بررسی تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی A71

بررسی تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی A71


منبع: فوت و فن

240

1398/10/30

00:58


بررسی تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی A71

ترکیبی دوست‌داشتنی از نمایشگر بزرگ، ۵ دوربین و باتری غول‌آسا

اسمارت‌فون گلکسی آ۷۱ با نمایشگر عظیم ۶.۷ اینچی، دو دوربین پشتی و باتری فوق‌العاده ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که قرار است پس از CES2020 با قیمتی کاملا رقابتی روانه بازار شود. ترکیبی که به راحتی می‌تواند فرمول برنده بازار فعلی تلفن‌های هوشمند باشد. سامسونگ با شروع دهه جدید عمر محصولات گلکسی خود، با معرفی مدل‌های سری A و همراهی نسخه‌هی Lite برخی پرچمداران پرقدرت خود، به راستی بازار تلفن‌های هوشمند میان رده را قبضه کرده و برای هر سلیقه‌ای محصولی در آستین دارد. در این میان محصول جدید Galaxy A71 به لطف مشخصات فنی قدرتمند خود، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های این بازار است.

در این محصول سامسونگ تصمیم گرفته به جای استفاده از مواد لوکس و گرانقیمتی که به این محصول میان‌رده ظاهری همچون پرچمداران گرانقیمت می‌بخشد، به دنبال تامین حداکثری نیاز کاربران به سخت‌افزار قدرتمند باشد. پیروی از همین فرمول جذاب باعث شده تا رقبایی مانند هواوی و شیائومی پیش از این در بازار میان رده عرض اندام کنند. اما اکنون با نیم‌نگاهی به گلکسی A71 و مقایسه آن با محصولات پیشین سامسونگ، مطمئنا به برچسب قیمت روی آن شک خواهید کرد.

نمایشگر و طراحی

یکی دیگر از نقاط چرخش هوشمندانه سامسونگ در تولید عضو جدید خانواده سری A، استفاده از نمایشگرهای بزرگ است، زیرا سامسونگ دریافته این یکی از خواسته‌های اصلی مشتریان است. به همین دلیل روی گلکسی آ۷۱ از یک پنل ۶.۷ اینچی  Super AMOLED Plus با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی (Full HD+) با بهره‌گری از تکنولوژی و طراحی ویژه Infinity-O سامسونگ استفاده کرده است. یعنی اینکه دوربین جلو در سوراخ کوچکی در بالای صفحه جای گرفته و حاشیه‌ها به حداقل رسیده‌اند. ضمن اینکه همانند محصولات گرانقیمت سامسونگ، حسگر اثرانگشت به زیر نمایشگر منتقل شده، که در محصولات میان‌رده چندان مرسوم نیست.

با این اوصاف شکی نیست که سامسونگ با این محصول، بیش از همه نسل TikTok را هدف قرار داده که ساعات فراوانی از روز را به گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا‌های ویدیویی با کیفیت می‌گذارنند.

پس از موفقیت چشم‌گیر خانواده A با A40 در ۲۰۱۹ و رسیدن به صدر جدول فروش انگلیس و اروپا، سامسونگ قصد دارد بار دیگر با Galaxy S71 این تجربه را در سال ۲۰۲۰ هم تکرار کند و با همراهی Galaxy S10 Lite و Galaxy Note 10 Lite بخش عمده بازار میان‌رده را تصاحب کند.

البته بزرگی نمایشگر نباید شما را بابت قرار گرفتن در دست و راحتی استفاده چندان نگران کند. این محصول علی‌رغم اندازه خیلی بزرگش، سبک و نازک طراحی شده است. گلکسی A71 با وزن ۱۷۹ گرمی، ابعادی برابر با ۱۶۳.۶ در ۷۶ در ۷.۷ میلیمتر دارد. اگرچه در صورتی که دنبال یک اسمارت‌فون خوش‌قیافه امروزی می‌گردید، بهتر است دور این مدل را خط کشیده و به دنبال هزینه کرد بیشتری باشید؛ زیرا سامسونگ بدون هیچ شرم و نگرانی برای جبران هزینه سخت‌افزار قدرتمند A71، آن را با بدنه‌ای پلاستیکی و ارزان، اما قرص و محکم طراحی کرده است.

برخلاف بسیاری اسمارت‌فونهای امروزی، سامسونگ همچنان جک هدفون را حفظ کرده و در بخش پایینی موبایل آن را کنار پورت شارت USB-C قرار داده است. بخش پشتی آ۷۱ هم با الگوی Prism پوشانده شده که سبک مورد علاقه این روزهای سامسونگ است. دکمه‌های  پاور و کنترل صدای در سمت راست این موبایل هوشمند قرار دارند. این محصول در رنگ‌های سیاه، نقره‌ای، آبی و صورتی روانه بازار خواهد شد.

بخش پشتی همچنین مامن مجموعه‌ای از دوربین‌های بازطراحی‌شده‌ای است که با ظاهر آینه‌ای خود، طراحی دوربین‌های Galaxy S11 را به خاطر می‌آورد. در اینجا ۴ دوربین در کنار هم قرار گرفته‌اند که به خوبی از پس انواع عکاسی بر میآیند.

دوربین

سنسور اصلی این مجموعه دوربین، ۶۴ مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.8 است که با یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2 فوق‌عریض (با زاویه ۱۲۳ درجه‌ای) و تعدادی سنسور گوناگون همراه شده که پیش از این در موبایل‌های سامسونگ ندیده‌ایم. یک سنسور ۵ مگاپیکسلی هم مختص عکاسی ماکرو، برای ثبت بهترین نتایج هنگام تصویربرداری بسیار نزدیک است. چهارمی هم یک سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی است که وظیفه ایجاد افکت بوکه در حالت عکاسی پرتره را بر عهده دارد. البته همه چیز عکاسی از دیگران ومحیط نیست و گلکسی آ۷۱ با یک دوربین ۳۲ پکیسلی درون حفره جلوی نمایشگر، ثبت بهترین تصاویر سلفی شما را هم تضمین می‌کند. کیفیت فیلمبرداری دوربین اصلی این اسمارت فون ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و ۱۰۸۰p با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه است.

کارآیی و باتری

با نقوذ به زیر جلد این اسمارت‌فون میان‌رده، مشخصات فنی بسیار جذابتری را شاهد هستیم. پردازنده مرکزی Samsung Galaxy A71 یک اسنپ‌دراگون ۷۳۰ هشت هسته‌ای است که از قدرتی فراتر از انتظار یک محصول میان‌رده را فراهم می آورد که با رم ۶ یا ۸ مگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی همراه شده و با استفاده از microSD قابل افزایش نیز هست. در کنار همه اینها یک باتری غول‌آسای ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی در آنجا جا خوش کرده که با شارژر ۲۵ واتی همراه موبایل به سرعت شارژ شده و ساعات فراوانی شما را همراهی می‌کند. شاید جالب باشد بدانید که A71 حتی سریع‌تر از بسیاری مدل‌های S10 وقبل‌تر شارژ می‌شود.

سیستم‌عامل این محصول اندروید ۱۰ است که با رابط‌کاربری ویژه سامسونگ پوشانده شده و امکاناتی فراتر از اندروید خام را در اختیارتان خواهد گذارد.

البته سامسونگ در این میان، برای رسیدن به قیمتی جذاب در کنار چنین سخت‌افزار قدرتمندی، برخی قابلیت‌ها همچون شارژ بیسیم، رده بندی ضد آب IP و پشتیبانی از محتوای HDR را قربانی کرده است. که البته با توجه به بازار هدف این محصول، به نظر نمی‌رسد که این چشم‌پوشی‌ها تاثیر بدی در عرصه رقابت داشته باشند.

این محصول جذاب قرار است از ماه آینده میلادی روانه بازار شود و احتمال می‌رود زمان دقیق آن همزمان با عرضه S11 در ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) یا قبل از آن باشد. گلکسی A71 تقریبا ۵۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده که با توجه به مشخصاتش، رقیبی سرسخت برای دیگر شرکای بازار اسمارت‌فون‌های میان‌رده خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو