طرز تهیه شامی کباب جهرمی با دستور اصلی

منبع: آرگا

2

1402/9/23

09:10


کباب شامی جهرمی یکی از کباب های ایرانی خوشمزه است که متلعق به جهرم است، اگر علقه مند به آشنایی با مراحل طرز تهیه کباب شامی جهرمی با طعمی به یاد ماندنی و البته آسان در خانه هستید، مطلب آموزشی آشپزی آرگا را در ادامه دنبال کنید.

شامی کباب یکی از بیشمار انواع کباب محسوب می شود که دارای طعمی واقعا دلچسب و به یادماندنی و البته ارزش غذایی و خواص بسیار می باشد. شامی کباب یک غذای ایرانی پرطرفدار در کشور ایران بوده که با اسم کتلت گوشت نیز مطرح می باشد. شامی کباب را نیاز نیست حتما در رستوران ها میل کنید، می توانید به راحتی با آشنایی با طرز تهیه شامی کباب جهرمی آن را در منزل تهیه کرده و با نان و یا در کنار پلو میل نمایید.

شامی کباب از کباب های خشک بوده که اغلب با سس میل می گردد، که سس گوجه فرنگی و یا گوجه فرنگی سرخ کرده انتخاب های خوبی به شمار می روند. در رابطه باا دستور پخت این غذای خوش طعم باید بگوییم که رسپی های متنوعی را اشمل می شود که در هر نقطه از ایران به شیوه ای متفاوت تهیه می گردد. طرز تهیه شامی کباب جهرمی از جمله خوش طعم ترین انواع آن می باشد که در ادامه به آموزش آن می پردازیم.

دستور پخت شامی کباب جهرمی

مواد لازم

  • پیاز یک عدد
  • بادمجان دو عدد
  • سیب زمینی چهار عدد
  • تخم مرغ یک عدد
  • آرد یک قاشق سوپخوری
  • ماست یک قاشق سوپخوری
  • فلفل و نمک به اندازه کافی

نکته :در صورت تمایل افزودن گوشت، ۱۵۰ گرم گوشت چرخکرده به آن بیفزایید.

طرز تهیه شامی کباب جهرمی به روش اصلی و خوش طعم

ابتدا هر دو عدد بادمجان را کبابی پخته نمایید، بعد پوست آن را گرفته و در اندازه ریز به شکل ساطوری خرد کنید. دو عدد از سیب زمینی ها را قبل از شروع به کار باید پخته باشید. پوست سیب زمینی های پخته شده و هم پخته نشده را جدا کنید و هر کدام را در ظرفی مجزا رنده نمایید. پس از رنده کردن سیب های پخته نشده آب را بکشید و سپس به ظرف سیب زمینی پخته رنده شده بیفزایید.

حالا پیاز را رنده کرده و آب پیاز را بکشید و به ماست بیفزایید و تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید و کمی فلفل و نمک بر روی این ترکیب بریزید و کاملا بهم بزنید. در صورت آبکی و رقیق بودن مایه کباب، می توانید ۱ قاشق غ خ آرد به مواد بیفزایید.

در نهایت درون تابه ای کمی روغن ریخته و بر روی شعله متوسط بگذارید تا ذوب گردد و پس از داغ گردیدن روغن، یک قاشق از مایه کباب برداشته و در آن بریزید تا سرخ شود. برای یکنواخت کردن سطح آن می توانید از قسمت پشت قاشق استفاده نمایید. پس از سرخ شدن یک سمت کباب، کباب را پشت و رو کنید تا سمت دیگر آ نیز سرخ و پخته شود.

رسپی شامی کباب جهرمی

در این مطلبی که با همراهی شما به پایان رساندیم، طرز تهیه کباب شامی بادمجان را آموزش دادیم که امیدواریم با سافتاده از این رسپی آموزشی بتوانید کباب شامی جهرمی خوشمزه ای را در منزل تهیه کنید و همراه عزیزانتان از خوردن آن لذت ببرید. کباب ها تنوع بالایی دارند که کباب شامی جهرمی تنها یکی از این تنوع است و از دیگر انواع آن می توان به کباب برگ، کباب کوبیده، کباب چنجه، کباب پیچ اشاره داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو