طرز تهیه کباب چوبی لذیذ و خوش طعم

منبع: آرگا

1

1402/10/5

09:26


طرز تهیه کباب چوبی یک غذ ای متنوع خانگی است که حتما کودکان شما به آن علاقه دارند. این غذا را در کنار پلو یا نان سنگک و نان هم می توانید، سرو کنید.

تهیه کباب های خانگی با رسپی های متنوع در آرگا قرار داده شده است که مطالعه می کنید. می توانید در آرگا با طرز تهیه کباب چوبی آشنا شوید که طعم و مزه ای فوق العاده دارد.

برای داشتن انواعی از کباب های خانگی کافی است تا در آرگا همراه ما باشید. در لینک نیز با طرز تهیه کباب مرغ مغزدار و کباب کوبیده آشنا می شوید. این کباب ها رسپی ویژه ای دارند.

مواد اولیه کباب چوبی

مواد اولیه:

  • گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد بزرگ
  • مغز نان باگت: ۱ عدد
  • گشنیز خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر پاریکا: ۱/۲ قاشق غذاخوری
  • پودر تخم گشنیز: ۱/۴ قاشق غذاخوری
  • زعفران و روغن: به میزان لازم
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم
  • سیخ چوبی: به میزان لازم

طرز تهیه کباب چوبی:

برای اماده کردن این کباب فوق العاده و خوشمزه باید ابتدا پیاز را ساطوری کرده و درون ظرفی بریزید. در صورت تمایل نیز می توانید آب پیازها را بگیرید. در این بخش نیز باید گوشت را به پیاز اضافه کنید. مغز نان باگت را نیز در این قسمت اضافه کرده و گشنیز را اضافه نمایید.

مواد لازم کباب چوبی

در این قسکت مواد را به خوبی با دست ورز داده تا ترکیب شود. بهتر است برای مزه کردن این نوع کباب از پودر گشنیز و تخم گشنیز استفاده کنید که عطر و طعم بهتری دارد. کمی نمک، پاپریکا، فلفل سیاه و در صورت دلخواه زعفران اضافه کرده و مجدد مواد را به خوبی ورز دهید.

مواد را ۱۰ دقیقه ورز داده تا بافتی منسجم پیدا کند. در ادامه نیز روی آن سلفون کشیده و درون یخچال بگذارید. بعد از اینکه مواد مزه دار شد، باید آن را از یخچال خارج کرده و به سیخ بکشید. بهتر است قبل از به سیخ کشیدن مواد سیخ ها را درون آب بگذارید تا خیس شود و بعد مواد را به سیخ بزنید.

میزان موادی که روی سیخ قرار می دهید دلخواهی بوده اما به اندازه یک نارنگی از مواد بردارید موجب شده که بافت بهتری داشته و در زمان پخت نیز بهتر پخته شود. در این مرحله از طرز تهیه کباب چوبی باید تابه ای را روی حرارت بگذارید و کباب های چوبی را درون تابه بگذارید تا طلایی شود.

طرز تهیه کباب چوبی

می توانید از مقداری کره نیز برای سرخ کردن این کباب ها استفاده کنید. برای مواد رومال این کباب کوبیده خانگی نیز می توانید از مقداری زعفران و کره ذوب شده شده استفاده کرده که طعم و عطر فوق العاده ای به غذای شما می شدهد.

در کنار این کباب فوق العاده می توانید یک برنج و زرشک پلو داشته باشید. ترکیبی از سبزی های خانگی و گوجه کبابی نیز طعم فوق العاده ای به این غذا می دهد. این کباب طعم فوق العاده ای برای شما داشته و تجربه ای ویژه از این غذا را در مهمانی های خود خواهید داشت. استفاده از فلفل سبز کبابی نیز در این غذا عالی بوده و برای دورچین گزینه عالی است.

در صورتی که تمایل دارید از مقداری سیر رنده شده نیز در این غذا می توانید، استفاده کنید. این غذا پیشنهاد عالی ما برای مهمانی های شبانه شما می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو