این غذاها شما رو وحشتناک چاق می کنند | برای جلوگیری از چاق شدن این غذا ها را نخورید

1

1402/10/4

10:58


این غذاها شما رو وحشتناک چاق می کنند | برای جلوگیری از چاق شدن این غذا ها را نخورید

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که شب‌ها غذا‌های سنگین را به عنوان وعده‌ی شام مصرف می‌کنید اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوید. البته این به معنی حذف وعده‌ی شام نیست، چون در هر نوع رژیم مناسب لاغری هم باید شام بخورید، چون نخوردن شام باعث ریزه‌خواری می‌شود و ممکن است اگر یک حساب و کتاب کلی بکنید به این نتیجه رسید که تنقلاتی که مصرف کرده‌اید و نقش خاصی هم در سیری شما نداشته‌اند از یک وعده شام کالری بیشتری به شما رسانده‌اند!

به گزارش راهنماتو، تنها کاری که لازم است بکنید دقت به مواد غذایی است که بدن شما آن‌ها را جذب می‌کند. یکی از کار‌های قابل توجه این است که از خوردن شام‌های چرب و سنگین در شب خودداری کنید. جدا از مساله‌ی تناسب اندام و افزایش وزن، این مساله باعث می‌شود دستگاه گوارش شما به سختی بیفتد و با مشکل مواجه بشود.

این غذا‌ها را در نظر داشته باشید. برای ناهار آن‌ها را با میل بخورید، اما سعی کنید در شام از آن‌ها استفاده نکنید:

قرمه‌سبزی

یکی از بی نظیرترین خورش‌های ایرانی! کمتر کسی است که قرمه سبزی را دوست نداشته باشد. اما هم شما هم من می‌دانیم که این خورش دوست داشتنی سرشار از چربی است. چربی حاصل از سرخ شدن سبزی، گوشت و چربی گوشت هم مزید بر علت خواهد شد. پس دور آن را برای شام خط بکشید!

کباب کوبیده

اینکه گاهی برای وعده شام به رستوران بروید و کباب بخورید اشکالی ندارد! اما به صورت مرتب میل کردن کباب کوبیده آن هم به صورت شام کار خوبی نیست! دیگر گفتن ندارد که کباب کوبیده چقدر چرب است!

پیتزا

آی آی آی! غذایی که محبوب دل همگان شده است و همینطوری چاق کننده است! با حجم پنیر زیادی که دارد و افزودنی‌های مختلفش نقش مهمی در چاق کردن شما اجرا می‌کند! زیاد خوردن پیتزا را آن هم در وعده شام کنار بگذارید!

فسنجان

یکی از محبوب‌ترین خورش‌های ایرانی! فسنجان اصلا یک اثر هنری است. هر کسی به سبک خودش این زیبایی را خلق می‌کند. اما در سنگینی آن به واسطه آن حجم از گردو و چربی ناشی از آنها، گوشت یا مرغی که در خود دارد اصلا برای شام مناسب نیست! نه نه، آن را هم شب‌ها حذف کنید!

لازانیا

ایتالیایی جذاب و معرکه! عطر دلپذیرش همه را عاشق خواهد کرد، ولی به شدت چاق کننده! پنیر پیتزا در کنار ورقه‌های لازانیا و سس مخصوص بشامل، کافی است تا شما را به اندازه چند جلسه باشگاه عقب بیندازد. شب‌ها سراغ لازانیا هم نروید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو