی به زور با شما درد دل کند.

 


 

9 حداقل من فلان کارو انجام ندادم!

10 حرف ممنوع که نباید به کسی بگویید!

اگر کاری اشتباهی انجام داده اید شهامت و جرات داشته باشید و اشتباه خود را قبول کنید! اگر نخواستید حرف بزنید، سکوت کنید! خیلی از ما وقتی دچار اشتباهی می شویم حاضر به قبول آن نیستیم، سعی می کنیم کارهایی که طرف مقابل مان انجام داده را تبدیل به گلوله کنیم و به سمت او شلیک کنیم تا خودمان در امان بمانیم و از دست سرزنش ها خلاص شویم.

 


 

10 لیاقتت بیشتر از این حرفاست…

10 حرف ممنوع که نباید به کسی بگویید!

وقتی شما این جمله را به کسی می گویید در نظر خودتان از او تعریف کرده اید اما دیگری برداشت می کند: تو بد سلیقه ای و قدرت انتخاب درست حسابی نداری، یک جای کار تو می لنگد! می توانید به جای گفتن این حرف، از ویژگی هایی که در نظر شما دارد صحبت کنید و بگویید: به نظر من از الان به بعد به خودت بیشتر مسلط باش، اشتباه از تو نبوده پس خودت رو سرزنش نکن.

 


 

11 گذشته ها دیگه گذشته…

10 حرف ممنوع که نباید به کسی بگویید!

اگر گذشته ای نبود زمان حال هم وجود نداشت! ما تا آخر عمر با گذشته مان ارتباط داریم! این جمله گذشته ها گذشته فقط به درد دیالوگ فیلم های انگیزشی و احساسی می خورد! اگر کسی به شما پناه آورده و صحبت می کند و از گذشته ها دلگیر است، فکر کنید و ببینید چه چیزی او را آزار می دهد و چطور می توان مشکل او را حل کرد. اگر خوب به حرف های او گوش کنید به سادگی می فهمید چه مانعی باید برداشته شود.

 

اختصاصی از بخش رازهای موفقیت مجله پارس ناز

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو