طرز تهیه کباب کوبیده در فر با طعم و مزه ایده آل

منبع: آرگا

4

1402/8/1

08:04


اگر از علاقه مندان به آشپزی های خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه کباب کوبیده در فر آشنا شوید.این نوع کباب بدون وارفتگی تهیه می شود و مزه ای فوق العاده دارد.

برای داشتن یک‌ کباب خانگی خوشمزه و ساده می توانید در این بخش با طرز تهیه کباب کوبیده در فر آشنا شوید. یک نوع کباب با دستور ساده که می توانید برای پذیرایی در مهمانی های خود داشته باشید. در ادامه با رسپی این غذا آشنا می شوید

برای داشتن انواعی از کباب های خانگی می توانید در این بخش همراه ما باشید. شما می توانید در لینک با طرز تهیه کباب مرغ و کباب پاکستانی آشنا شوید.

مواد اولیه:

  • گوشت گوسفندی: ۴۰۰ گرم
  • دمبه: ۱۰۰ گرم
  • پیاز: ۳ عدد متوسط
  • زعفران دم شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم
  • کره: ۵۰ گرم

پخت کباب در فر

طرز تهیه کباب کوبیده در فر:

برای داشتن این نوع کباب خانگی خوشمزه که در فر تهیه می شود، می توانید ابتدا گوشت گوسفندی و مقداری دنبه را چرخ نمایید. مواد را درون کاسه ای ریخته و پیاز رنده شده هم به آن اضافه کنید. مقداری فلفل سیاه و نمک را به آن اضافه کرده و مواد را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید. مواد را به قدری ورز داده تا به یکدیگر نچسبد.

 

ورز دادن مواد به میزان کافی موجب شده تا مواد شما در زمان پخت بهتر بوده و از هم باز نشود. روی مواد کباب را می توانید سلفون قرار داده و یک ساعت درون یخچال بگذارید. بعد از این زمان نیز باید سینی فر را خارج کرده و کف آن را چرب نمایید.

طرز تهیه کباب در فر

کباب ها را به اندازه یک نارنگی برداشته و در فاصله کمی از یکدیگر قرار دهید. شما می توانید این کباب ها را به شکل های دلخواهی نیز شکل دهید و درون سینی بگذارید. حالا می توانید سینی فر را در فر قرار داده و آن را در دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد بگذارید.

بعد از اینکه کباب ها با دمای متعادل فر پخته شد، می توانید از مقداری کره ذوب شده روی آن نیز استفاده کنید. در نهایت نیز می توانید مقداری از زعفران دم کشیده را با یک براش روی کباب ها بمالید تا عطر بهتری داشته باشد.

طبخ کباب در فر

شما می توانید در کنار این کباب از پلوی زعفرانی نیز استفاده کنید. در صورت دلخواه نیز می توانید مقداری گوجه در کنار آن کباب ها داشته باشید. طرز تهیه کباب کوبیده در فر با این رسپی بسیار ساده بوده و دیگر نگران وا رفتن کباب ها خود نخواهید بود.

این نوع کباب را می توانید با نان و سبزی نیز داشته باشید. یک کباب خوشمزه خانگی که دستور آن ساده است و دیگر نیازی به کباب گردن روی گاز و ذغال ندارید. این کباب را می توانید برای پذیرایی در مهمانی های خود هم تهیه کنید. این نوع کباب را می توانید با یک ترکیب از سبزیجات نیز داشته باشید. افزودن مقداری از سبزیجات در این غذا موجب شده تا طعم و مزه ای عالی از آن را تجربه کنید.

این کباب رژیمی بدون روغن بوده و به یک شیوه سالم تهیه می شود. برای افرادی که می خواهند بدون وجود ذغال یک غذای عالی داشته باشند و دردسرهای آماده کردن را نداشته باشند این گزینه بسیار مناسب است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو