محمدرضا عارف الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/10/3

21:23


یک چهره رسانه ای نزدیک به محمدرضا عارف با بیان اینکه جلسات عارف با استانداران ادوار در سال های گذشته به صورت منظم برگزار شده است و این جلسات صرفا جنبه انتخاباتی ندارد ، گفت : در مجمع استانداران ادوار این تشویق انجام شده است که افراد در انتخابات شرکت کنند.

محمدرضا عارف الان کجاست؟ + بیوگرافی

عارف با استانداران ادوار به انتخابات می آید؟

علیرضا خامسیان در گفت وگو با ایسنا درباره رویکرد انتخاباتی جریان سیاسی نزدیک به محمدرضا عارف ، اظهار کرد : آقای عارف به واسطه جایگاهی که در نظام داشته و دارد ، ارتباط خود را با مدیران اجرایی کشور حفظ کرده است. جلسه با استانداران ادوار یکی از جلساتی که به صورت منظم برگزار و تلاش می شود در این جلسات تصمیماتی برای حل مشکلات کشور گرفته شود و این تصمیمات توسط عارف یا اشخاص دیگر در اختیار مسئولان نظام قرار بگیرد. این جلسات ادامه دارد و اینگونه نیست که صرفا جنبه انتخاباتی داشته باشد.

محمدرضا عارف الان کجاست؟ + بیوگرافی

محمدرضا عارف الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی معتقد است : آقای عارف به واسطه مرجعیتی که در بدنه نخبگان کشور دارد ، در زمان انتخابات محل رجوع این افراد است؛ البته بنیاد امید ایرانیان اعلام کرده است که کنش انتخاباتی یعنی ارائه لیست انتخاباتی ندارد اما اینکه نقشی در تعیین راهبردها دارد یا نه به فضای انتخاباتی برمی گردد. در یک فضای غیررقابتی ، قاعدتا انتظار کنش از سوی عارف یا شخصیت دیگری متصور نیست اما در  فضای انتخابات رقابتی ، عارف و سایر شخصیت ها می توانند تاثیرگذار باشند.

این فعال رسانه ای درباره این که در جلسات مورد اشاره آیا استانداران ادوار به حضور در انتخابات تشویق شده اند؟ گفت : در زمان پیش ثبت نام انتخابات ، مجمع وزرای ادوار که ریاست آن به عهده عارف است ، نخبگان و جوانان را به حضور در انتخابات دعوت کرد. در دیگر مجموعه ها از جمله مجمع استانداران ادوار هم این تشویق انجام شده است با این حال آقای عارف منتقد جدی عملکرد دستگاه های اجرایی و نظارتی در نوع عملکرد در بررسی صلاحیت داوطلبان است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این جریان سیاسی از لیست انتخاباتی حمایت خواهد کرد؟ تصریح کرد : این مساله قابل پیش بینی نیست. باید ببینیم جریان اصلاحات به سمت ارائه لیست می رود یا نه و آیا اصلا کاندیدی باقی می ماند که لیست بسته شود یا نه؟

خامسیان در ادامه درباره گرایش های مختلف در داخل جریان اصلاحات نسبت به انتخابات ، اظهار کرد : بر اساس آسیب شناسی که از رفتار انتخاباتی اصلاح طلبان انجام شده است ، دو دیدگاه در جریان اصلاحات بوجود آمده است. یک دیدگاه معتقد به جامعه محوری است و معتقد است باید از صندوق رای فاصله گرفت و بیرون از قدرت سیاسی به دنبال تقویت نهادهای مدنی بود. دیدگاه دیگر معتقد است که باید کنش سیاسی از طریق صندوق رای انجام شود. البته دیدگاه میانی هم می تواند وجود داشته باشد که از حضور در نهادهای انتخابی به تقویت جامعه مدنی کمک کرد یعنی داخل قدرت به دنبال تقویت نهادهای مدنی کمک کرد مثل اتفاقی که در دوران دولت اصلاحات رخ داد. در حال حاضر نمی توان گفت که کدام جریان دست بالا را دارد اما افراد میانه این دو دیدگاه ، بیشتر هستند.

این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد : حزب اتحاد ملت در دیدگاه جامعه محور و حزب کارگزاران در دیدگاه صندوق محور قرار دارند البته افرادی از اتحاد ملت در انتخابات ثبت نام کرده اند که بیانگر نگاه های مختلف به موضوع جامعه محور بودن جریان اصلاحات است.


بیوگرافی محمدرضا عارف

محمدرضا عارف متولد 27 آذر 1330 سیاستمدار اصلاح طلب ، مهندس برق ، استاد دانشگاه ، رئیس بنیاد امید ایرانیان ، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، عضو پیوسته و رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیئت مدیره بنیاد باران است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو