کمبود چه ویتامینی باعث تیرگی زیر چشم می شود؟

منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/3

14:43


بدن ما به انواع ویتامین ها نیاز داشته که کمبود آن تبعات بدی در بدن به جای میگذارد. نشانه های این کمبود علاوه بر قدرت بدنی روی پوست نیز تاثیر خواهد گذاشت. تیرگی پوست اطراف چشم یکی از آن مشکلاتی است که صرفا به مسائل ژنتیک و ارثی یا کمبود خواب و مشکلات کبدی محدود نمیشود.

اغلب اوقات کمبود ویتامین هایی مانند k، B، E و D میتوانند موجب تیرگی اطراف چشم شوند.در این شرایط میتوان این مشکل را با تغذیه درست برطرف کرد. البته که جذب ویتامین ها از طریق تغذیه به پوست معمولا کاری زمانبر است به همین دلیل استفاده و خرید کرم دور چشم پیشنهاد میشود.

ویتامین هایی که از بروز تیرگی چشم جلوگیری می کنند

ویتامین هایی که برای رفع تیرگی چشم مفیدند یا از بروز آن جلوگیری می کنند و در ترکیبات اغلب کرم های دور چشم نیز وجود دارند، عبارتند از:

ویتامین K

ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی محسوب می شود. مصرف آن به افزایش گردش خون در اطراف چشم کمک می کند. هایپرپیگمنتیشن به بیماری پوستی گفته می شود که با ابتلا به آن، روی پوست لکه های تیره به وجود می آید که به علت رسوب ملانین اضافی پوست است. مصرف ویتامین K در روشن شدن پوست تیره و کاهش التهاب و گودی اطراف چشم کمک می کند.

ویتامین های گروه B بخصوص B12

ویتامین های گروه B شامل هشت نوع می شوند که ویتامین B12 در جلوگیری از تیرگی اطراف چشم نقش مهم تری ایفا می کند. این ویتامین در منابع حیوانی فراوان است. ویتامین B12 نقش موثری در تولید گلبول‌ های قرمز خون در مغز استخوان دارد.

ویتامین E

خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E اثر فوق‌العاده‌ای در کاهش تیرگی زیر چشم دارد. همچنین این ویتامین رادیکال‌ های آزاد را حذف کرده و از بروز چین و چروک جلوگیری می کند. برای اینکه سیاهی دور چشم را با این ویتامین درمان کنید می توانید از کرم دور چشم ویتامین ای بادی شاپ استفاده کنید.

ویتامین D

همانطور که نور خورشید میتواند باعث تیره تر شدن رنگ پوست شود، قرار گرفتن در معرض آن بدون عینک آفتابی نیز میتواند باعث سیاهی و تیرگی پوست اطراف چشم شود. با وجود اینکه نور خورشید حاوی ویتامین D فراوانی است اما قرار گرفتن در معرض آن بدون محافظت یا استفاده از کرم ضد آفتاب میتواند تاثیرات مخرب دیگری داشته باشد. ضمن اینکه کرم ضد آفتاب مانع رسیدن ویتامین دی به بدن نمیشود، بلکه صرفا اثرات مخرب اشعه های UV را خنثی میکند. توصیه میشود از کرم ضد آفتاب مخصوص دور چشم که حاوی ویتامین D است استفاده کنید.

5 مدل از بهترین کرم های دور چشم برای رفع سیاهی

برندهای ایرانی و خارجی زیادی انواع محصولات مراقبتی را تولید می کنند. چند مورد از بهترین کرم های دور چشم برای رفع سیاهی مفیدند، عبارتند از:

کرم دور چشم

کرم دور چشم ویتامین C کدلی

این کرم دور چشم با داشتن ترکیباتی همچون کافئین، نیاسینامید و اسکوالن زیتون تیرگی های اطراف چشم را از بین می برد و درخشش و روشنایی پوست را افزایش می دهد؛ همچنین با خاصیت رطوبت رسانی خود چین و چروک های پوست را کاهش داده و پف چشم را محو می کند. ضمن اینکه پف اطراف چشم را هم برطرف می کند. این محصول ضد حساسیت و بدون عطر است و متخصصان چشم آن را تست و تایید کرده اند.

کرم دور چشم کلینیک مدل All about eyes

کرم دور چشم آل ابوت ایز کلینیک حاوی ترکیبات گیاهی همچون هیالورونات سدیم و گلیسیرین، عصاره میوه زیتون، عصاره برگ چای سبز، عصاره جوانه گندم، کافئین و ویتامین های A، B و D که مانع تیرگی زیر چشم میشوند، است. این محصول به سرعت جذب پوست می شود و کلاژن طبیعی پوست را افزایش داده و مانع از ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می شود. در ترکیب این کرم از مواد مضری همچون پارابن، الکل، چربی و … خبری نیست. با استفاده از آن اطراف چشم، رطوبت رسانی شده و خطوط ریز پوست بهبود می یابد.‌

کرم دور چشم ضد چروک پریم

کرم دور چشم پریم با فرمولاسیون و ترکیبات منحصر به فرد پپتیدی خود، تیرگی، چروک و پف دور چشم را کاهش می دهد. ترکیبات آن شامل: Chrysin، شی باتر، ویتامین A و ویتامین E است. این کرم، بافت سبک و ابریشمی دارد و استفاده منظم آن سبب افزایش استحکام، انعطاف پذیری، رطوبت رسانی و شادابی پوست اطراف چشم می شود؛ همچنین از افتادگی پلک پیشگیری می کند.

کرم ژل دور چشم حاوی کلاژن بایومارین

در ترکیب کرم ژل دور چشم بایومارین، کلاژن وجود دارد. این فراورده تیرگی، پف زیر چشم و چین و چروک ها را رفع کرده و پوست اطراف چشم را مرطوب و تقویت می کند. به علت اینکه این محصول حاوی عصاره جلبک های دریایی است علاوه بر اینکه رطوبت رسانی پوست را افزایش می دهد مانع از پیدایش چروک های جدید می شود. این عصاره سنتز ملانین را کاهش داده و مانع از ایجاد لک های تیره در اطراف چشم می شود. این محصول، فرمولاسیون بسیار ملایمی دارد و ضد حساسیت بوده و برای افراد گروه سنی 25 سال به بالا تولید شده است.

کرم دور چشم اون مدل Derm Absolu

کرم دور چشم درم ابسولو اون از بافت آبرسان و تغذیه کننده پوست برخوردار است. همراه با کرم یک اپلیکاتور ماساژ دهنده فلزی برای پخش کرم ناحیه اطراف چشم به مشتری تحویل داده می شود. این کرم در افزایش احساس شادابی، درخشندگی، بازسازی پوست دور چشم، از بین بردن و کاهش پف و تیرگی های دور چشم موثر است. از ترکیبات آن می توان به پلی فنول های وانیل، سیتنول، گلایکولول، دکستران سولفات، آب معدنی چشمه اون، روغن جوجوبا و روغن سویا اشاره کرد. این محصول با ترکیبات منحصر به فرد خود ضد پیری، ضد تیرگی و ضد پف دور چشم بوده و جلوه کسلی پوست را از بین می برد؛ همچنین در لیفتینگ و سفت شدن پوست و ایجاد احساس آرامش روی آن موثر است. این کرم برای استفاده بانوانی تولید شده است که پوست حساسی دارند و دلشان می خواهد چین و چروک و تیرگی اطراف چشمشان کاهش پیدا کند‌.

جمع بندی:

افرادی که بنا به دلایلی دور چشمشان سیاه شده سعی می کنند با مصرف دارو یا کرم های مخصوص دور چشم این مشکل را حل کنند. اما توصیه میکنیم ابتدا با شناسایی عوامل دخیل در این اتفاق سعی در جبران کمبودها کرده و محصولات را آگاهانه تر انتخاب کنید. کمبود برخی از ویتامین ها سبب تیرگی دور چشم می شود. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که در فرمولاسیون خود از این ترکیبات برخوردارند. فروشگاه عسل بانو تمامی محصولات معرفی شده را به صورت کاملا اصل با بهترین قیمت ارائه مینماید. هم چنین میتوانید قبل از خرید از مشاوره رایگان با کارشناسان پوستی این مجموعه برخوردار شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو