طرز تهیه مربای سیب و هلو با طعم و مزه ایده آل

منبع: آرگا

5

1402/6/8

18:08


طرز تهیه مربای سیب و هلو که یک روش ساده دارد در این بخش قرار داده شده که مطالعه می کنید. این مربای خوشمزه طعم عالی دارد.

برای داشتن یک مربا با طعم و مزه فوق العاده شما می توانید در این بخش با طرز تهیه مربای سیب و هلو آشنا شوید. این مربای خوشمزه و عالی طعم فوق العاده ای داشته و در چند مرحله تهیه می شود.

اگر می خواهید یک مربا با طعم متنوع داشته باشید، می توانید در این بخش با طرز تهیه مربا نعناع و مربای به و سیب آشنا شوید. مزه این مربا فوق العاده است.

دستور تهیه مربای سیب هلو

مواد اولیه:

  • هلو: ۱ و نیم کیلوگرم
  • سیب: ۱ و نیم کیلوگرم
  • وانیل: به مقدار لازم
  • شکر: ۱ کیلوگرم
  • جوهر لیمو: مقداری

طرز تهیه مربای سیب و هلو:

این مربای خوشمزه و مجلسی طعمی عالی دارد. شما می توانید با چند مرحله این مربای خانگی را داشته باشید. ابتدا باید پوست هلو را جدا کرده و آن را به تکه های کوچکی تقسیم کنید. هلوها را نباید در ابعاد خیلی ریز خرد نمایید چون به سرعت آب می شود.

مواد لازم مربای سیب هلو

حالا در این بخش باید سیب های را نیز نگینی کرده و به همراه هلوها درون قابلمه ای بریزید. هلو و سیب را درون قابلمه ای ریخته و مقداری نیز شکر روی آن بریزید. حالا در این بخش باید به مدت ۳ تا ۴ ساعت به هلو زمان دهید تا کمی آب بیاندازد. حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و بعد از جوش آمدن می توانید کف های روی آن را بردارید. حدود ۲۰ تا ۳۵ دقیقه نیز مان داده تا روی حرارت بماند.

زمانی که درون مربا حباب هایی را مشاهده کنید، آماده پخت بوده و می توانید ان را درون شیشه های دلخواه سرو نمایید. در مرحله آخر می توانید، مقداری وانیل و جوهر لیمو نیز اضافه کنید.

افزودن جوهر لیمو در این مربا موجب شده تا تردتر شده و دیگر له نشود. در صورت دلخواه برای خهوش رنگ تر شدن این مربا نیز می توانید، از مقداری عزفران دم کشیده استفاده کنید. حالا مربای خوشمزه شما اماده سرو است و می توانید درون شیشه ها ریخته و بعد از خنک شدن، در آن را بخ خوبی بسته و درون یخچال قرار دهید.

طرز تهیه مربای سیب هلو

شما در این بخش با طرز تهیه مربای سیب و هلو آشنا شدید. این مربای خوشمزه طعم فوق العاده ای داشته و شما می توانید این مربا را بدون سیب نیز تهیه کنید. ترکیب سیب و هلو فوق العاده تر بوده و بهتر است.

اگر می خواهید، مربایی متنوع داشته باشید ابتدا سیب و هلو را به صورت ورقه ای برش دهید. در زمان سرو این مربا نیز باید توجه داشته باشید که ابتدا مربا به خوبی سرد شده و بعد آن را درون شیشه بریزید. هنگام استفاده از مربا نیز باید درب شیشه را به خوبی بسته تا هوای اضافی وارد آن نشود. این مربای فوق العاده را می توانید با استفاده به هم استفاده کنید. ترکیب به و هلو ساده است ولی شما باید ابتدا به را کمی بجوشانید و بعد از اینکه کمی نرم شد] هلو را به آن اضافه کنید.

در صورت دلخواه می توانید از چند دانه هل و یا میخک نیز در این ترکیب استفاده کنید. این مربای بی نظیر را می توانید با ترکیب های دیگر میوه ها نیز تهیه کنید که طعم فوق العاده ای دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو