طرز تهیه کباب پاکستانی با طعم متفاوت

منبع: آرگا

3

1402/6/15

08:11


طرز تهیه کباب پاکستانی ساده است. این کباب را با ترکیب سبزی معطر، پیاز، سیر، گوشت چرخی و گوجه فرنگی می توانید تهیه کنید.

اگر به دنبال انواعی از کباب های بین المللی هستید، می توانید در این بخش با انواع کباب آشنا شوید. این کباب طعم و مزه ای فوق العاده ای داشته و برای پذیرایی در مهمانی ها نیز استفاده می شود.

کباب های بین المللی محبوبیت زیادی دارند. شما می توانید در آرگا با طرز تهیه کباب علی نازیک و کباب لبنانی آشنا شوید. این کباب ها طعم عالی داشته و با یک رسپی ساده نیز تهیه می شوند.

طرز تهیه کباب پاکستانی

 

مواد اولیه:

  • پیاز: ۲ عدد بزرگ
  • گوشت چرخ شده: ۴۰۰ گرم
  • سیر: ۴ حبه
  • گوجه فرنگی: ۴ عدد
  • گشنیز ساطوری شده: ۱/۲ پیمانه
  • سیب زمینی: ۲ عدد
  • فلفل سیاه: نمک، زردچوبه، ادویه کاری: به میزان لازم

طرز تهیه کباب پاکستانی:

آماده ساز یاین کباب بسیار ساده بوده و شما می توانید این کباب را برای وعده ناهار و شام نیز تهیه کنید. برای داشتن این کباب محسوب و خوشمزه باید ابتدا پیازها را پوست کنده و بعد رنده کنید. در این بخش نیزپیاز را درون ظرفی ریخته و به آن مقداری گوشت چرخ شده گوسفندی استفاده کنید.

شیوه تهیه کباب پاکستانی

گشنیزها را نیز پاک کرده، شسته و بعد ساطوری کنید. سیر رنده شده، گوجه فرنگی نگینی شده و کمی ادویه را نیز به آن اضافه کرده و شما می توانی در صورت دلخواه نیز از مقداری ادویه سیر استفاده کنید. شما می توانید از ادویه های دلخواه فلفل، زردچوبه و کمی نمک و کاری در این مواد استفاده نمایید.

در این قمست نیز می توانید با دست مواد را به خوبی ورز داده و چند بار مواد را به ظرف بکوبید تا بافت خوبی داسته و منسجم شوند. برای اینکه کباب شما مزه ای بهتر داشته باشد، می توانید به خوبی آن را ورز دهید. در این بخش نیز دربی روی آن قرار دهید و درون یخچال بگذارید.

قرار دادن مواد درون یخچال موجب شده تا بافت کباب های شما بهتر شده  و در صورتی که می خواهید آن را سیخ کنید، روی حرارت باز نشود. شما می توانید از مقداری گوشت مرغ چرخی نیز برای بهتر شدن بافت آن استفاده کنید. حالا در این بخش نوبت به پخت می رسد.

دستور تهیه کباب پاکستانی

در این مرحله از طرز تهیه کباب پاکستانی برای پخت این کباب ها می توانید از فر استفاده کنید. سینی فر را چرب کرده و مقداری از مواد کباب را برداشته و به شکل دلخواه فرم دهید. شما می توانید به کباب ها به شکل لوله ای فرم دهید. کباب ها را با کمی فاصله از یکدیگر درون سینی بچینید.

حالا روی آن نیز یک فویل قرار داده و به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بگذارید تا با آب گوشت به خوبی پخته شود.

شما در مرحله آخر نیز می توانید از مقداری کره ذوب شده و زعفران برای رومال کردن استفاده کنید. در صورت دلخواه می توانید درون سینی نیز از فلفل دلمه ای و گوجه استفاده کرده که موجب آبدار شدن کباب ها می شود.

می توانید این کباب ها را نیز درون تابه ای رژیمی گریل کنید. برای کار می توانید مواد را روی یک سیخ چوبی لول کنید تا سرو آن نیز راحت تر باشد. حالا کباب های شما آماده است و می توانید در کنار پلو آن را سرو کتنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو