پشت پرده فرار ابرها از ایران چیست؟ چرا در ابرها وارد ایران نمیشوند؟

منبع: شبونه

1

1402/10/5

15:37


ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که برخی از پیج‌های اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی مدعی هستند ابرها در حال فرار از آسمان ایران هستند. ایین ویدیو که یک نقشه ماهواره‌ای را نشان می‌دهد ابرها هنگام حرکت به نظر می‌رسد که به آسمان ایران  ورود نمی‌کنند. https://video.shaboneh.com/news/farar-abr.mp4 مجله شبونه – این اتفاق کاملاً طبیعی بوده و …

پشت پرده فرار ابرها از ایران چیست؟ چرا در ابرها وارد ایران نمیشوند؟

ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که برخی از پیج‌های اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی مدعی هستند ابرها در حال فرار از آسمان ایران هستند.

ایین ویدیو که یک نقشه ماهواره‌ای را نشان می‌دهد ابرها هنگام حرکت به نظر می‌رسد که به آسمان ایران  ورود نمی‌کنند.

مجله شبونه – این اتفاق کاملاً طبیعی بوده و هیچ ارتباطی به ایران و سایر کشورها ندارد مسیر حرکت ابرها بستگی به ورزش باد و جهت وزیدن دارد و اینکه برخی از کاربران فضای مجازی سعی می‌کنند این مسائل را به سیاست و دشمنی‌های اسرائیل و یا کشورهای همسایه مرتبط سازند واقعیت ندارد. اگرچه ما به دلیل نیروی جاذبه نمی توانیم سرعت 1600 کیلومتر در ساعتی چرخش زمین را متوجه شویم اما همین چرخش می تواند روی باد حتی در ارتفاعات بالاتر اثر بگذارد و بادها ابرهای پراکنده را در مسیر مشخص هدایت کنند.

پشت پرده فرار ابرها از ایران چیست؟ چرا در ابرها وارد ایران نمیشوند؟

چندی پیش نیز تصاویری از دوکوه در مرز ایران و ترکیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که یکی از کوه‌ها که در خاک ترکیه قرار داشت پوشیده از برف بود اما کوهی که در خاک ایران بود اثری از برف نبود این تصویر نیز همانند ت ابرها در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو