طرز تهیه مربای هویج رولی خانگی با طعم ایده آل

منبع: آرگا

2

1402/10/11

18:22


طرز تهیه مربای هویج رولی که یک رسپی عالی و خوشمزه دارد در این بخش قرار داده شده است و می توانید با نحوه تهیه این نوع مربای خانگی و ترد آشنا شوید.

طرز تهیه مربای هویج رولی که دارای یک رسپی عالی است در این بخش قرار داده شده که شما علاقه مندان به آشپزی می توانید با نحوه تهیه آن آشنا شوید. این مربا رسپی ویژه ای دارد.

برای داشتن انواعی از مرباها خانگی می توانید در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه مربای ترب و مربای گریپ فروت را می توانید در لینک نیز مطالعه کنید.

 

رسپی مربای هویج رولی

مواد اولیه:

  • هویج: ۱ کیلوگرم
  • شکر: ۸ پیمانه
  • آهک: ۱ پیمانه
  • جوهر لیمو: ۱/۴ قاشق چای خوری
  • پودر هل و وانیل: به میزان لازم
  • زعفران: ۲ قاشق غذاخوری
  • خلال دندان: چند عدد

طرز تهیه مربای هویج رولی

طرز تهیه مربای هویج رولی:

ابتدا هویج ها را بشویید و روی آن را بتراشید. هویج ها را به صورت ورقه ای نازک برش دهید. ۴ تا ۵ ساعت هویج ها را درون آب نمک قرار داده بعد از اینکه به راحتی تا شد، آن ها را به صورت دلخواه بپیچید.

بهترین شکل برای پیچیدن این نوع هویج های ورقه ای به صورت گل است در ادامه نیز بعد از پیچیدن به آن ها خلال دندان بزنید تا باز نشود. بعد از این مرحله گل ها را باید درون آب گذاشته و هر چند وقت آب آن را عوض کنید.

آب و آهک را با یکدیگر ترکیب کرده و زمان دهید تا ته نشین شود. در ادامه نیز بعد از یکدست شدن مواد آب و آهک باید گل ها را درون آب و آهک بریزید. ۱۲ ساعت صبر کرده و بعد باید هویج ها را آبکشی کنید.

در این مرحله از طرز تهیه مربای هویج رولی شکر و آب را باید روی حرارت بگذارید و زمان دهید تا مخلوط شکر باز شود. مقداری جوهر لیمو اضافه کرده و درون شربت بریزید. در ادامه نیز وانیل و زعفران را اضافه کنید. بعد از اینکه شربت شما قوام دار شد، گل های هویج را به شربت افزوده و زمان دهید تا بجوشد.

  • روش تهیه مربای هویج رولی

زیر حرارت را خاموش کرده و زمان دهید تا خنک شود. هویج ها را درون شیشه ای ریخته و زمان دهید تا خنک شود‌. توجه کنید که خلال ها را از هویج ها جدا کرده باشید.

این مربا با ترکیب عالی خود یک مربای خانگی خوشمزه است و از آن لذت می برید. شما می توانید انواعی دیگر از مرباها خانگی را با همین شیوه ها داشته باشید. اگر می خواهید با این شیوه یک مربای طرح داشته باشید، باید با همین شیوه عمل کنید. این مربا را می توانید برای وعده صبحانه داشته باشید.

یک مربای مجلسی ویژه که طعم آن نیز عالی است‌. این مربا در کنار خامه و کره نیز گزینه عالی خواهد بود و می توانید از طعم فوق العاده آن لذت ببرید. در صورتی که می خواهید یک مربای ترد داشته باشید از آهک و مقداری آب استفاده نمایید تا در این صورت یک مربای ماندگار داشته باشید. این مربا فوق العاده خوشمزه بوده و به دلیل ترد بودن خود یک مربا محبوب مجلسی است. شما می توانید این مربا را با رسپی عالی تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو