طرز تهیه کباب مرغ مغزدار خوشمزه و متفاوت

منبع: آرگا

3

1402/6/19

08:10


طرز تهیه کباب مرغ مغزدار که یکی از انواع کباب خانگی های خوشمزه است در این بخش قرار داده شده که مطالعه می کنید. این کباب با مغزهای خانگی و الو و گردو مناسب است.

کباب یک غدای محبوب با رسپی ساده بوده که در این بخش با یک رسپی متنوع از آن آشنا می‌شوید. طرز تهیه کباب مرغ مغزدار بسیار ساده بوده و می توانید این کباب را در کنار انواع پلوها نیز تهیه کنید.

اگر دنبال یک غذای متنوع با مزه عالی هستید، می توانید در این بخش با نحوه تهیه کباب پاکستانی و کباب لبنانی  آشنا شوید. این نوع کباب ها مزه عالی دارند.

کباب مرغ مغزدار

مواد اولیه:

  • سینه مرغ: ۳۰۰ گرم
  • اسفناج: ۴ برگ
  • پیاز: ۱ عدد
  • زرشک: ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم شده: ۳ قاشق غذاخوری
  • فلفل و نمک و زردچوبه: به میزان لازم
  • کره: ۲۰ گرم
  • پودر سیر و ادویه دلخواه: به میزان لازم

طرز تهیه کباب مرغ مغزدار:

برای آماده کردن این کباب خانگی خوشمزه و بی نظیر باید ابتدا سینه مرغ را درون چرخ گوشت، چرخ نمایید. پیاز را با رنده ریز کرده و یا درون میکسر بریزید. بهتر است تا آب اضافی پیاز را با دست بگیرید.

نحوه تهیه کباب مرغ مغزدار

مقداری کره، زعفران دم شده و فلفل و نمک و زردچوبه اضافه کنید. در این بخش می توانید مقداری نیز پودر سیر یه آن بزنید. حالا باید روی یک سطح کیسه فریزر قرار داده و آن را کمی روغن بزنید. مایه کباب را درون کیسه ریخته و به صورت یک لایه پهن کنید.

بهتر است تا کباب را به اندازه یک سطح مستطیلی بزرگ پهن نمایید. روی سطح کباب را مقداری زرشک، اسفناج خرد شده، پنیر پیتزا و مواد دلخواه ریخته و آن را ببندید. با استفاده از همان کیسه می توانید کباب ها را رول نمایید.

رول کبابی را به خوبی فیکس کرده و به مدت یک ساعت آن را درون یخچال بگذارید. مقداری روغن مایع درون تابه ای رژیمی ریخته و بعد از یک ساعت رول مرغ را از درون یخچال خارج کرده و درون تابه سرخ کنید. دو طرف رول را به خوبی سرخ کرده ک توجه کنید که زیر حرارت را کم کرده تا با حرارت ملایم پخته شود.

طرز تهیه کباب مرغ مغزدار

در این مرحله از طرز تهیه کباب مغزدار می توانید آن را درون دیس مورد نظر یه طور سالم شرو نمایید.‌همچنین می توانید رول کبابی را برش داده و برش های آن را درون ظرف بچینید. این غذای عالی را می توانید یا این رسپی تهیه کرده و از ان لذت ببرید.

این کباب را می توانید در کنار پلو زرشکی و ساده نیز سرو نمایید. همچنین سرو این کباب خوشمزه خانگی در کنار نان و سبزی نیز ایده عالی است. شما می توانید برای مغزدار کردن این رول از مواد مختلفی استفاده کنید. گردو، آلو و دیگر ترکیبات خوشمزه و عالی نیز استفاده کنید. این ترکیب برای وعده ناهار و شام نیز گزینه مناسبی هستند.

این غذای خوشمزه را می توانید با شیوه های مختلفی نیز تهیه کنید اما این رسپی ساده عالی است و مزه فوق العاده ای دارد. این نوع کباب را می توانید برای پذیرایی در مهمانی های خود تهیه کنید. این کباب را با رسپی های دلخواهی نیز می توانید، تهیه نمایید. این نوع کباب را می توانید در کنار سبزی و ترشی نیز سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو