راهنمای سفر به باکو و نکاتی که باید در سفر به آذربایجان بدانید

راهنمای سفر به باکو و نکاتی که باید در سفر به آذربایجان بدانید


منبع: آرگا

184

1398/4/5

15:10


باکو یکی از بزرگترین شهرهای بندری است است که پایتخت کشور جمهوری آذربایجان است سفر به باکو از جذابیت های بسیاری برخوردار است و می توانید در این شهر چشم اندازهای بسیار متنوعی را مشاهده کنید. در اینجا با نحوه سفر به این شهر بیشتر آشنا خواهید شد.

در کشور جمهوری آذربایجان یکی از جاذبه های توریستی و شهرهای مهمی که دارای اهمیت است شهر باکو است که هم به جهت توریستی از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است و هم به لحاظ سیاسی، زیرا این شهر دارای ذخایر نفتی بسیاری است. همانطور که می دانید باکو در گذشته به عنوان بخش هایی از کشور ایران بو.ده است و از این جهت سفر به باکو می تواند از جذابیت های تاریخی بالایی برای ایرانیان برخوردار باشد. وجود بناهای باشکوه فرهنگی و تاریخی و همچنین جذابیت های طبیعی در این نقاط از اهمیت بالایی برخوردار است که بهتر است با آن ها آشنا شوید.

دیدنی های باکو

سفر به باکو:

اگر از گردشگران علاقه مند به آذربایجان و شهر باکو هستید می توانید با مراجعه به دفاتر و آژانس های مسافرتی برنامه ای دقیق و هیجان انگیز را برای سفر خود تدارک ببینید. اینگونه از دفاتر با برگزاری تورهای گردشگری می توانند خدمات زیادی را به متقاضیان ارائه دهند که موجب تسلی خاطر آن ها خواهد شد و سفر را به کام آن ها شیرین خواهد کرد.

برای سفر به هر منطقه از جهان بهتر است تا شناختی جزئی و کاربردی در رابطه نوع فرهنگ ملت ها و جاذبه های دیدنی و هزینه های سفر آشنا شوید تا به این صورت از سفر خود لذت بیشتری را ببرید. برای سفر به باکو نیز بهتر است با برخی از این نکات آشنایی داشته باشید که از مهم ترین آن ها می تواند به واحد پولی این کشور که (منات) است اشاره کرد. زبان مردمان این مناطق ترکی آذربایجان است و از آب و هوایی معتدل برخوردار است.

هزینه اقامت:

مهم ترین هزینه ها در طول سفر هزینه های اقامتی و حمل و نقل است که در طول مسافرت به باکو هزینه های اقامت در هتل ها و هاستل دارای قیمت های متنوع است و این تنوع بر حسب نوع خدماتی است که ارائه داده می شود:

  • هزینه اقامت در هاستل ها ۱۰-۴۸ دلار است.
  • هزینه های اقامتی در هتل های ۳ ستاره ۳۱-۷۲ دلار، هتل های ۴ ستاره ۳۰-۱۸۱ دلار، ۵ ستاره ۸۴-۹۰۱ دلار است.

راهنمای سفر به باکو

 هزینه غذا:

در برآورد هزینه های غذا و خورد و خوراک نیز با توجه به نوع غذاها و خدمات لوکس و لاکچری که در رستوران ها ارائه می شود می توان برآوردهای بسیار متنوعی را در نظر داشت که از رستوران های ارزان تا گران قیمت برآورد می شود:

  • هزینه غذا در رستوران های ارزان ۴ دلار
  • رستوران های ۳ ستاره با امکانات بیشتر ۲۷ دلار

هزینه های حمل و نقلی:

 یکی دیگر از هزینه های سفر به باکو هزینه های حمل و نقلی است که برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نی می تواند با پرداخت هزینه های جاری از این امکانات رفاهی استفاده کنید که با توجه به نوع خدمات و امکاناتی که استفاده و ارائه خواهد شد متنوع  است. برآورد این هزینه ها از ۰/۱۲ دلار تا ۱/۸۲ دلار تخمین زده می شود.

جاذبه های دیدنی:

در این منطقه جذابیت های تاریخی و گردشگری بسیاری وجود دارد که توجه بسیاری از توریست ها را به خود جلب می کند که بر حسب سلیقه شخصی می توانید از جذابیت های متنوع و مختلف آن استفاده و نهایت لذت را ببرید.

۱- قلعه دختر:

در سفر به باکو یکی از جذابیت های دیدنی که می توانید از آن ها دیدن کنید قلعه دختر است که متعلق به دوران ساسانیان است و ارتفاع آن ۲۹/۵ متر است همچنین عرض این بنا ۶ متر است که به عنوان یکی از بناهای تاریخی ارزشمند در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. این قلعه در گذشته یکی از نیایشگاه های آناهیتا بوده است و در سال ۱۹۶۰ این بنا مرمت کاری شده است.

سفری به باکو

۲- گل فشان:

یکی از جذابیت های طبیعی که می توانید در باکو آن را مشاهده کنید گل فشان است این منطقه تفریحی در در فاصله ۱۰ کیلومتری از پارک ملی قبوستان واقع شده است و آب ان دارای خواص دارویی بالایی است.

۳- کوه آتشین:

این کوه نیز در فاصله ۲۵ کیلومتری از باکو واقع شده است و در سفر به باکو می تواند یکی از جذابیت های دیدنی بسیار مهم باشد دلیل آتشین بودن این کوه ها وجود ذخایر نفتی است که در آن قرار دارد و جذابیت خاصی به آن بخشیده است.

۴- بلوار شهر:

از جذابیت های مدرن در این منطقه می توان به لوار شهر اشاره کرد که یکی از مکان های زیبا در باکو است  و در شب دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است که توجه شما را به خود جلب خواهد کزد.

چشم انداز باکو

۵- ونیز کوچک:

یکی دیگر از مکان  های دیدنی که می توانید رد سفر به باکو از آن ها دیدن کنید ونیز کوچک با جذابیت هایی همچون  پارک آبی، کافه میرواری، سینما بهار و دیگر سرگرمی های تفریحی است. قایق سواری در آب های این منطقه بی تردید می تواند از جذابیت های مهم دیگر در این منطقه باشد بهتر است از آن دیدن کنید.

از دیگر مکان های دیدنی و جاذبه های توریستی که می توانید در باکو از آن ها دیدن کنید کاخ شوران شاهان، خیابان شهدا، موزه تاریخ باکو، مرکز حیدر علی یف، مناطق تاریخی و معبد آتشگاه از چشم اندازهای مهم در سفر به باکو هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو