طرز تهیه مربای فندق با طعم به یاد ماندنی

منبع: آرگا

1

1402/11/9

18:02


طرز تهیه مربای فندق با یک دستور ساده در این بخش قرار داده شده است که شما علاقه مندان با نحوه تهیه این نوع مربا ویژه آشنا می شوید.

طرز تهیه مربای فندق با طعم و مزه فوق العاده خود در این بخش قرار داده شده است که می توانید با نحوه تهیه این نوع مربای خوشمزه آشنا شوید. در ادامه با رسپی فوق العاده این مربا نیز آشنا خواهید شد.

برای داشتن یک شیرینی خوشمزه خانگی باید در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه مربا ترب و مربای نعناع با رسپی های ساده در این بخش برای علاقه مندان قرار داده شده است.

مربای ویژه فندق

مواد اولیه:

  • فندق: نیم کیلوگرم
  • آب: ۳۵۰ گرم
  • جوهر لیمو: نصف قاشق چای خوری
  • شکر: ۷۰۰ گرم

طرز تهیه مربای فندق:

فندق را مغز کرده و به مدت ۴ ساعت درون آب خیس کنید. کمی آب روی حرارت گذاشته و زمان دهید تا بجوشد. بعد از ۵ دقیقه که مواد جوشید، باید آن را آبکش کنید.

آب را روی حرارت گذاشته و کمی شکر اضافه کرده و بجوشانید. کمی جوهر لیمو و آب لیمو نیز اضافه کنید‌. شربت که تهیه شد مغز فندق های خیس شده را اضافه کرده و بجوشانید تا مواد شما قوام دار شود.

رسپی مربای فندق

بعد از سرد شدن باید مربا را درون شیشه های مورد نظر سرو کنید. این مربا را باید درون یخچال نگهداری نمایید. شما می توانید با استفاده از این روش انواعی از مرباها را داشته باشید.

مربای گردو نیز با همین شیوه یک مربای خوشمزه بوده و می توانید این نوع مربای فوق العاده را داشته باشید. گردو را درون شربت قوام دار افزوده و باید زمان دهید تا شربت قوام دار شده و در نهایت نیز گردو را اضافه‌ نمایید.

این مربای خوشمزه و عالی را باید با همین شیوه داشته باشید. طعم این مربا عالی است و می توانید این دستور تهیه ساده و عالی را داشته باشید. این مربای خانگی را می توانید در وعده های غذایی مختلف تهیه کرده و لذت ببرید.

شما می توانید در صورت دلخواه از مقداری زعفران و وانیل نیز برای مزه دار کردن این نوع مربا استفاده کنید. این‌ مربای خوشمزه و ویژه را با انواع فندق ها می توانید، تهیه کنید. این مربا خوشمزه و فوق العاده بوده و شما با همین دستور می توانید، انواعی از مرباهای خانگی و خوشمزه را داشته باشید.

طرز تهیه مربای فندق

توجه کنید که فندق را نباید به مدت زمان طولانی درون آب قرار دهید. پس ابتدا شربت قوام داری تهیه و بعد فندق را در پایان اضافه کرده و بعد از سرد شدن نیز درون ظرف های مورد نظر خود داشته باشید. این مربا را برای نگهداری طولانی مدت باید درون یخچال بگذارید.

بعد از هر بار استفاده باید درب شیشه را محکم کرده تا مربای شما کپک نزند. این مربا را می توانید به صورت فندق های خرد شده نیز داشته باشید. برای این کار می توانید با ساطوری فندق ها را کمی خرد کنید. در این صورت راحت تر با مربا و خامه سرو می شود. این مربای عالی برای کودکان نیز عالی بوده و خواص زیادی دارد.

مصرف این مربا موجب تقویت حافظه، سیستم دفاعی بدن، رشد کودکان و … مناسب بوده که شما می توانید از خواص مهم این نوع مربا و فندق بهره مند شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو