طرز تهیه کباب لا پلو غذای خوشمزه و لذیذ ایرانی

منبع: آرگا

3

1402/9/27

08:10


غذاهای ایرانی انواع مختلف و بی شماری دارند که یکی از محبوب ترین آن ها کباب است. کباب را می توان به صورت تابه ای و در بین برنج تهیه کرد که غذایی خوش طعم و بسیار لذیذ می شود.

کباب لا پلو یکی از غذاهای ایرانی بسیار محبوب در بین مردم می باشد که البته کباب را در کنار برنج تهیه می کنند اما در این روش همانطور که از اسم این غذا مشخص است کباب در لا برنج قرار می گیرد. برای این پلو از کباب تابه ای استفاده می شود و به دلخواه در زیر برنج می توان از ته دیگ سیب زمینی استفاده کرد. طرز تهیه کباب لا پلو، یکی از لذیذ ترین غذاها در این مطلب قرار دارد.

دمی تن ماهی و خورش کرفس با غوره دو تا از غذاهای ایرانی محبوب دیگر می باشند. همانطور که می دانید غذاهای ایرانی انواع مختلف و بی شماری دارند که با کلیک بر روی لینک قرار گرفته شده می توان طرز تهیه این دو غذای خوشمزه را مشاهده کرد. برای تزئین کباب لای پلو زمانی که قابلمه را برگرداندید می توان از زرشک و مغز پسته به دلخواه استفاده کرد. برای ته کباب لا پلو حتما باید از زعفران دم کشیده شده استفاده کرد.

کباب لای پلو لذیذ

مواد لازم

  • برنج ۲ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • کره به مقدار لازم
  • زعفران به مقدار لازم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم
  • پاپریکا و نمک به مقدار لازم

کباب لای پلو با طعمی عالی

طرز تهیه کباب لا پلو غذایی ایرانی و خوش طعم

ابتدا برای تهیه کباب باید پیاز را پوست کرده و سپس رنده کنید. آب پیاز را بریزید و پیاز را داخل کاسه ای گود بریزید. حالا باید گوشت چرخ کرده و ادویه ها را با ۱ قاشق زعفران دم کرده شده ورز دهید تا به خوبی مخلوط شوند. تابه را بر روی حرارت با مقدار کمی روغن قرار دهید.

در ادامه مخلوط گوشت چرخ کرده یا همان کباب را داخل تابه پهن کنید و با قاشق فاصله بین کباب ها در تابه بی اندازید. دو طرف کباب را به خوبی سرخ کنید. سپس کباب ها را داخل ظرفی بگذارید. گوجه ها را به صورت حلقه ای خرد کرده و سرخ نمایید.

برای تهیه برنج، باید برنج را از قبل حداقل ۳۰ دقیقه بگذارید تا با مقداری نمک نم بکشد. سپس برنج را داخل قابلمه ای با آب جوش بریزید. کف های روی قابلمه را با کف گیر بگیرید و پس از نرم شدن برنج آن را آبکش کنید. نصف برنج را داخل کاسه ای با زعفران هم بزنید.

قابلمه مورد نظر نچسب را به خوبی چرب کنید و برنج های زعفرانی شده را در قابلمه بریزید و فشرده کنید. سپس کباب را در قابلمه گذارید و گوجه ها را هم روی کباب بگذارید. نصف دیگر برنج را در قابلمه بریزید و با کف گیر فشرده کنید تا سفت شود و به خوبی برگردد.

طرز تهیه کباب لای پلو لذیذ

برنج را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه قابلمه را در دیس برگردانید و بر روی آن کره بریزید و برای مشاهده و تهیه انواع کباب های لذیذ ایرانی بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو