طرز تهیه جوجه کباب با استخوان با روش رستوران ها

منبع: آرگا

2

1402/9/2

08:42


جوجه کباب یک از غذاهای پر طرفدار ایرانی بوده که در اکثر رستوران ها تهیه می شود. اگر می خواهید جوجه کباب را با طعمی رستورانی و سس مخصوص تهیه کنید، بهتر است در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

جوجه کباب یکی از غذاهای به شدت محبوب و پرطرفدار ایرانی می باشد که در اکثر رستوران ها تهیه و سرو می شود. جوجه کباب را می توان با استخوان و یا بدون استخوان تهیه کرد. برای تهیه جوجه کباب باید آن را طعم دار کنید و برای این کار معمولا از پیاز، ابلیمو و انواع ادویه ها یا سس مخصوص استفاده می شود. طرز تهیه جوجه کباب با استخوان در این مطلب با روشی ساده و طعمی عالی قرار گرفته شده است.

کباب لبنانی و کباب کوبیده دو نوع کباب بسیار محبوب دیگر هستند که با کلیک بر روی آن ها می توانید این دو کباب را با طعمی رستورانی و بهترین روش در خانه تهیه کنید. برای تهیه جوجه کباب با استخوان در مراحل آخر باید سس مخصوص آن را تهیه کرد که ما طرز تهیه سس مخصوص را هم قرار داده ایم. جوجه کباب با استخوان را می توان به همراه نان و یا برنج و مخلفات به دلخواه سرو کرد.

جوجه کباب با استخوان لذیذ

مواد لازم

  • پیاز ۲ عدد
  • مرغ کامل ۱ عدد
  • روغن مایع ۱/۳ لیوان
  • زعفران دم کرده ۱/۲ لیوان
  • آبلیمو ترش تازه ۳ قاشق سوپ خوری
  • سس مایونز ۳ قاشق غذا خوری
  • سس خردل ۳ قاشق غذا خوری
  • فلفل سیاه ۳ قاشق غذا خوری
  • ماست ۳ قاشق غذا خوری
  • کره به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم

جوجه کباب با استخوان به روش رستورانی

طرز تهیه جوجه کباب با استخوان همراه سس مخصوص

ابتدا برای تهیه جوجه کباب باید مرغ را تکه کنید به اندازه های دلخواه. سپس مرغ را  درون کاسه ای مناسب به همراه زعفران دم کرده بریزید و با قاشق مقداری هم بزنید. روی کاسه را سلفون بکشید و دوباره کاسه مرغ را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید.

در ادامه باید کاسه را از یخچال خارج کنید و روغن مایع را به کاسه بی افزایید. دوباره سلفون را بر روی کاسه بکشید و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید. حالا باید به سراغ تهیه سس بروید، برای این منظور سس مایونز، سس خردل و ماست را در کاسه ای بریزید.

با استفاده از چنگال سس را به خوبی هم بزنید تا یک دست شود. آبلیمو ترش را به همراه نمک و فلفل به سس اضافه کنید و هم بزنید تا یک دست شود. اگر ۳۰ دقیقه گذشت مرغ را از یخچال خارج کنید و سس را به کاسه اضافه کنید و مرغ را ماساژ دهید تا سس به خورد آن یرود.

پوست پیاز را جدا کرده و به صورت خلالی خرد کنید. سپس پیاز را به مرغ اضافه کنید تا بیشتر طعم دار شود. دوباره روی کاسه را سلفون بکشید و به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید. ان کار را می توان از شب قبل هم انجام داد. پس از ۲ ساعت کاسه را از یخچال خارج کنید.

طرز تهیه جوجه کباب با استخوان لذیذ

جوجه کباب ها را در چند سیخ، سیخ بکشید و بر روی منقلی که زغال آن روشن است بچینید. هر چند دقیقه جوجه کباب ها را بچرخانید. برای خوش رنگ شدن جوجه کباب ها کره ذوب شده را با برس مخصوص بر روی جوجه ها بزنید. پس از پخته شدن، جوجه کباب ها را به همراه نان یا برنج سرو کنید. برای مشاهده و تهیه انواع کباب ها بر روی لینک قرار گرفته شده کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو