محمد مقیمی الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/9/28

23:47


رئیس دانشگاه تهران گفت : موضوعات آموزشی یک بحث پیچیده و چند بعدی است و نمی توان تنها به یک رای حقوقی اکتفا کرد ، رای دیوان عدالت اداری فصل الخطاب است؛ اما باید اذعان کرد این روش الزما یک روش اثربخش برای سیستم آموزشی نیست.

محمد مقیمی الان کجاست؟ + بیوگرافی

مشکلات آموزش عالی با کنترل های قانونی و حقوقی قابل حل است/ استقلال نظام آموزشی حفظ شود

سید محمد مقیمی ، رئیس دانشگاه تهران ، با تاکید بر سلامت آزمون های سراسری اظهار کرد : عادلانه ترین سیستم آموزشی کشور برگزاری کنکور است ، این سیستم مانند هر سیستم دیگری نیز اشکالاتی دارد؛ اما باید بررسی کرد که آیا سیستم جایگزین مناسب تری وجود دارد؟ 

محمد مقیمی الان کجاست؟ + بیوگرافی

محمد مقیمی الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی افزود : علی رغم تلاش های صورت گرفته شده از سوی مجلس و سایر فعالان حوزه آموزش برای برداشتن کنکور ، هنوز این سیستم از نظر عادلانه بودن و پذیرش کیفیت افراد بهترین الگو است ، هرچند انتقاداتی نیز به این سیستم وجود دارد. 

مقیمی ادامه داد : کنکور سراسری با تفکیک بخش عمومی و تخصصی و اعمال معدل در دوران دبیرستان تغییراتی داشته و به دنبال کاهش نقایص موجود است؛ اما هنوز بهترین شیوه پذیرش دانشجو است. 

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه استقلال مراجع علمی باید حفظ شود ، بیان کرد : موضوعات آموزشی یک بحث پیچیده و چند بعدی است و نمی توان تنها به یک رای حقوقی اکتفا کرد ، رای دیوان عدالت اداری فصل الخطاب است؛ اما باید اذعان کرد این روش الزما یک روش اثربخش برای سیستم آموزشی نیست و باید این سیستم یک خودکنترلی از درون خود داشته باشد. 

مقیمی بیان کرد : با کنترل های قانونی و حقوقی امکان حل شدن موقت برخی از مشکلات وجود دارد؛ اما برای حل مشکلات آموزش عالی بهترین راه استفاده از روش های خودکنترلی درونی است.


بیوگرافی محمد مقیمی

سید محمد مقیمی متولد 1350 در قم ، رئیس دانشگاه تهران و استادتمام دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است. او پیش از این معاون اداری و مالی دانشگاه تهران و رئیس هیئت نظارت آموزش عالی استان قم بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو